دیدنی ها
آخرین اخبار پربازدید ها مهمترین ها
کد خبر : 10810 تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۴
minus ps pb plus

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: سرانجام بعد از مدت‌ها ولی‌الله سیف درباره موسسه ثامن‌الحجج اظهارنظر کرد و خبر خوشی به سپرده‌گذاران داد. به گزارش بانک مردم، رئیس کل بانک مرکزی در جمع خبرنگاران درباره تعیین تکلیف موسسه اعتباری ثامن الحج گفت: این موسسه قبلا مجوزی از بانک مرکزی نداشته اما الان با همکاری بانک مرکزی و چند دستگاه دیگر، مسائل آن به تدریج حل می‌شود و سپرده گذاران می‌توانند به تدریج سپرده های خود را پس بگیرند.

ولی‌الله سیف افزود: دغدغه اصلی بانک مرکزی و سایر دستگاه‌های مشارکت کننده در جهت صیانت از سپرده گذاران این موسسه است که سپرده‌ها به بانک‌ها باز گردد. اگر در این مسیر همکاری لازم صورت گیرد، ممکن است که این موسسه بتواند ادامه مسیر دهد، در غیر این صورت اصل، حفظ سپرده های مردم است.

نرخ دلار از نظر سیف

 سیف درباره پیشنهاد بانک مرکزی برای تعیین نرخ دلار در بودجه سال ۹۵ به دولت (سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور) گفت: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور باید تصمیم نهایی در این زمینه را اعلام کند اما در جلساتی که تاکنون برگزار و در این زمینه بحث شده، هنوز نرخی نهایی نشده است.

وی در پاسخ به این پرسش که رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اعلام کرده که نرخ دلار در بودجه ۹۵ مانند امسال یعنی ۲۸۵۰ تومان است؟ گفت: هنوز تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشده اما حدود همان آنهایی است که اعلام شده است.

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این سئوال که آیا نرخ دلار بودجه ۹۵ کمتر از نرخ دلار مبادله ای فعلی خواهد بود؟ گفت: بعید  است که نرخ دلار در حد نرخ بودجه سال گذشته و کمتر از دلار مبادله ای فعلی باشد.

سیف درباره زمان اجرا شدن کارت اعتباری خرید اظهارداشت: اجرای کارت اعتباری خرید در شرف نهایی شدن است و تا فردا دستورالعمل آن به بانک‌ها ابلاغ می‌شود و براساس آن، ۴ هزار ۲۰۰ میلیارد تومان از منابع نظام بانکی برای خرید کالاهای ایرانی و تولید داخل اختصاص خواهد یافت.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه لیست کالاهای مشمول این طرح از سوی وزارت صنعت اعلام شده است، تصریح کرد: دارندگان کارت با مراجعه به مراکز تعیین شده می توانند از دستگاه‌های مستقر در فروشگاه‌ها استفاده کرده و کالاهای خود را خریداری کنند که شامل تخفیف و نرخ خاص تعیین شده می گردند.

وی تصریح کرد: براساس اجرای این طرح، موجودی کالایی انبارها به فروش می‌رود و تحرک لازم در محیط های تولیدی برای فروش کالاهای مصرفی با دوام ایجاد می شود.

سیف عنوان کرد: این منابع فقط برای کالاهای داخلی است و شامل هیچ کالاهای خارجی نخواهد بود و با نرخ ۱۲ درصد قابل تقسیط است.

وی در مورد نرخ رشد اقتصادی ۶ ماهه ابتدایی امسال گفت: پس از اینکه بانک مرکزی این نرخ را محاسبه کند، جزئیات هم اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

گزارش ویژه؛برج موسسه ثامن‌الحجج در چشم سپرده‌گذاران!+عکس

تصمیمی بر انحلال ثامن‌الحجج گرفته نشده؛ سپرده‌گذاران نگران نباشند

پورابراهیمی: بانک مرکزی با موسسه ثامن‌الحجج پدرکشتگی ندارد

تجمع سپرده گذاران ثامن الحجج مقابل سرپرستی موسسه در تهران

سرانجام یک خبرگزاری تجمع ثامن الحجج را پوشش داد

اعضای خانواده میرعلی،مدیرعامل “ثامن‌الحجج” هم ممنوع‌الخروج شده‌اند

سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج این هفته را هم با تجمع آغاز کردند+عکس روز

این ثامن، آن ثامن نیست!/اشتباه و دردسر برخی از سپرده‌گذاران

موسسه اعتباری آرمان ایرانیان در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسید

سپرده‌گذاران افضل‌توس هم خواهان مجوز از بانک مرکزی شدند

روز پرخبر؛درخواست سپرده‌گذاران چند موسسه غیرمجاز+عکس

مدیرعامل تعاونی ثامن‌الحجج ممنوع‌الخروج شد!

هیات نظارت بر فعالیت ثامن‌الحجج تشکیل شد/گام مهم برای مجوز

پلمب شعب ثامن‌الحجج در البرز تکذیب شد+عکس

سپرده گذاران ثامن الحجج در اصفهان هم کلافه شدند

تجمع سپرده گذاران ثامن الحجج مقابل بانک مرکزی+عکس روز

آیا موسسه ثامن‌الحجج مجوز می‌گیرد؟ از تجمع تا امید

ثروتی: چرا بانک مرکزی پاسخ سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج را نمی‌دهد؟

ورود دادستانی کل کشور به مساله موسسات مالی غیر مجاز

تجمع دوباره سپرده‌گذاران ثامن الحجج مقابل بانک مرکزی+عکس روز

مذاکره با بانک مرکزی برای مجوز دادن به ثامن‌الحجج

حمایت تلویحی یک مدیر وزارت کشور از ثامن‌الحجج!

تجمع سپرده گذاران ثامن الحجج؛ دوشنبه ۹ آذر

دغدغه فراوان سپرده‌گذاران موسسه اعتباری ثامن‌الحجج

خودسوزی یک سپرده‌گذار ثامن‌الحجج در اصفهان!+خبر تکمیلی

رسیدگی به وضعیت موسسه ثامن‌الحجج توسط نهادهای امنیتی!

تجمع سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج مقابل مجلس/شعار علیه میرعلی

آیا سپرده گذاران موسسه ثامن الحجج به پول خود می رسند؟

Twitter Google+ Facebook
25,256 views
نظرات
  1. هادی سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴

    خدابا شکرت
    نمردیم و بانک مردم یه خبر خوش از ثامن الحجج به ما داد

    [پاسخ]

    موسسه ثامن الحجج  Reply: آذر ۲۴ام, ۱۳۹۴ at ۱۵:۱۴

    به کانال تلگرامی ثامن الحجج بپیوندید
    https://telegram.me/samen_alhojaj

    [پاسخ]

    فرشید  Reply: آذر ۲۶ام, ۱۳۹۴ at ۱۰:۲۳

    سپرده گزاران محترم موسسه ثامن‌الحجج
    کانال اطلاع رسانی و ارتباطی شما و نمایندگان شما در استان تهران و کرج در تلگرام
    http://telegram.me/samen_alhojaj_iran
    به این کانال بپیوندید و به دیگران اطلاع رسانی کنید.

    [پاسخ]

    دکترآریا  Reply: آذر ۲۴ام, ۱۳۹۴ at ۱۶:۴۷

    دوستان تبریک به شما تبریک به خودم تبریک به همه
    درودبرسایت بانک مردم که علیرغم همه انتقاداتی که به آن میشددراین مدت اطلاع رسانی کرد
    درودبردکترسیف که استرس سنگین سکته آورراازروی مشتریان ثامن الحجج برداشت
    درودبربزرگمرداقتصادایران زمین وکارآفرین برجسته دکترمیرعلی بزرگ که خیلی عالی بحران ساختگی رامدیریت کرد.
    و
    درودبرسپرده گذاران صبوروبردباروفهمیده واهل درک ونمک شناس ثامن الحجج که این وضعیت ناگواررادرچندروز گذشته خودشان وخانواده هایشان تحمل کردند.
    یادتان باشدهمه مایک خانواده ایم خانواده بزرگ ثامن الحجج.

    [پاسخ]

    محمد  Reply: آذر ۲۵ام, ۱۳۹۴ at ۱۱:۳۴

    اولا چیز خاصی نگفته که تبریک تبریک میکنی
    من از همون روزای اول که یکم اوضاع داشت خراب میشد رفتم کل پولمو گرفتم (( ضمنا همیشه روز شمار حساب داشتم )) ولی متاسفانه موقع برداشت پول از حساب مبلغ ۶۰۰ هزار تومان بابت برداشتن پول خودم ازم کم کردن (( باز هم میگم حسابم روزشمار بود و باز کم کردن سرپرستی استان فارس اعلام کنه مدارکو میبرم نشون میدم)) و به رئیس شعبه که اتفاقا بیش از ۵ ساله تو همین شعبه باهاش آشنا شدم و شدیدا رفاقت کردم گفتم که اگر قرار باشه مشکلی پیش بیاد ضررش مال منه و اگرم مشکلی پیش نیاد بازهم چیزی بعنوان رئیس شعبه به تو نمیدن و حرفمو قبول کرد ولی بازهم به طرفداری از موسسه ۶۰۰ هزار تومنو کم کرد که با دلخوری بهش گفتم حتی اگر مجوز بگیرین و جتی اگر بانک هم بشین دیگه تو این شعبه نمیام
    ۱) کجای دنیا از حساب روزشمار برگشت سود میزنن
    ۲) شماها که میگین اگر همه برن پولشونو از بانک ملی درخواست کنن نداره که بده اینطوریا نیست برادر چون کسی یهو ۱ میلیارد اسکناس که نمیخواد چک بین بانکی برای بانکی که بخواد صادر میکنن و در نتیجه حساب بانکها پیش یکدیگر بستانکار و بدهکار میشود و متعاقبا مردم به پولشون میرسن و ضمنا بانکی مثل ملی دولتی بوده و با این وجود سپردههای سنگینی نزدک بانک مرکزی داره و بانکهای خصوصی هم همینگونه اند و مقایسه موسسه با هر بانک دیگری قیاس مع الفارق است
    ۳) با وجودی که بیش از ۵ سال در موسسه حساب دارم و صراحتا اعلام کردم که همیشه روزشمار داشتم ولی بنا به دلایلی سود مشارکت برابر سپرده ۱ ساله و در بعضی مواقع ۵ ساله گرفتم ولی دلیل نمیشه الان بیاین بگین روزی که سود مشارکت میگرفتین خوب بوده حالاهم اعتراض نکنین ، خوب پول و سرمایه ماهم دست موسسه بوده و کار میکرده و عاشق چشمو ابرو من هم نبوده که سود مشارکت زیاد یده حتما براش بیشتر از اینها درآمد زا بوده
    ۴) موسسه مکلف به بازگشت سپردههای مردم در هر زمان هست چه روزشما و چه بلند مدت که البته در بلند مدت بازگشت سودمشارکت دارد که منتطقی هست ولی باید فورا از حساب مشتری کسر و پرداخت گردد
    ۵) در قانون تجارت قانون نانوشته ای است که میگوید باید باید باید به حرفها و تعهدات خود حتی اگر شفاهی باشد پایبند باشید حتی اگر متضرر شده اید به تعهدات خود پایبند باشد تا اعتبارتان افزایش یابد و چه بسا اعتبار بهتر از پول نقد است نه با گردن کلفتی بگی روز خوشی بودی روز ناخوشی هم باش که این روز ناخوشی را خود برای خود و سپرده گذارها ساخته اید
    ۶) تمامی موسسات و بانکهای ایران در بعضی مواقع به شیوه پونزی عمل میکنن اما متاسفانه این موسسه بیش از حد به این شیوه متوسل شده و نتیجه اش هم همین است که نتواند پرداخت داشته باشد چون عملا سپرده جدیدی باز نمیشه یا اینقدر کم و محدود هستن که جوابگو نباشند و رکود بازار هم مزید برعلت شده
    و در نهایت آرزو میکنم مشکل موسسه به بهترین شکل ممکن حل بشه چون اولا سپرده گذرها متضرر نشوند و ثانیا تعداد زیاد کارمندهایی که به طور مستقیم و غیر مستقیم از این موسسه بهره اقتصادی میبرند بیکار نشوند چون بعضا تعداد زیادی از این کارمندا نان آور خانواده هستند

    [پاسخ]

    mohamnad  Reply: آذر ۲۵ام, ۱۳۹۴ at ۱۶:۵۱

    ﺿﻤﻨﺎ ﺍﻳﻨﻮ ﻳﺎﺩﻡ ﺭﻓﺖ ﻛﻪ ﺑﮕﻢ ﻣﺸﻜﻞ ﺍﺯ ﺟﺎﻳﻲ ﺷﺮﻭﻉ ﺷﺪ ﻛﻪ ﭼﻨﺪ ﺗﻦ ﺍﺯ ﺳـﺮﺩﻩ ﮔﺬﺍﺭﺍﻥ ﻣﺒﻠﻎ ﺑﺎﻻ ﺑﺮﺍﻱ ﺩﺭﻳﺎﻓﺖ ﺳﺮﺩﺷﻮﻥ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﻣﻴﻜﻨﻦ ﻛﻪ ﺟﻮﺍﺏ ﻣﻨﻔﻲ ﻣﻴﮕﻴﺮﻥ ﻭ ﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﺩﺭﮔﻴﺮﻱ ﺑﺎ ﺭﻳﻴﺲ ﻭ ﻛﺎﺭﻣﻨﺪﺍﻥ ﺷﻌﺒﻪ ﻣﻴﻜﻨﻨﺪ ﻭ ﺍﻓﺮﺍﺩﻱ ﻛﻪ ﺷﺎﻫﺪ ﻣﺎﺟﺮﺍ ﺑﻮﺩﻥ ﻭ ﻣﻴﺒﻴﻨﻦ ﻛﻪ ﻣﻮﺳﺴﻪ ﭘﻮﻝ ﻧﺪﺍﺭﻩ ﻛﻢ ﻛﻢ ﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ ﺣﺴﺎﺏ ﻣﻴﻜﻨﻦ ﻭ ﭼﻨﻴﻦ ﺷﺪ ﻛﻪ ﺍﻳﻦ ﺷﺪ ﻭ ﺍﻳﻦ ﻣﻮﺝ ﻓﺮﺍﮔﻴﺮ ﺷﺪ
    ﭘﺲ ﻣﺸﻜﻞ ﺍﺯ ﺑﺎﻧﻚ ﻣﺮﻛﺰﻱ ﻧﻴﺴﺖ ﻭ ﻧﺒﻮﺩﻩ ﻫﻤﭽﻨﺎﻥ ﻛﻪ ﺑﺎﺭﻫﺎ ﺍﻋﻼﻡ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﻣﻮﺳﺴﻪ ﻣﺠﻮﺯ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻣﻮﺳﺴﻪ ﺣﺘﻲ ﺣﺎﻇﺮ ﻧﺸﺪ ﺑﺮﺍﻱ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻧﺎﻡ ﺗﻤﻜﻴﻦ ﻛﻨﻪ ﺍﻳﻦ ﻳﻌﻨﻲ ﻟﺞ ﻭ ﻟﺠﺒﺎﺯﻱ ﻭ ﻣﺘﻀﺮﺭ ﺷﺪﻥ

    ناشناس  Reply: آذر ۲۹ام, ۱۳۹۴ at ۰۲:۲۰

    شما کارمند بانک ثامن الحج حتما ؟ اگه سپرده گذارید سپرکن وقتی سپردت را گرفتی اینقدر درود درود بگو تو مملکت ما هرج مرج به وجود امده طوری که دولت دستش را کرده تو جیب مردم ، مجوز نداره داره و هرچی بهانهاست برو فردا یک مغاز بزن بدون مجوز ، دولت چطور جریمت می کنه ؟ حالا بانک ی که چندین سال داره کار می کنه مجوز نداره ،خنده داره

    [پاسخ]

    جواد  Reply: آذر ۲۷ام, ۱۳۹۴ at ۲۰:۳۹

    باز هم مصاحبه … دو پهلو تا همچنان فضا برای ژور نالیست نویسان و احیانا شایعه افکنان فرآهم گردد. موسسه مذکور هیچ مجوزی نداشته!!! یعنی چی؟ چرا قبلا حرفی در اینباره نبود؟ چرا آن هنگام که فعالیت های فرهنگی ورزشی و اقتصادی به گستردگی هر چه تمام تر انجام می شد، حرفی در میان نبود. چرا آن هنگام که بانک مرکزی با اعتماد هر چه تمام تر سرنوشت هزاران سپرده گزار تعاونی های اعتبار آزاد را به موسسه مذکور سپرده بود، حرفی در میان نبود؟ چرا آن هنگام که به بیان همین آقای سیف موافقت های اصولی را از سوی بانک مرکزی جلب کرده بود سخنی از آن نبود؟ چرا آن هنگام که از رئیس کل بانک مرکزی و معاون نظارتی وقت تقدیر نامه می گرفت سخنی از آن نبود؟ آیا فهمیدید روز گذشته در مجلس چه چیزی مطرح شده بود؟ به شما می گویم، یک نماینده در تذکر خود در صحن علنی مجلس، اظهار داشت: ” این موسسه بیش از یک دهه سابقه فعالیت در کل کشور و نامش در پورتال بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ثبت بوده است، براین اساس دو میلیون و پانصد هزار نفر از اقشار مختلف مردم کارگر، پیرمرد، پیرزن، استاد دانشگاه، معلم، نظامی و غیره پس انداز خود را در آن موسسه جمع کرده‌اند. این موسسه بیش از ۵۰۰ شعبه دارد چرا با احساسات مردم به خاطر غرض ورزی‌های شخصی و جناحی بازی می‌شود، چرا با توجه به شرایط کشور جامعه را ملتهب می‌سازید،‌ چرا مردم را به تظاهرات وا می‌دارید …” بله این روزها شواهد بیش از بیش سیاسی بودند مساله را تأیید می کند. یعنی چه ممکن است بتواند بعد از دریافت مجوز به کار خود ادامه دهد! معنای مجوز گویای در نظر آن آقایان باز هم قابل تغییر است. همانطور که پیشتر نیز معنای آن تغییر کرده بود. گویا باید به آنان دائما یادآوری کرد که چطور ممکن است موسسه ای موافقت های اصولی را کسب کند؛ اما با تغییر مدیران بی ارزش شود؟ البته که در عالم سیاست این شگفتی، امری معمول و بدیهی است. امّا مگر نه اینکه این حوزه، حوزه ای تخصصی است و تنها عرصه اقتصاد است؟ مگر نه اینکه در این عرصه تنها باید مدیریت کرد و تدبیر؟ مگر نه اینکه در این حوزه باید تنها و تنها با منطق سخن گفت و استدلال؟ مگر نه اینکه باید در این عرصه از شانتاژ و حرف های احساسی پرهیز نمود؟ مگر نه اینکه سخنان مسولان بانک مرکزی همیشه در جامعه انعکاس داشته و موج ایجاد کرده است؟ مگر نه اینکه در این عرصه …؟ وااسفا بر این بی تدبیری … چرا

    [پاسخ]

  2. مالباخته اسبق سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴

    خدایا شکرت

    [پاسخ]

  3. عباس سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴

    بنام خدا
    با سلام و احترام

    الحمدلله و خدا را شکر که آقای سیف بلاخره در مورد مؤسسه ثامن الحجج ، اظهار نظر و پایگاه خبری و تحلیلی خوب و همیشه بیدار بانک مردم هم به موقع و بلافاصله اطلاع رسانی کرد و بعد از گذشت مدت زیادی مقداری از نگرانی سپرده گذاران و کارکنان مظلوم این مؤسسه کم شد . انشالله بعداز حل کامل مشکل مؤسسه و در ادامه فعالیت آن نیازی به پس گرفتن سپرده ها نیست و اکثر سپرده گذاران فهیم فقط سود سپرده خود را دریافت و آنهایی که فعلا به اصل سپرده خود نیازی ندارند اجازه می دهند که اصل سپرده ها که جایشان بعد از حل مشکل امن خواهد بود نزد مؤسسه باقی بمانند تا مؤسسه بتواند راحتتر و بهتر به حیاط خود ادامه دهد.

    باتشکر از بانک مردم و همه مسئولینی که درتلاشند تا بزودی رفع مشکل نموده و ادامه حیات مؤسسه را اعلام و جمع زیادی از جمعیت عزیز و محترم و زحمتکش کشور عزیزمان را از نگرانی بکلی خلاص و آرامش را به جمع خانواده ها و جامعه بازگردانند.

    انشالله و بامید آنروز

    [پاسخ]

    سپرده گذار  Reply: آذر ۲۴ام, ۱۳۹۴ at ۱۴:۳۵

    بور بابا کشکتو بساب کی پولشو نگه میداره بجز دکتررررررر آریا
    الانم به زور بانک مرکزی میخوان پولای مردمو پس بدن

    [پاسخ]

    عباس  Reply: آذر ۲۴ام, ۱۳۹۴ at ۱۵:۳۳

    به نام خدا
    با سلام و احترام

    سپرده گذار عزیز و محترم :
    اولا اینکه متاسفانه ما کشک نداریم اگر لطف کنید و مقداری از کشک هایی که با دستان نازنین و رئوف خود درست کرده اید به من بدهید حتما سعی میکنم اول یادبگیرم و بعد با کمال میل آنها را برایتان خواهم سابید تا اگر خدایی ناکرده زمان دریافت سپرده بهردلیلی بطول انجامید بیکارنباشید و نوش جان فرمایید.
    ثانیا اگر مشکل مؤسسه حل شده و مجوز دار شود با دیگر بانکها و مؤسسات اعتباری و پولی و بانکی فرقی نخواهد داشت هر جا بروی آسمان همین رنگ است . مگر اینکه کسی دور از جان شما بخواهد به قول قدیمی ها پولهایش را توی متکا و زیر سرش بگذارد.

    ودرنهایت با عرض پوزش از اشتباه تایپی در متن اولیه که به جای حیات ( زندگی) اشتباها حیاط تایپ شده است.

    [پاسخ]

    عباس  Reply: آذر ۲۴ام, ۱۳۹۴ at ۱۵:۵۶

    ببخشید سپرده گذار عزیز و محترم

    بعد از پیشنهاد شما چون سررشته و تخصص آنرا نداشتم لذا برآن شدم که تحقیق و پرس و جو کنم از اهل فن و متخصص اینکار که شما خود باید جزو آنها باشید سؤال کردم ، فرمودند:

    کشک نسابیده برای زمانهای انتظار طولانی بهتر است و دیر تر مصرف می شود و ماندگاری بیشتری دارد لذا خواستم برای شما هم متذکر شوم و یادآوری کنم که اگر نسابید بنا به گفته اهل فن اینکار ، بهتراست.
    ببخشید از این که مصدع اوقات شدم فقط خواستم خدایی ناکرده حقی ضایع نشده باشد.

    [پاسخ]

    سپرده گذار  Reply: آذر ۲۴ام, ۱۳۹۴ at ۱۶:۵۸

    شما درست میگی اما اگه خیلی اذیت شدی یک قدم برو جلو

  4. سرمایه گزار سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴

    الان خبر خوشش چیه؟؟کلن یه خط حرف زده اونم حرفهای قبلیه!!!!

    [پاسخ]

    علی  Reply: آذر ۲۵ام, ۱۳۹۴ at ۱۷:۳۵

    با نظر شما موافقم. به نظر من این موسسه از درون متلاشی شده و آنچه مانده است فقط تعدادی املاک و کارخانه کوچک است و پول چندانی نمانده است و تنها راه باقیمانده انحلال این موسسه و ورود قوه قضایی و محاکمه … و مسولانی است که درطی این چند سال با اعمال نفوذ خود در برابر قانون ایستادند و مانع برخورد بانک مرکزی با این قبیل موسسات شدند وباعث استمرار فعالیت این موسسه و جلب اعتماد عده زیادی از مردم شدند و موسسه هم با همان روش معروف پونزی باعث دردسر وگرفتاری عده کثیری شده و در حال حاضر هم با سخنان دوپهلو می خواهند سپرده گزاران را تا مدتی دست به سر کنند و با مرور و گذر زمان کم کم املاک را بفروشند و سپرده ها را پرداخت کنند که این روش در سخنان دکتر سیف کاملا مشخص است و همچنین با این گفته ها باعث امید دادن به مردم شده و از تجمعات و درگیریها که از نظر سیاسی و امنیتی هزینه بالایی برای کشور دارد جلوگیری خواهد شد.
    (این پیام به علت متهم کردن اشخاص ویرایش شده است…بانک مردم)

    [پاسخ]

  5. محمد سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴

    یعنی چی میشه ؟ کسی میتونه توضیح بده؟ممنون میشیم. دکتر آریا شما میتونید توضیح بدید آخرش چی میشه؟ سپرده ها به بانکها بازگردد یعنی چی؟ یعنی همکاری کنند موسسه خودشونو متلاشی کنند؟

    [پاسخ]

    حاجی  Reply: آذر ۲۴ام, ۱۳۹۴ at ۱۵:۴۲

    بابا این یکی از کارمندای حججه…حالا اودهه اینجا گند موسسه رو جمع کنه و وقت بخره.فکر کرده مردم مثل خودشن

    [پاسخ]

    دکترآریا  Reply: آذر ۲۴ام, ۱۳۹۴ at ۱۶:۵۶

    دوست عزیز
    صحبتهای جناب سیف معنایش دوچیزاست
    اول ایشان به سپرده گذاران اطمینان دادندکه به سپرده های خود به تدریج والبته نه یکباره میرسندوسپرده گذاران بابت اصل سپرده خودنگران نباشند
    دوم جناب دکترسیف میفرمایندکه ثامن الحجج بایدالزامات قانونی مدنظربانک مرکزی رااجراکندتابتواندادامه حیات بدهدبه نظرمن جناب سیف درنهایت استادی سخن گفته وبه ثامن الحجج میگویدچه دلت بخواهدچه نخواهدبایدمجوز بانک مرکزی رابگیری وگرنه جلوی فعالیت تورا میگیریم.

    [پاسخ]

  6. علی آزاد سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴

    دیدین گفتم خبرای خوب در راه؟؟؟؟ تازه قراره به زودی……..حالا بعدن میگم.
    توروخدا یکم دیگه صبور باشید آخراشه دوستان عزیز.
    ثامن الحجح بزرگترین موسسه ایران زنده باد

    [پاسخ]

  7. فرناز سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴

    آقای میرعلی یادتان باشد اگر تا آخر همین هفته جاری طبق وعده آقای جورابلو سود کامل مردم را ندهید، تجمعات سپرده گذاران اینبار بسیار گسترده تر در نقاط مختلف از سرپرستی تا بیت مقام معظم رهبری ادامه خواهد داشت… به هوش باشید و دست از …و زرنگ بازی بردارید و با شرایط بانک مرکزی مطلقا راه بیایید تا هرچه سریعتر روند اخذ مجوز طی و گره از کار مردم گشوده شود…

    آقای میرعلی وقتش است از … بیرون بیایید و بیش ازاین سپرده گذاران دردمند و آبرومند را “سپر انسانی” …خود نفرمایید!!

    صبر ما هرگز ادامه دار نخواهد بود…
    (این پیام به علت داشتن محتوای موهن ویرایش شده است…بانک مردم)

    [پاسخ]

    با افتخار کارمند میر علی  Reply: آذر ۲۴ام, ۱۳۹۴ at ۱۵:۰۴

    شما از الن برو جا بگیر جلو بیت آقا ….
    درود به میر علی…..شما فک کردید موسسات پول شمارو با اجی مجی زیاد میکنند و به شما سود میدن؟؟؟
    نه این طور نیست پول باید سرمایه گذاری بشه که سود مند باشه ….وقتی شماها به تعهد خودتون احترام قاءل نمی شید و همه هجوم می برید میشه اینی که شده اگه صبر میکردید و گوش به شایعات نمی دادید الان وضع آروم بود….خودتون کردید الانم باس تاوان بدید نندازید گردن میرعلی
    میر علی رو از تجمع نترسون گرگ بارون دیدس هم خودش هم کارمنداش
    ممنون از همه سپرده گذاران شهرستان که گول تعداد محدودی از سپرده گذاران تهران را نخوردند
    این همه تجمع چی شد جز اینکه به عقب تر برگشتید و دیگران را به آتش کج فهمی خود سوزاندید

    [پاسخ]

    رضا  Reply: آذر ۲۴ام, ۱۳۹۴ at ۱۵:۳۸

    خیلی جالبه…مردم بدهکارشونم شدن.خخخخ

    [پاسخ]

    رضا  Reply: آذر ۲۴ام, ۱۳۹۴ at ۱۶:۵۲

    درست است و آفتاب از پشت ابر بیرون خواهد آمد و چهره راستین فریبکاران و سواستفاده کنندگان از اعتماد مردم را نشان خواهد داد.
    میرعلی و کارمنداش تا ابد نمی توانند با وعده و دروغ سپرده گزار را فریب بدهند.
    من در یکی از شعبات اصفهان سپرده کوتاه مدتی دارم و یکماه قبل مبلغی را دریافت کردم و امروز به دلیل نیاز به شعبه رفتم تا از موجودی یازده میلیونی و خرده ای فقط دو میلیون آن را دریافت کنم اما پرداخت نکردند و رییس شعبه با پررویی گفت فقط در صورت بستن حسابتان و کسر تمام سودهای واریز شده در طی دو سالی که در اینجا حساب داری میتونی بقیه پولتان را بگیرید. درست مثل حساب قرض الحسنه.
    خداوکیلی این حقوقی که این رییس و کارمتداش از قبل سپرده های مردم سر سفره و زندگی اشان می برند فرقی با دزدی دارد؟

    [پاسخ]

    دکترآریا  Reply: آذر ۲۴ام, ۱۳۹۴ at ۱۷:۰۷

    دوست عزیز
    توبرادرمن سپرده ات ۵ساله بودی وسودسپرده ۵ساله میگرفتی توبا موسسه قراردادبسته ای حالا اومده ای وسط مهلت قراردادقراردادت رایکجانبه فسخ کنی به همین خاطرجریمه فسخ بایدبپردازی این قانون توی تمام دنیا به همین شکل اجرا میشه میتونی قراردادت رافسخ نکنی امااگرفسخ کردی بایدتاوانش رابدهی اگرهم مشکلی برای دریافت پول داری که اصلاهم چنین مشکلی دراصفهان نیست شماره موبایلتوبده تاخودم شخصافرداصبح بیام شعبه مشکلت راحل کنم

    [پاسخ]

    امیر  Reply: آذر ۲۴ام, ۱۳۹۴ at ۲۰:۰۶

    دکترر
    خداخیرت بده به همون ثامن الحجج قسم من سپردم۵ساله هست وبراساس ان برای خودم تعهد ایجادکرد بابا من سپردم نمیخواهم قربانت صبح بیا شعبه پاسداران۱۳۰۱ سفارش کن فقط سودمن رو بدهند
    خداخیرت بدم

    با افتخار کارمند میر علی  Reply: آذر ۲۴ام, ۱۳۹۴ at ۱۷:۲۵

    کسی قصد فریب شما را ندارد …..کسی ام از شما وقت نخواست …..هدف خدمت به شماست .مطمعن باش اگه کار به انحلال برسه شما ضرر میکنی دوست عزیز نه من کارمند که میرم تحت پوشش بانک دیگر …پس مدتی صبوری کن تا مشکل حل شود…..
    نمیشه رو ادعای شما دوست عزیز هم در رابطه با برگشت سود حساب باز کرد…
    ببخشید اگه ناخوشایند بود

    [پاسخ]

    با افتخار یکی از مردم ساده  Reply: آذر ۲۵ام, ۱۳۹۴ at ۱۶:۵۷

    شعبه ای که کار میکنی بگو تا بیام …
    (این پیام به علت داشتن محتوای موهن ویرایش شده است…)

    محسن  Reply: آذر ۲۴ام, ۱۳۹۴ at ۲۰:۲۶

    حق با شما می باشد و گذشت زمان بهترین قاضی خواهد شد و در ضمن
    هیچ بانکی سود حساب کوتاه مدت را موقع بستن حساب کم نمی کند
    اگر این چنین باشد که آخر مال مردم خوری است.

    [پاسخ]

    دکترآریا  Reply: آذر ۲۴ام, ۱۳۹۴ at ۱۷:۰۱

    آقا فرناز
    گفتم آقافرناز چون اصلا مطمئن نیستم خانم باشی وحس روانشناسی من میگه که شما یک مردهستی
    اولا فقط ازجانب خودت حرف بزن نه ازجانب ۱۸۰۰۰۰۰نفرسپرده گذار
    ثانبالطفابگو سپرده گذارکدام شهروشعبه هستی تا من ازحساب شخصیم کل سپرده ات رایکجا بدهم البته اگرسپرده گذارثامن الحجج باشی که نیستی

    [پاسخ]

    محسن  Reply: آذر ۲۵ام, ۱۳۹۴ at ۰۶:۲۲

    آقای دکتر بزرگوار که با این شدت از موسسه دفاع می کنی. حرف ها و نظر منم شبیه خانم فرناز می باشد. امکانش هست سپرده بنده رو هم یکجا از حساب شخصیتان پرداخت کنید؟ از تهران شعبه میلاد نور. منتظر پاسختان هستم

    [پاسخ]

    سینا  Reply: آذر ۲۴ام, ۱۳۹۴ at ۱۸:۰۹

    در پاسخ به فرناز
    خواسته شما و بانک مرکزی عین حق و قانون است و مورد تایید ما
    و انجام آن یعنی قانون پذیری موسسه و تنها راه درست همین است .
    ولی عدم قانون پذیری و کردنکشی و سپر کردن مردم یعنی جنگل و توحش و ستمگری و در برزخ کردن مردم
    خدایا همه را به راه راست هدایت فرما. آمین

    [پاسخ]

  8. سپرده گزار، مریم سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴

    از حرف تا عمل تا پولی نگیرم باور نمیکنم، تا مشکلات هست مجبوریم که امیدوارم باشیم، ان شاء الله که به امید خدا خیر باشه

    [پاسخ]

  9. عباس سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴

    بنام خدا
    باسلام و احترام

    خبر خوب و مسرت بخشی است

    اما به نظرمیرسد تاسپرده گذاران سپرده های نازنین و دوست داشتنی خود را که با هزاران زحمت و خون دل جمع کرده اند در آغوش نگیرند آرام نخواهند گرفت.

    ایشان نفرموده اند کی و چه زمانی ؟ چون زمان مهم است یک روز ، یکماه ، یکسال یا چندسال دیگر این اتفاق مبارک روی خواهد داد و عشاق ( سپرده گذاران ) به وصال معشوقه های (سپرده های ) خود خواهند رسید؟

    [پاسخ]

    علی آزاد  Reply: آذر ۲۴ام, ۱۳۹۴ at ۱۵:۱۹

    اندکی دگر صبر لطفا……آخرش داداش طبق اخبار موثق
    تجمعات تاثیری به حاله کسی نداره جز کند شدن روند…..گول این تفکر رو نخورید اصلا خود این آقا مشتری ثامن الحجح نیست فقط به خاطره غرض ورزی سیاسی

    [پاسخ]

    سپرده گذار  Reply: آذر ۲۴ام, ۱۳۹۴ at ۱۶:۰۱

    احتمالا همون خط اعتباری از بانک مرکزی باشه
    اما نقدینگیو به موسسه نده و از طریق یک بانک عامل احتمالا صادرات سپرده ها رو بازپرداخت کنه
    امیدوارم زودتر استرس موسسه، بازپرداخت سپرده ها و غیره تمام بشه

    [پاسخ]

  10. arash سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴

    تلگرام موسسه که عکس مراسم شهادت در مشهدو گذاشته. یعنی همه چی امن و امانه. یه سر بزنید خودتون ببینید @samen_alhojaj

    [پاسخ]

    سینا  Reply: آذر ۲۶ام, ۱۳۹۴ at ۱۰:۰۸

    سپرده گزاران محترم موسسه ثامن‌الحجج
    کانال اطلاع رسانی و ارتباطی شما و نمایندگان شما در استان تهران و کرج در تلگرام
    http://telegram.me/samen_alhojaj_iran
    به این کانال بپیوندید و به دیگران اطلاع رسانی کنید.

    [پاسخ]

  11. مهران سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴

    والا این خبر اصلا هم شاد کننده نبود اوضاع رو بدتر هم کرد اینجوری که این گفته تازه شدیم مثه میزان. حالا باید بدویم دنباله پولمون تا بعد ۱ سال با کسر کردن سود پول و این حرفا تیکه تیکه زیر ۱۰ تومان بدن بهمون!!!! واقعا خبر تاسف بار بود بیشتر.

    [پاسخ]

  12. Milad سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴

    تشکر بانک مردم از حمایتت ما همه شرمنده سپرده گذاران عزیز هستیم شما ولی نعمتهای موسسه هستید کاش این اتفاقها نمی افتاد و اکنون ما پرسنل سرافکنده شما نبودیم انشالله که هرچه زودتر جبران این مدت را با پرداخت پولهایتان تمام و کمال نماییم.

    [پاسخ]

    نیایش  Reply: آذر ۲۴ام, ۱۳۹۴ at ۱۷:۳۲

    بازم افرین به شعور شما کارمند فهیم
    یه عده مثل این اریا در کمال وقاحت اومده میگه میرعلی نون گذاشته سر سفره مردم.اخه این چه حرفیه؟میرعلی و هزارتا از اون گنده ترش سر سفره مردم. بزرگ شدن.میرعلیو همین اعتماد مردم میرعلی کردنه اقا.اومدی اینجا منت میذاری.تمام بانکا و موسسات و همه مسولین بدون مردم هیچن.مگه نه تمام منابع این سرزمین متعلق به همین مردمه که در اختیار دولت و مسولان گذاشتن.ما اعصابمون خورده این اقایون بجا اینکه نتونستن به تعهدات پایبند باشن معذرت خواهی کنن میان اینجا و سعی در فرافکنی و حرفای صدتا یه غاز میزنن.واقعا متاسفم برای شماها

    [پاسخ]

    رضا  Reply: آذر ۲۴ام, ۱۳۹۴ at ۱۹:۴۹

    این دکتر اریا اصلا نمیدونم چرا جواب بی ربط میده
    دقت کنید :
    من در چند تا کامنت بالاتر نوشتم حساب من کوتاه مدت و دفترچه است و این دکتر بخون ببین چه پاسخی داده و گفته سپرده پنج ساله
    آخه نمیدونم چرا جواب بیربط میدی دکتر

    [پاسخ]

  13. سرمایه گزار 200 میلیونی سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴

    دوستان من خودم کل زندگیم گیره اینجا و خودم طرفدار تجمع و سروصدا بودم ولی بنظرم یکم صبر کنیم چون اگه قرار به انحلال بود تاحالا شده بود بنظرم مجوز رو میگیره حداکثر تا یکی دوهفته دیگه بنظرم تکلیف معلوم میشه

    [پاسخ]

    دکترآریا  Reply: آذر ۲۵ام, ۱۳۹۴ at ۰۵:۱۴

    ماخانواده بزرگ ثامن الحجج هستیم
    کسی نمیتواندخانواده مارامتلاشی کند
    و ماراخانه خراب
    ماتاآخرباثامن الححج میمانیم
    میرعلی بهت اعتماد داریم.

    [پاسخ]

  14. سعید سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴

    مگه دکتر سیف چی گفته …..گفت پول مردمو میدیم. اما خودتون میدونید ثامن الحجج ادامه فعالیت نداره ار حرفاش معلومه حججی ها چقدر بدبختن الکی خوشحال میشن مردم باید خوشحال باشن نه شما شما که مرخص شدید

    [پاسخ]

    محسن  Reply: آذر ۲۴ام, ۱۳۹۴ at ۲۰:۱۵

    آفرین بر شما که لب مطلب را گرفتید
    دکتر سیف درست گفتند و موسسه در حال احتضار و بعد هم پول مردم سپرده گذاران پرداخت خواهد شد و جمیع کارمندان حججی مثل کارگران کارخانه هایی که تعدیل نیرو دادند مرخص

    [پاسخ]

    دکترآریا  Reply: آذر ۲۵ام, ۱۳۹۴ at ۰۵:۱۱

    به زودی مجوزمان را میگیریم وهزارتاازآن کپی میگیریم وکپی ها را درحلق بدگویان فروخواهیم کرد.انشاالله
    ما خانواده بزرگ ثامن الحجج هستیم کسی نمیتواندخانواده ما رامتلاشی کند ماتا آخرباثامن الحجج میمانیم

    [پاسخ]

    saman  Reply: آذر ۲۵ام, ۱۳۹۴ at ۰۶:۲۰

    میرعلی برو چند تا بخر برای شغل بعدی

    [پاسخ]

    فری  Reply: آذر ۲۵ام, ۱۳۹۴ at ۰۸:۴۰

    آقای سیف همیشه دوپهلو صجبت میکنند .. من امروز با روابط عمومی موسسه در مشهد صحبت کردم گفت ما ۲۰۰۰ میلیارد تومن ملک داریم و نقدینگی نداریم و داریم اینا رو میفروشیم که بتونیم سود مردم رو بدیم البته گفتند که اول ماه دی این اتفاق می افته که بعید به نظر میرسه ..
    به نظر من موسسه در شرف انحلاله ولی با آرامی قصد دارند زمینه سازی کنند

    [پاسخ]

  15. سعید سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴

    درست شد مثل وضعیت میزان…..دکتر اریا و ازاد که من میشناسمت از پاچه خواران میرعای هستید خبرو بخون بعد ببین چه فاجعه ای داره میشه….بتدریج میدن اونم مطمعن باش بانک دیگه و الحجج هم مرخص این پیام کلیه….خودتون میدونید که سیف میرعلی رو ادم خساب نمیکنه که بخاد مجوز بده خیالت راحت

    [پاسخ]

    دکترآریا  Reply: آذر ۲۵ام, ۱۳۹۴ at ۰۵:۰۸

    بدبخت توهستی که کاروزندگیت رارهاکردی وتمام وقت وتمام قددنبال ضربه زدن به موسسه ونگران کردن سپرده گذاران هستی.خداراشکردست شما برای سپرده گذاران روشده وسپرده گذاران کوچکترین توجهی به حرفهای شما نمیکنند.
    درضمن از دوشنبه ۲۳آذرماه ازطریق رئیس شعبه متوجه شدم که قراراست شروع کنندبه بازپرداخت سپرده های مردم واول هم ازمبالغ زیرصدمیلیون تومن شروع میکنند
    اماباوضعیت پیش آمده فکر کنم دیگرکسی پولش را نگیرد به خصوص سپرده ها که حداقل تاپایان قراردادشان صبرمیکنند بعدهم انشاالله مجوز را خواهیم گرفت وهزارتاازنجوزمان راکپی میکنیم و آن رادرحلق بدگویان فرو خواهیم کرد.انشاالله
    باتشکرازسایت بانک مردم بابت اطلاع رسانی

    [پاسخ]

    علی آزاد  Reply: آذر ۲۵ام, ۱۳۹۴ at ۰۵:۲۸

    میر علی هم سیف رو آدم حساب نمیکنه پشتش گرم……کاشکی میرعلی ههم مثل چند موسسه دیگر ۱۰۰میلیارد تومن باح میداد به مسءولین که مجوز بدنش…..حل این مشکل که یه مشکل خانوادگیه فقط تو خانواده حل میشه….
    تو جای حمایت خیانت نکن

    [پاسخ]

  16. الف الف سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴

    متن زیر را خبرگزاری فارس از سخنان رییس کل بانک مرکزی منتشر کرده است:
    (این موسسه قبلا مجوزی از بانک مرکزی نداشته و هم‌اکنون با همکاری که بین چند دستگاه از جمله بانک مرکزی وجود دارد، فکر می‌کنیم به تدریج مسائل این موسسه حل خواهد شد و سپرده‌گذاران پس اندازهای خودشان را می‌توانند بگیرند.
    سیف تاکید کرد: دغدغه اصلی بانک مرکزی و سایر دستگاه‌ها در جهت صیانت از منابع سپرده‌گذاران است و اگر در این مسیر همکاری کامل شود، ممکن است موسسه بتواند ادامه حیات دهد.)
    عبارات (فکر میکنیم) و (ادامه حیات) که بار معنایی این دو پاراگراف را تغییر میدهد، در متن خبرگزاری فارس وجود دارد ولی در خبر سایت بانک مردم نیست.

    سایت خبری بانک مردم لطفا به این نکات توجه کنید تا خدای نکرده امید واهی در دل سپرده گذاران ایجاد نگردد.

    [پاسخ]

    بانک مردم  Reply: آذر ۲۴ام, ۱۳۹۴ at ۱۹:۲۲

    با سلام
    سیاست بانک مردم اطلاع‌رسانی شفاف و بدون جهت‌گیری است. امیدواریم بتوانیم تا جایی که توان داریم همین کار را انجام دهیم. در مورد خبر بالا ما هم مانند اکثر خبرگزاری‌ها عبارت “ممکن است” را به کار بردیم اما کلمات اضافی محاوره‌ای را منتشر نکردیم. وقتی عبارت “ممکن است” در جمله می‌آید هم معنی با عبارتی مثل “فکر می‌کنیم” است. با این وجود نقد شما را می‌پذیریم و سعی می‌کنیم در تنظیم خبرهای دریافتی خبرنگارانمان بیشتر دقت کنیم.
    ضمنا بانک مردم به هیچ عنوان دوست ندارد – مانند برخی‌ها که تنها به انتشار اخبار مثبت می‌پردازند – امید واهی به سپرده‌گذاران بدهد و یا اینکه سپرده‌گذاران را با اخبار کذب ناامید کند چون در هر دو صورت به اعتبار ما ضربه وارد خواهد شد. این موضوع را یکی از مسوولان یک موسسه اعتباری در مذاکره با مدیرمسوول بانک مردم به خوبی درک کرد و با وجود اصرارهای بسیار و وعده‌های شیرین، بانک مردم حاضر به حذف خبر مورد نظر آنها نشد. به هر حال امیدوار هستیم بتوانیم در آینده نیز بر سیاست خود استوار و در اطلاع‌رسانی صحیح و شفاف موفق باشیم.
    با تشکر از پیام شما
    بانک مردم

    [پاسخ]

    arash  Reply: آذر ۲۴ام, ۱۳۹۴ at ۲۰:۱۱

    هر وقت ۱ خبر مثبت در مورد موسسه بود تو اونجا بودی تا موسسه را خراب کنی. بچه جون مگه موسسه به این بزرگی منتظر نظر تو میمونه. تو فقط با اعصاب یه عده بازی میکنی. خدارو شکر مردم امثال تورو خوب میشناسن.

    [پاسخ]

  17. کارمند موسسه سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴

    اولا اون شخصی که اسمه رضا گذاشتی برای خودت.دزد خودتی.وقتی سود ۲۶ درصد میگرفتی فکر نمیکردی که ما دزدیم یا خودت.حالا هم حقتونه.تمامه سودت رو برگشت میدن و اون سودهایی که خوردی باید پس بدی.جریمه هم میشی.دزد هم خودتی.

    [پاسخ]

    کارمند واقعی شعبه قلهک تهران  Reply: آذر ۲۴ام, ۱۳۹۴ at ۱۹:۴۲

    کارمند موسسه
    مشخصه شما و چند نفر دیگه که اسم کارمند موسه را روی خودشان گذاشتن به هیچ عنوان کارمند موسسه وزین ثامن الحجج نیستند . این عنوانها کارهای دشمنان موسسه هست که اعصاب سپرده گذاران را خورد کنند . آخه کدام کارمندی در چنین وضعیتی با قلدری حرف میزنه ؟
    من به عنوان کارمند مووسه ثامن الحجج شعبه قلهک از تمامی سپرده گذاران به نوبه خود از سمت خودم و تمامی پرسنل موسسه ثامن الحجج عذر خواهی میکنم . بخدا مشکل الان فقط کمبود نقدینگی هست که به علت هجوم یکباره مردم به موسسه و خروج منابع نقدی بوجود آمده است . چون ۷۰ درصد سپرده مردم در قالب وامهای یکجا پرداخت و اقساطی ۲ ماه تا ۶۰ ماه به خود همین مردم پرداخت شده است و مابقی را برای احتیاز و پشتوانه ملک خریداری شده . به همه قول میدهیم با اندکی صبر و حوصله همه به سپرده های خود و تمام سود خود میرسند. برای سپرده های روزشمار هیچ کس حق حتی یک ریال بازگشت سود نداره و برای سپرده های بلند مدت مانند قانون بانک مرکزی برگشت سود انجام میشه . تا کنون شاید به تعداد انگشتان دست برای ابطال سپرده های بلند مدت اقدام کرده اند و مشکل الان دادن سود سپرده ها و پسرده های روز شمار و قرض الحسنه هست که انشالله تا انتهای همین هفته و یا نهایتا شنبه انجام میشود . مردم عزیز گول کامنتهای مختلف را تخورید و انشالله اندک صبر سحر نزدیک است . باز هم شرمسار وجودتان هستیم و بخدا از ناراحتی غمتان هفته هاست خواب ندارم . اما چه کنیم ما کارمندان دیوارمان از همه کوتاه تر است .

    [پاسخ]

    رضا  Reply: آذر ۲۴ام, ۱۳۹۴ at ۲۱:۱۹

    متشکرم از پاسخ شما و درضمن من اینجا با کسی دعوایی ندارم وخداوکیلی عین حرف رییس شعبه را منتقل کردم و در انتهای کامنت خودم با قرار دادن علامت سوال این موضوع را به قضاوت خوانندگان سپردم و باز هم میگویم حساب من یک دفتر چه کوتاه مدت است و یک حساب بیشتر نیست وهمه دریافتی وپرداختی همین یک دفترچه است که از دوسال پیش تا الان هنوز برگه هاش تموم نشده

    [پاسخ]

    الف الف  Reply: آذر ۲۴ام, ۱۳۹۴ at ۲۳:۵۶

    رضا جان، لطفا نام شعبه و رییس آن را بگو تا اگر انشاالله مشکلات حل شد دیگر کسی به این شخص و شعبه اش اعتماد نکند. متاسفانه بعضیها برای خوش خدمتی یا به تعبیر شما دزدی، میخواهند از این آب گل آلود ماهی بگیرند.
    هیچ کس حق ندارد سود سپرده روزشمار را برگشت بزند.

    الف الف  Reply: آذر ۲۴ام, ۱۳۹۴ at ۲۳:۳۸

    دمت گرم. منم مشتریه خودتونم و واقعا در اوج شلوغی شعبه که بیش از ۲۰۰ سپرده گذار مطالبات داشتند، در برابر پرخاشها، ادب و اخلاق را رعایت میکردید. نونت حلال. شناختمت. پس شنبه میام از خودت پول میگیرم!
    نترس داداش، شوخی کردم. با اینکه رقمم بالاست و سودامو لازم دارم، اما فعلنیا نمیام. یه جوری سر میکنیم تا اول اونایی که نون شبشون از اینجا در میومد بیان، بعد اونایی که هزینه های درمانیشون را تامین میکردن. بعد اونایی که اجاره خونشونو میدادن یا چکشون برگشت خورده و تهدید به حکم تخلیه و حکم جلب شدن. بعدش نوبت ماست.
    میدونم تو بخاطر اونا خوابت نمیبره و منم شرمم میشه زودتر از اونا وایسم توی صف.
    خدا رو شکر که جام ته صفه!

    [پاسخ]

    امیر  Reply: آذر ۲۴ام, ۱۳۹۴ at ۱۹:۴۸

    کارمند
    همه جا سود۲۶درصد میدادند همین الانم من ازبانک رسمی۲۶درصدمیگیرم
    بیخودی زیرابی نرو ومنت نگذارلطفا وزیادی حرف نزن

    [پاسخ]

  18. سپرده گذار سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴

    مردم به پول شون برسن ثامن الحجج هم به مجوز ما که بخیل نیستیم
    اما در این چند ماه به سپرده گذاران تهران خیلی استرس وارد کردن

    [پاسخ]

  19. رضا سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴

    سپرده گزاران به جای اختلاف اتحادتان را حفظ کنید هیچکس نمیتواند حق وحقوق شمارا پایمال کند مگر بین شما تفرقه باشد اگر تا یکم درست نشد دوم دی وعده ما جلوی بانک مرکزی یا علی

    [پاسخ]

    سپرده گذار  Reply: آذر ۲۴ام, ۱۳۹۴ at ۲۰:۰۶

    صد در صد با شما موافقم
    به اندازه کافی وقت دادیم و صبر کردیم و الان باید عمل کنند

    [پاسخ]

    سپرده گذار  Reply: آذر ۲۶ام, ۱۳۹۴ at ۱۰:۱۰

    سپرده گزاران محترم موسسه ثامن‌الحجج
    کانال اطلاع رسانی و ارتباطی شما و نمایندگان شما در استان تهران و کرج در تلگرام
    http://telegram.me/samen_alhojaj_iran
    به این کانال بپیوندید و به دیگران اطلاع رسانی کنید.

    [پاسخ]

  20. فواد سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴

    میگن ۵شنبه شعب تهران سودارو میدن خدا کنه راست باشه

    [پاسخ]

  21. سعید سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴

    به همین خیال باش که پول بدن…..دکتر سیف حرفشو زده گفته فک میکنیم یعنی هیچی….خود بچه های حجج هم میدونن کارشون تمومه امروز کارمنداش گفتن دیگه تمومیم

    [پاسخ]

  22. عباس سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴

    به نام خدا
    باسلام و احترام
    دوستان آیا کسی میدونه تحلیل جمله زیر که از آقای دکتر سیف نقل شده چیست ؟ و منظور سیف از بیان “همکاری لازم “دقیقا چیست ؟ یعنی اگر چکار کنند ، همکاری کردند؟
    جمله نقل شده از جناب دکتر سیف:
    «اگر در این مسیر همکاری لازم صورت گیرد، ممکن است که این موسسه بتواند ادامه مسیر دهد.»

    من حدس میزنم اما مطمئن نیستم !!!
    اگر کسی میدونه لطفا بفرمایید تا ما هم متوجه منظورش بشویم.

    [پاسخ]

    سپرده گذار  Reply: آذر ۲۴ام, ۱۳۹۴ at ۲۱:۲۸

    یعنی محل واقعی پولهایی را که هنوز محل آنها را به بانک مرکزی نگفته اند با سند و مدرک شفاف اعلام کنند و سپس سپرده قانونی لازم که حدود ده درصد منابع موسسه هست را برای مجوز در اختیار بانک مرکزی قرار دهند. به همین روشنی.

    [پاسخ]

    تحلیل گر  Reply: آذر ۲۵ام, ۱۳۹۴ at ۰۵:۲۱

    باسلام

    ضمن احترام به نظر حضرتعالی

    توجه داشته باشید که وقتی یک فرد سیاسی در مصاحبه عمومی دارد اظهار نظر میکند معمولا دو یا چند پهلو صحبت میکند که فقط مخاطبین اصلی که در جلسات خصوصی شفاف تر بهشون گفته شده میفهمن دقیقا یعنی چی ؟ و به دلیل اینکه از یک تریبون عمومی هم به مخاطب اصلی پیغام بدهند که ما برخواسته خوداصرار داریم و به هیچ وجه من الوجوه کوتاه نمی آییم اینطوری کلی گویی میکنند.
    بدین ترتیب به نظرم منظور از همکاری اجازه تعیین مسئولین مؤسسه ( مدیرعامل و اعضاء هیئت مدیره ) توسط بانک مرکزی و با نظر دولت باید صورت گیرد اگر این همکاری صورت گیرد بانک مرکزی با اختصاص خط اعتباری که قبلا گفته و صدور مجوز ادامه فعالیت آن را تضمین می کند و فعلا تمام مشکلات حل شده و روند عادی خواهد شد در غیر اینصورت وضعیت فعلی ادامه ویا حتی بدتر نیز خواهد شد.

    فلذا مسئولین مؤسسه خصوصا جناب میرعلی باید این پیام و وضعیت سپرده گذاران را درک کرده وبخاطر احترام و اعتمادی که سپرده گذران بهش کردند فعلا با خواسته بانک مرکزی کنار بیایند و منتظر فرصت های بعدی و فراهم شدن زمینه سیاسی برای بازگشت به قدرت باشند.

    ناگفته نماند بانک مرکزی در قانون برنامه پنجم حق انفصال مسئولین بانکها و مؤسسات اعتباری را داشته و در قانون برنامه ششم با قدرت و شدت وحدت بیشتری خواهد داشت .
    همچنین به منظور اعمال سیاستهای پولی نیاز به این اختیارات هم دارد در غیر اینصورت در اعمال سیاستهای پولی موفق نخواهد بود.

    در پایان امید وارم مسئولین مؤسسه بیشتر سپرده گذاران را درک کنند تا بامید خدا هرچه زودتر موضوع حل و فصل شود.

    [پاسخ]

    تحلیل گر  Reply: آذر ۲۵ام, ۱۳۹۴ at ۰۵:۵۰

    سلام

    یک مورد دیگر در رابطه با نظر حضرتعالی این است که :

    در کشوری که قانون پولشویی در آن دارد اجرا می شود مگر میتوان تصور کرد که کسی پول ها و یا حتی دیگر داراییهای خود را پنهان کرده و اعلام نکند .
    چطور تشخیص دادن که من مستحق دریافت یارانه نیستم و آن را قطع کردند.
    آیا ممکن مؤسسه به این بزرگی آن همه پول و دارایی خود را پنهان کرده و اعلام نکند ؟
    تمام حسابهای مؤسسه در شبکه بانکی است و جزء ترین اطلاعات آن در اختیار آقایان محترم قراردارد. و این صحبت ها فقط رد گم کنی است ! کسی باور ندارد که بانک مرکزی از محل داراییهای مؤسسه بی اطلاع باشد. دعوا بر سر موضوع دیگری است احتمالا !!! حال پیداکنید پرتقال فروش را.

    [پاسخ]

  23. بى نام سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴

    به نظرم خبر مندرج در خبر گزارى ایلنا به آدرس زیر امیدوار کننده تر است
    http://www.ilna.ir/بخش-اقتصادی-۴/۳۳۰۰۸۲-ابلاغ-دستورالعمل-کارت-خرید-اعتباری-به-بانک-ها-از-فردا-ثامن-الحجج-می-تواند-به-کار-خود-ادامه-دهد

    [پاسخ]

  24. ارش سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴

    سلام چرا هیچ کس تاریخ دقیق نمیده از سیف گرفته تا تهرانفر و نمایندگان مجلس همشون راجعبه همه چیز میگن به زودی این به زودی کی میرسه الان به صاحب خونمون بگیم بزودی اجارتو میدیم یا اون بیچاره که باید برای بچه مریضش دارو بخره بگه نمیر من بزودی دارو میخرم ؟؟؟نفسشون از جای گرم در میاد خیلی مسخرس بخدا

    [پاسخ]

  25. سرمایه گزار سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴

    به گزارش خبرنگار ایلنا، ولی‌اله سیف در حاشیه پنجمین مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری با حضور جمعی از فعالان حوزه بانک در بانک‌مرکزی برگزار شد در پاسخ به این پرسش که بانک‌مرکزی چه برنامه‌ای برای معضل موسسه ثامن‌الحجج دارد، اظهار داشت: مشکلات این موسسه با همکاری چند دستگاه در حال رفع‌شدن است، هر چند در گذشته این موسسه مجوزی از بانک‌مرکزی دریافت نکرده بود.

    سیف تصریح کرد: سپرده‌گذاران به تدریج مخاطب قرار گرفته و می‌توانند سپرده‌های خود را دریافت کنند. دغدغه اصلی بانک‌مرکزی صیانت از سپرده سپرده‌گذاران و بازگشت به آنهاست.

    وی ادامه داد: موسسه ثامن‌الحجج می‌تواند به کار خود ادامه دهد اما مهمترین مساله حفظ سپرده‌های مردم است.

    سیف در پاسخ به این پرسش که نرخ پیشنهادی بانک مرکزی برای دلار بودجه سال ۹۵ چه عددی است؟ افزود: این موضوع را از سوی آقای نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی جویا شوید، البته هنوز این عدد نهایی نشده اما آقای نوبخت پس از تصمیم‌گیری آن را اعلام خواهد کرد.

    وی میزان این نرخ را حدود دو هزار و هشتصد و پنجاه تومان اعلام کرد و گفت: بعید به نظر می‌رسد نرخ دلار در بودجه سال ۹۵ کمتر از این میزان باشد و مسلما کمتر از نرخ دلار مبادله‌ای نیز نخواهد بود.

    رییس‌کل بانک‌مرکزی درباره اجرای طرح کارت‌اعتباری ۱۰ میلیون تومانی برای کالاهای تولید داخل خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان کالاهای خارجه مشمول این طرح نمی‌شود .

    وی ادامه داد: با اجرای طرح کارت‌اعتباری رقمی به ارزش ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از منابع نظام بانکی برای خرید کالاهای تولید داخل مصرف می‌شود که این عدد از سوی بانک‌مرکزی قابل تامین است.

    رییس کل بانک‌مرکزی نرخ سود این کارت‌ها را ۱۲ درصد اعلام کرد و گفت: سوء‌تفاهم‌هایی درباره کالاهای خارجی به وجود آمده اما باید گفت کلیه منابع تخفیفی تنها برای خرید کالاهای تولید داخل خواهد بود.

    وی گفت: تامین‌مالی این پروژه پس از ابلاغ دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت بلافاصله از سوی بانک‌مرکزی تامین خواهد شد و صاحب کارت پس از مراجع به فروشگاه می‌تواند از دستگاه‌های موجود استفاده کرده و مشمول تخفیف و نرخ کارت شود.

    ولی‌الله سیف اظهارداشت: از امروز یا فردا دستورالعمل طرح کارت اعتباری به بانک‌ها ابلاغ می‌شود.

    وی در پایان گفت: امیدواریم با ارجاع این طرح کالاهای فروش نرفته در انبارها به اتمام برسد و تحرک لازم برای کالاهای مصرفی بادوام ایجاد شده و مورد استقبال مردم نیز واقع شود.

    [پاسخ]

  26. الف الف سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴

    عین کلام مصاحبه سیف:
    بر اساس همکاری که بین چند تا دستگاه من جمله بانک مرکزی داره انجام میشه فکر میکنیم به تدریج میتونه مسائلش حل بشه و سپرده گذاران به تدریج مخاطب قرار میگیرن و میتونن تسهیلاتشون رو بگیرن
    (و فورا کلمه تسهیلات را اصلاح کرد و گفت: سپرده)
    خبرنگار شبکه خبر پرسید: یعنی منحل میشه یا تبدیل به…
    سیف گفت: بستگی به خیلی از عوامل داره منتها آنچه که مسلمه دغدغه اصلی بانک مرکزی و سایر دستگاههایی که دارن مشارکت میکنن در جهت صیانت از سپرده های سپرده گذارانه که حتی الامکان بتونه این سپرده ها بشون برگرده. اگر تو این مسیر همراهی کامل بشه ممکنه موسسه بتونه ادامه حیات بده اگرم… مهم همونطوری که اشاره کردیم اصل حفظ سپرده های مردمه.
    ————————
    یه خواهشی از کارمندای موسسه که نظراتشان را اینجا منتشر میکنند دارم.
    برادران و خواهران گرامی، قطعا بار مصائب پیش آمده از لحاظ مالی و روانی تا اینجا بر روی سپرده گذاران بیشتر بوده است. درسته که طی این مدت فشار کاری شما بسیار بوده ولی هرگز همه زندگی خود را در معرض فنا حس نکرده اید. با توجه به بیمه بودنتان وزارت کار را در صورت انحلال موسسه حامی خود میپندارید اما سپرده گذاران هر روز بر دری میکوبند، نه برای یافتن یک حامی، بلکه به دنبال جواب یک سوال که تکلیف ما را روشن کنید و از این برزخ نجاتمان دهید.
    عزیزان کارمند موسسه ثامن الحجج، شما فقط دوستان دیروز ما نیستید و ما نیز دشمنان اشتغال امروز شما نیستیم.
    از شما خواهش میکنم اجازه دهید سپرده گذارانی که حاصل زندگی را از دست رفته میبینند و از لحاظ مالی و روانی بسیار بیشتر از شما متضرر شده اند در این فضا بغض خود را خالی کنند.
    از شما خواهش میکنم در این شرایط به پرخاشها پاسخ ندهید.
    قطعا شما نان حلال بر سر سفره خانواده برده اید، چون حاصل از سپرده مشتریانی بوده که دسترنج زندگی خود را به امانت نزد موسسه قرار دادند.
    ما سپرده گذاران، قریب به اتفاق شما را در مشکلات پیش آمده مقصر نمیدانیم و امروز هم دوستان میپنداریم.
    اما درصورت مشاجره و بحث و پاسخ به پرخاشها، بغض سپرده گذاران به نفرین تبدیل خواهد شد.
    نمک بر زخم نپاشید و بگذارید جایی برای خالی شدن باشد!

    [پاسخ]

  27. الف الف سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴

    دوستان خود

    [پاسخ]

  28. بهرام سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴

    سلام بعضی ها هزاران میلیارد میپیچونن ما پول خودمونو لازم داریم نمیدن جالب کاراشون!!!

    [پاسخ]

  29. رضا سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴

    اگه اقای میر علی رو ببرن اداره اگاهی اونجا محل واقعیواقعی پولارو خودش میگه

    [پاسخ]

  30. ..000000 چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴

    دولت میخواد پول مردم بخوره که بعد ۱۵سال کار و سابقه می گویند مجوز نداشته به بهانه مجوز نداشته میخواد حق مردم بخوره

    [پاسخ]

    فری  Reply: آذر ۲۵ام, ۱۳۹۴ at ۰۸:۵۷

    موافقم

    [پاسخ]

  31. رضا چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴

    با نام ثامن الحجج چرا خود اقا علی ابن موس الرضا ریشه تمام کسانی که بخواهند حرمت نام اقا
    را خدشه دار کند را نابود میکند مسولین محترم مردم هر کدام به نوعی گرفتارند روا نیست خواب
    و خوراک و اسایش نداشه مردم را سلب کنیدشما را قسم به خدا مردم را از این رنج خلاص کنید به
    خدا مردم کم سختی نمیکشند رحم کنید به خاطر خدا

    [پاسخ]

  32. حامد از اصفهان چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴

    سلام دوستان
    به نظر من وقت اون رسیده که کارکنان ثامن الحجج به هیئت مدیره فشار بیارن که همکاری لازم رو واسه اخذ مجوز انجام بدن تا آینده شغلی خودشون وسابقه کاری که دارن تباه نشه چون من سپرده گذار نهایتا ۵ ماه یا ۶ ماه صبر میکنم و اگر این موسسه نتونه مجوزش رو بگیره دیگه کسی نمیتونه اعتماد کنه که بزار پولش چند سال دیگه بمونه و همه خواهان دریافت سپرده هاشون هستن و از طرفی دیگه کسی نمیتونه اعتماد کنه که بیاد پولشو بزاره یعنی به زبان ساده ورودی نداریم ولی خروجی داریم و این موسسه رو به انحلال میکشونه خواه ناخواه پس زمان همه چی رو مشخص میکنه
    کمی صبر میباید سحر نزدیک است
    به امید اینکه این موسسه مجوزش رو بگیره وخیال کارکنان راحت بشه و اعتماد مردم به این موسسه به خصوص سپرده گذاران برگرده
    یا علی

    [پاسخ]

  33. امیرحسین چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴

    دوستان مطمئن باشید با انحلال موسسه هیچ چیزی درست نمیشه هم ما به پولمون نمیرسیم هم کلی آدم بیکار میشن
    لطفا صبور باشید اگه بانک ملی هم یکدفعه ملت بریزن پولاشونو بخوان همین مشکل پیش میاد

    [پاسخ]

  34. سهراب چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴

    من کارمند موسسه هستم والا ما الان فقط مشکل نقدینگی داریم نه ک پول نباشه . سپرده شما عزیزان سرمایه گذاری شده فقط کمی صبر کنید در پایان هم از بانک مرکزی و شخص آقای سیف کمال تشکر رو دارم که مملکتو داره با مدیریت ضعیفش بهم میریزه دیگه ما که میدونیم همه مسائل پیش اومده فقط و فقط سیاسیه

    [پاسخ]

  35. سپرده گذار چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴

    با توجه به مطالعه مطالب درج شده توسط دکترآریا و سایر عزیزان سپرده گذار و حضور در شعب موسسه ذکر نکاتی چند رو لازم دانستم.
    اول، از سایت کمال تشکر را دارم که اخبار این موسسه را منعکس می کند.
    دوم، این آقای دکتر و کارکنان موسسه کاملا بیکار تشریف دارند که این مطالب رو که حاصل تراوش های مغزی شخصی شون هست رو جهت فریب سپرده گذاران و خرید زمان درج می کنند. بیکار تو شعبه نشسته کار مردم رو انجام نمیده تازه طی ماه اخیر آمار واصله از حسابهاشون، علاوه بر حقوق پاداش هم گرفتند!
    سوم، امثال این دکتر ها و مشاوره بودند که با روشهای غلط فکریشان بحران سازی راه انداختند.
    چهارم، موسسه ثامن الحجج چه مجوز بگیرد چه نگیرد اعتماد عمومی مردم را از دست داه است و جبران آن خیلی سخت است.
    پنجم، روسای قبلی شعب پاسداران و تهرانپارس رو شخصا می شناسم فرار کرده اند وجایشان کسی دیگری حاضر می شوند
    ششم بنده از کارکنان بانک مرکزی هستم و خانواده ام سپرده دارند و از اخبار درست خبر دارم آقای دکتر الکی حرف مفت نزنید
    هفتم تا ریال آخر پول سپرده گذاران رو باید برگردانید. در ضمن سپرده گذاران تهرانی را با سپرده گذاران شهرستانی مقایسه نکنید! اینها حسابشون فرق می کنه و عادت ندارند زیاد منتظر بمونند.

    [پاسخ]

    ایرانی  Reply: آذر ۲۵ام, ۱۳۹۴ at ۱۰:۱۳

    ای ولله

    [پاسخ]

    خاكي  Reply: آذر ۲۵ام, ۱۳۹۴ at ۱۱:۳۵

    هشتم بنا به شینده های بنده تاکید میکنم شنیده های بنده سرپرستی تخلیه شده است
    نهم شعبه ای که اینجانب حساب دارم هم از مدیر شعبه چند روزی خبری نیست
    دهم انقدر امثال دکتر اریا و غیره به املاک موسسه اطمینان نداشته باشن با توجه به سقوط بهای مسکن و رکود بازار مسکن
    یازدهم کسری نقدینگی ربطی به هجوم سپرده گذاران ندارد این بساط الان دو ماه وبیشتر است راه افتاده
    دوازدهم سپردهگذاران تهران با توجه به گرانی و مشکلات پایتخت احتیاج به رسیدگی فوری چه از جانب موسسه چه از جانب بانک مرکزی دارند
    سیزدهم تا باغبابون بانک مرکزی و مجلس هم اظهار نظر کردند به غیر از مدیر بی لیاقت موسسه
    چهاردهم با توجه به اظهارات اقای سیف انحلال موسسه بسیار محتمل شده است
    پانزدهم اقایان میرعلی و اجرلو و مدیران موسسه رسما باید به عنوان مخل امنیت روانی جامع و بی کفایتی در اداره امور محاکمه شوند

    [پاسخ]

    1062  Reply: آذر ۲۵ام, ۱۳۹۴ at ۱۱:۵۵

    سعی کنند عادتشونو عوض کنند متتظر بمونند که تنها راه
    الان شما فکر میکنید موسسه از وضع به وجود اومده خوشحاله؟؟؟چرا خودتونو در مقابل موسسه قرار دادید؟؟
    من اطلاع دقیق دارم که به زودی یک خط اعتباری از طرف بانک مرکزی به موسسه داده میشه تا مشکل حل بشه پس الکی جو نده و دیگرانم با خودت گمراه نکن….دوستداری شلوغ کنی راه بازه اینقد برو داد بزن تا…….
    صبر صبر صبر

    [پاسخ]

    محمدرضا  Reply: آذر ۲۵ام, ۱۳۹۴ at ۱۲:۴۴

    اول میگفتیم پول بدین گفتن حسابرسی نمیشه و بعد فهمیدیم حسابرسی ربطی به پول دادن نداره و دروغ گفتن بعد گفتن بانک مرکزی حسابارو بلوکه کرده و نمیتونیم پول بدیم که بانک مرکزی گفت مسدود نکردیم و اینم دروغ بود حالا هم دوباره خط اعتباری علم کردین.آخه چقدر دروغ؟؟قباحت داره

    [پاسخ]

    علی  Reply: آذر ۲۵ام, ۱۳۹۴ at ۱۷:۲۵

    نظر شما کلملا درست است و دروغ بودن این موارد بر همه ما ثابت شد و به نظر من این موسسه از درون متلاشی شده و آنچه مانده است فقط تعدادی املاک و کارخانه کوچک است و پول چندانی نمانده است و تنها راه باقیمانده انحلال این موسسه و ورود قوه قضایی و محاکمه میر علی و مسولانی است که درطی این چند سال با اعمال نفوذ خود در برابر قانون ایستادند و مانع برخورد بانک مرکزی با این قبیل موسسات شدند وباعث استمرار فعالیت این موسسه و جلب اعتماد عده زیادی از مردم شدند و موسسه هم با همان روش معروف پونزی باعث دردسر وگرفتاری عده کثیری شدند و در حال حاضر هم با سخنان دوپهلو می خواهند سپرده گزاران را تا مدتی دست به سر کنند و با مرور و گذر زمان کم کم املاک را بفروشند و سپرده ها را پرداخت کنند که این روش در سخنان سیف کاملا مشخص است و همچنین با این گفته ها باعث امید دادن به مردم شده و از تجمعات و درگیریها که از نظر سیاسی و امنیتی هزینه بالایی برای کشور دارد جلوگیری خواهد شد

    خاكي  Reply: آذر ۲۵ام, ۱۳۹۴ at ۱۲:۵۶

    دوست محترم
    اولا هر بنگاه اقتصادی قبل از تشکیل یک گروه برای امکان سنجی تشکیل میده که با توجه به مناطق تحت پوشش اعم از اب و هوا و سنت های رایج منطقه ای و خلق و خوی مردم را مورد توجه قرار میدهد پس این فرمایش شما که سعی کنند تهرانی ها عادتشون رو تغییر بدهند مضحک است البته بنده در مورد کار اصولی و بنیادی صحبت میکنم در مورد موسسه ثامن الحجج که کوچکترین احترامی به سپرده گذارانش نمیگذارد فرمایش شما صحیح است در مورد داد و بیداد که فرمودید احتمالا هرکس خق انتخاب دارد و به گمانم اگر خواست جمعی سپرده گذاران داد و بیداد باشد بنده هم پیرو خواست جمعی قدم بر میدارم در مورد صبر هم بنده به صورت کاملا شخصی به اندازه دو ماه صبر کرده ام بابت اینکه تنها یک بار مدیران این موسسه با مصاحبه ای رسمی مواضع و مشکلات موسسه را با ما سپرده گذاران در میان بگذراند ولی دریغ از دوخط نوشته از جانب مدیران این مجموعه امیدوارم به اندازه کافی شفاف توضیح داده باشم دوست گرامی

    [پاسخ]

    سپرده گذار  Reply: آذر ۲۵ام, ۱۳۹۴ at ۱۳:۱۳

    شما که اطلاع دقیق داری بفرمایید که این خط اعتباری جوابگوی بستن حسابهای کوتاه مدت ویا سپرده های بلندمدت زیر صد میلیونی هست یا فقط جوابگوی سودهای پرداخت نشده به سپرده گزاران؟

    [پاسخ]

    سپرده گذار  Reply: آذر ۲۵ام, ۱۳۹۴ at ۱۷:۵۱

    بابا کدوم خط اعتباری . این هم یک دروغ دیگر است که حداکثر تا یک هفته دیگه به همه ثابت میشه و بعدش سپرده گزاران باید منتظر یک وعده دروغ دیگر از سوی مدیران موسسه باشند تا روزهای دیگری هم بگذرد و دروغ پشت دروغ
    بزرگترین دشمن دین دروغ است و زمانی که یک مدیر عامل … را شروع کرد دیگر انتظار راستگویی از او را نداشته باش.

    میثاق  Reply: آذر ۲۶ام, ۱۳۹۴ at ۱۰:۳۹

    جناب سپرده گذار
    یعنی چی حساب نهرانی ها با شهرستانی ها فرق داره مگر ما پولمونو از سر راه آوردیم یا دزدی کردیم یا گرفتاری نداریم مریض نداریم ؟ کرایح خانه نداریم ؟ هزینه های روزمره نداریم ؟ چرا حرف مقت میزنی استان تهران کلا ۵۶۰۰۰ سپرده گذار داره اما کل شهرستانها ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر میشهخ . پس حرف مقت نزن . اگر قرار اتفاقی بیفته باید برای همه جا یکسلن باشه . مگر نه ما هم جلو شعبات و سرپرستی و استانداری تظاهرات کردیم اما چون شهرستان هست پوشش خبری داده نمیشه .
    والسلام

    [پاسخ]

    حمید  Reply: آذر ۲۷ام, ۱۳۹۴ at ۰۴:۱۹

    احسنت بانک مرکزی در تاریخ ۹۳/۰۴/۱۶ طی نامه ای به شورای امنیت ملی و شورای پول واعتبار و نیروی انتظامی و دادستانی و دیگر نهادهای مرتبط چون مفاسد اقتصادی خواستار هماهنگی جهت انحلال این موسسه را شده بود که آقای پور مختار رئیس کمیسیون اصل نود هم چندی پیش اشاره به پرونده های متعدد این موسسه در مفاسد اقتصادی داشت که گفت برای انحلالش تصمیمی گرفته نشده است صدور مجوز در چنین حالتی که توان پرداخت حتی یک هزار تومنی ندارد بسیار نا محتمل است برعکس هر موسسه مالی که به این روز افتاده همیشه منحل شده است به هرحال زمان همه چیز را روشن میکند

    [پاسخ]

  36. وطنی چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴

    مشکل ثامن کاملا یک مشکل سیاسی است این مساله باعث
    شده است که سپرده گذاران عزیز اقدام به درخواست سپرده
    های بلند مدت خود کنند دراین صورت موسسه که نه بلکه که
    هر بانکی باکمبود نقدینگی مواجه میشود; چرا که تعهد به
    سپره بلند مدت به بانک اجازه میدهددر مدت سپرده از پول
    استفاده نماید و آن را بصورت وام و … مصرف نماید.
    در صورتی که پول را در غیر زمان سررسید سپرده درخواست
    کنند بانک با کمبود نقدینگی مواجه شده درنتیجه در استرداد
    سپرده های کوتاه مدت هم با مشکل مواجه خواهد شد و تا زمان
    نقد کردن سپرده های مصرف شده سپرده گذاران باید تحمل
    کنن و این ب معنای خوردن پول مردم نیست بلکه هر بانکی
    که در این شرایط قرار بگیرد جز این انتظار نمیرود…
    این مساله کاملا برای هر شخصی قابل فهم و درک است
    حالا برای اشخاصی مثل این کارمند بانک مرکزی ک خودشون در راس
    کار قرار دارند قابل هضم نیست مشکل موسسه عزیز ما نیست
    ثامن همچنان پابرجا است و در خدمت سپردگذاران عزیزش
    بوده و خواهد بود
    چارلی چاپلین میگوید:
    آخر هر چیزی خوبه…
    اگه خوب نشد هنوز آخرش نشده…
    به امید روزی که باعث سرافرازی سپرده گذاران عزیزمان باشیم

    [پاسخ]

    رضا  Reply: آذر ۲۶ام, ۱۳۹۴ at ۰۹:۵۵

    سپرده گزاران محترم موسسه ثامن‌الحجج
    کانال اطلاع رسانی و ارتباطی شما و نمایندگان شما در استان تهران و کرج در تلگرام
    http://telegram.me/samen_alhojaj_iran
    به این کانال بپیوندید و به دیگران اطلاع رسانی کنید.

    [پاسخ]

  37. امیر چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴

    باسلام
    یک سئوال ساده ازرئیس بانک مرکزی داشتم لطفا جواب دهید.
    دررابطه با ثامن الجج داشتم
    ایا بانک مرکزی ازهزاران حساب درشعب بانکهای مختلف دولتی بانام ثامن الجج درسراسرایران دراین چندسال گذشته خبرنداشت.
    ایابانک مرکزی متوجه نمیشد که ملیون ها تومان پولی که به این حسابهاریخته میشود.دراین موسسه بقول بانک مرکزی غیرمجازسپرده میشود.
    ایا اقای سیف (بانک مرکزی)که میفرمایند ازاول این موسسه مجوزنداشته
    اگر ازهمان اولی که ایشان اعلام مینمایند این حسابها مسدودمیشد ایا مردم باگونی پول به این موسسه می اوردنندوسپرده میکردنند
    ایامقصراصلی این گرفتاریها بانک مرکزی نمیباشدکه بابستن حسابهای این موسسه (ازهمان اولی که اعلام میدارند) این همه گرفتاری برای مردم وبرای خودایجادنمیکرد(البته لازم به ذکرمیباشددرسالیان قبل چندین باربااقای درویشی مسئول موسسات تماس گرفته شد ایشان فرمودنند بروخیالتان راحت باشد)

    [پاسخ]

  38. سعید پنج شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴

    سلام و درود بر همه سپرده گزاران مثل خودم
    و پیشاپیش انحلال موسسه را به مدیر و کارمندانش تسلیت میگم
    اگر حتی همه سود و سپرده های مردم را بدهند دیگر هیچ کسی حتی یک
    ریال هم در این موسسه سرمایه گزاری نخواهد کرد.
    و برای من خیلی جالبه که یک ماه تمام کارمندان موسسه از شروع کار تا
    پایان کار فقط بیکار روی صندلی بنشینند
    کاش لااقل با ادغام شعبات جلوی ضرر بیشتر را می گرفتند
    هرچند که از قدیم گفته اند
    خرج که از کیسه مهمان بود حاتم طائی شدن آسان بود

    [پاسخ]

  39. silver پنج شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴

    باسلام
    واقعا برای کسانی که درخصوص موسسه منفی بافی می کنند متاسفم من خودم تمام سرمایه ام را دراین موسسه گذاشتم وبعد ازاین فشارها واسترس زیادی که به این موسسه مظلوم واردآوردند یکبار هم مراجعه نکردم . موسسه ای که برای خیلیها خوب بود و به داد آنها می رسید و منبع درآمدی بود چرا الان ازدید این جماعت ساده لوح بد شده
    چه قدر ما مردم ساده و بدبختی هستیم که فقط دنبال شایعاتیم سیاست بانک مرکزی بروز این شایعات بود تا مردم نقدینگی شان را بکشن بیرون
    خاک برسر آدم نادان و دم دمی مزاجی که خوبی بهش نمی سازه

    [پاسخ]

  40. رضا پنج شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴

    سپرده گزاران محترم موسسه ثامن‌الحجج
    کانال اطلاع رسانی و ارتباطی شما و نمایندگان شما در استان تهران و کرج در تلگرام
    http://telegram.me/samen_alhojaj_iran
    به این کانال بپیوندید و به دیگران اطلاع رسانی کنید.

    [پاسخ]

  41. خانم سپرده گذار از اصفهان پنج شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴

    سلام من دقیقا دوروز قبل از اعلام خبر مربو ط به شعبه کرج یعنی ۲۵ ابان پولمو روزشمار گذاشتم ثامن الحجج به زور اینن هفته ۲۰تومن گرفتم امروزم میگه ۱تومنمیدیم رییس این شعبه میگه ۵ دی بیا پولتو یه جا بگیر میگه ۵دی تکلیف ما معلوم‌میشه من دارم همه حقوقمو میدم واسه قسط افسردگی گرفتم بعضی صعبه ها ررو خبر دارم که حتی ۹۰ میلیونم یه جا دادن به مشتریاشون اما این شعبه که من هستم حتی ۱۰تومن ۵تومنم به زور میده بخدا من دارم فسردگی میگیرم شماها مردید تحملتون زیادتره این حرفی ام که اقای سیف زده بیشتر به خبر بد شبیهه تا خوب اگه کسی واقعا درمورد سرنوشت این موسسه چیزی میدونه بگه نمیدونید چه استرسی داریم‌ما مشتریا تو موسسه هم که میریم طو ی برخورد میکنن که انگار رفتیم پول اونارو بگیریم امروز رییس شعبه رو با زحمت راضی کردم ۵ تومن بده بمن میگه برو از صندوق بگیر رفتم میگم رییس گفته ۵ تومن رفته پرسیده رییسش میگه گفتم ۵۰۰ تا ۱ تومن منم دفترچمو برداطتم با گریه اومدم بیرون وقتی جلو چشم ادم دروغ میگن چه حسابی ب وعده هاشون هست

    [پاسخ]

    احمد رضا  Reply: آذر ۲۶ام, ۱۳۹۴ at ۱۶:۴۷

    کرمان اوضاع آروم هست . و دارند پول مردم را میدهند . فقط در سه شعبه در تهران ۲ شعبه در کرج . ۱ شعبه انار . ۳ شعبه اصفهان کمبود نقدینگی هست . خوبی موسسه ثامن الحجج این که پول هر استان درون خود استان هزینه و خرج میشود . برای همین ۹۵ درصد جاها که مدیریت بهتر بوده و کمتر سپرده گذار داشته اند مشکلی ندارند . در کرمام فقط ۲ روز شلوغ بود ۳ هفته پیش که با تزریق ۲۰۰ میلیارد جلوی تمام شایعات گرفته شده . دوستان من آشناهام در بانک مرکزی هست . بانک مرکزی چون ۲ سال داره موسسه را میکوبه یک شب نمیتونه بگه اشتباه کردیم همه چیز آروم . الان در همین یک ماه ببینسد چقدر لحن ها آروم شده .
    تصمیمات گرفته شده برای موسسه :

    ۱ . تغییر نام موسسه از ثامن الحجج به موسسه اعتباری ثمین
    ۲ . تغییر هیئت مدیره و استعقای آقای دکتر میر علی و معرفی مدیر عامل جدید از سمت بانک مرکزی و آقای میر علی هم بزرگترین سرمایه گذار
    ۳٫ معرفی اموال منقول و غیر منقول که به نام افراد دیگه هستند ولی برای مسسه هست و ارزش نقدی و غیر نقدی آن بالغ بر ۵۰۰۰ میلیارد تومان است .
    ۴٫ بانکداری الکترونیک و آنلاین شدن حسابها و اتصال به سیستم یکپارچه .
    ۵٫ واریز ۱۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل وجه سپرده قانونی برای تبدیل به موسسه شدن که باید ۳۰۰ میلیارد تومان باشد که ۱۴۰ میلیارد آن سال ۱۳۸۹ پرداخت شده است .
    و چند مورد دیگر که در ذهنم نیست که اینایی گفتم مهمترینش هستند
    اگر این موارد از سوی موسسه انجام بشه و اوضاع را آروم کنه و سپرده ها و سودهای مردم را بده کجوز پذیره نویسی موسسه اعلام خواهد شد .

    و اینکه دوستان نگران نباشید اینقدر ملک و کارخانه هست که دو برابر پول مردم میشه من خودم ۳۵۰ میلیون دارم قرض الحسنه گذاشتم برای دریافت وام ۱٫۵ درصد که هیچ موسسه و بانکی در ایران نمیده .

    [پاسخ]

    الف الف  Reply: آذر ۲۷ام, ۱۳۹۴ at ۱۳:۰۷

    برادر کرمانی من، ظاهرا منبع اخبار شما موثق نیست!
    تهران بیش از سی شعبه دارد و مدتهاست که هیچکدام پرداختی نداشته اند.
    همچنین گفتید اموال موسسه سر جمع ۵ هزار میلیارد است که اگر اینطور باشد به خاک سیاه نشسته. زیرا باید اموال منقول و غیرمنقولش بیش از چهل هزار میلیارد تومان باشد تا ترازش مثبت گردد.
    سایر آمار شما نیز صحیح نبود.

    [پاسخ]

    سپرده گذار جيرفت  Reply: آذر ۲۷ام, ۱۳۹۴ at ۱۷:۲۲

    سپرده گذار محترم کرمانی که اعلام میکنی جو ارومه کجا جو ارومه من خودم از سپرده گذاران جیرفت هستم از اول اذر ریالی به مردم پرداخت نمیشه هرروز تو دوتا شعبه اینجا درگیری هست و حتی مردم جلوی فرمانداری هم رفتن لطفا درست اطلاع رسانی کنید

    [پاسخ]

    با افتخار کارمند میر علی  Reply: آذر ۲۶ام, ۱۳۹۴ at ۱۸:۴۳

    سپرده گذاران بی وفا و بی تعهد جایی در خانواده ثامن الحجح ندارند

    [پاسخ]

    دکترآریا  Reply: آذر ۲۸ام, ۱۳۹۴ at ۰۴:۵۵

    خواهرمن
    توی یکهفته ۲۱تومن گرفتی.
    بروخوشحال باش
    من دارم هفته ای ۴تومن میگیرم خوشحالم.
    دیگه گریه وزاری چرا؟

    [پاسخ]

  42. جواد جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴

    کاش که درک میکردین عامل و باعث و بانی این مشکلات کیه
    اگه این موسسه قبلا مجوز نداشته پس این چند صد میلیار تومان دست بانک مرکزی چکار میکنه
    اگه این موسسه قبلا مجوز نداشته پس تا قبل این دولت چرا اسمش تو موسسات مجاز بود و جز یکی ازین ۶تا موسسه مجاز بود
    اگه این موسسه قبلا مجوز نداشته پس چرا خود بانک مرکزی ساماندهی ۲۴تا تعاونی از هم پاشیده رو به ثامن الحجج واگذار کرد و در نهایت تقدیر و تشکر کرد
    اگه این موسسه قبلا مجوز نداشته و….
    این که بانک مرکزی میاد هرروز تو صدا سیما هی میگه که پول نزارید در غیر اینصورت به ما ربطی نداره برای موسسه ای خوبه که تازه شروع به کار کرده نه جایی که حداقل ۸سال سابقه داره
    وقتی هررزو داره ازین حرفا میزنه خب ظبیعیه که مردم هجوم میبرن و پولشونو میخوان و بالبع شعب نمی تونن جواب بدن.حتی اگه بانک ملی باشه
    این بانک مرکزی فقط داره از مسولیتاش شونه خالی میکنه
    واقیت اینه که ۲تا راه برای ساماندهی موسسات داشت.۱راه مثل دولت قبل بود که بی سروصدا این همه تعاونی و جمع و جور کرده و ادغام کرد و خیلی ها رو جمع کرد.. و راه دوم هم که این دولت انتخاب کرد همین راه پیش روی مردمه.خیلی راحت خودشو درگیر نکرد.کاری که کرد این بود که با تبلیغات منفی علیه موسساتی که یه زمانی از بانک مرکزی مجوز داشتن مردم و علیه این موسسات قرار داد تا برن پولشونو ور دارن و میدونست که موسسات هم مثل بانک ها و طبق قانون ۸۰درصد منابعشونو خرج کردن(یا وام یا سرمایه گداری)و فقط ۲۰درصد نقدینگی دارن و مظمئنا نمیتونن پول همرو برگردونن و ازدحام پیش میاد/پس با علم به اینکه موسسات و دچار بحران کنه مردمو مقابل موسسات قرار داد تا به اهداف خودش(…)برسه و در نهایت به بهانه شلوغی موسسه رو منحل بکنه و با… مردم که پولشون بر باد بره(موسسه میزان)البته تهرانفر گفت که در مورد میزان اشتباه کردیم…

    بله اینه کار دولت تدبیر و امید .انشا.. …
    مطمئنا این تبلیغات علیه هر بانکی هم باشه همین اتفاق میفته
    اقای سیف به جان همون پسرت خیلی راحت و بی سرو صدا همه این کاراو متونستی انجام بدی بدونه این که مردم چیزی بفهمن و این همه سروصدا پیش بیاد

    اخه این ثامن الحجج بجز خدمت به مردم کاره دیگه ای کرده؟
    به گفته حسابرسای بانک مرکزی
    تمام املاک این موسسه به نام ثامن الحججه
    بیشتر از پول مردم املاک و دارایی داره
    تراز موسسه مثبته و این یعنی سود دهی که تو هیچ بانکی اتفاق نیفتاده
    و مطمئن باشی چشم همه به این سودس که بالا بکشن ولی دکتر میر علی گفته تا من زنده ام حافظ اموال مردمم و اجازه نمیدم دسته ادمایی بیفته که سابقشون کاملا روشنه وگرنه چرا با موسساته دیگه کار نداره
    بله این حکایت بانک مرکزیه
    بانک مردم عزیز خواهشا تایید کن تا مردم روشنتر بشن چه خبر تو این مملکت
    (این پیام به علت داشتن محتوای موهن و افترا ویرایش شده است… بانک مردم)

    [پاسخ]

  43. جواد جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴

    کاش که درک میکردین عامل و باعث و بانی این مشکلات کیه
    اگه این موسسه قبلا مجوز نداشته پس این چند صد میلیار تومان دست بانک مرکزی چکار میکنه
    اگه این موسسه قبلا مجوز نداشته پس تا قبل این دولت چرا اسمش تو موسسات مجاز بود و جز یکی ازین ۶تا موسسه مجاز بود
    اگه این موسسه قبلا مجوز نداشته پس چرا خود بانک مرکزی ساماندهی ۲۴تا تعاونی از هم پاشیده رو به ثامن الحجج واگذار کرد و در نهایت تقدیر و تشکر کرد
    اگه این موسسه قبلا مجوز نداشته و….
    این که بانک مرکزی میاد هرروز تو صدا سیما هی میگه که پول نزارید در غیر اینصورت به ما ربطی نداره برای موسسه ای خوبه که تازه شروع به کار کرده نه جایی که حداقل ۸سال سابقه داره
    وقتی هررزو داره ازین حرفا میزنه خب ظبیعیه که مردم هجوم میبرن و پولشونو میخوان و بالبع شعب نمی تونن جواب بدن.حتی اگه بانک ملی باشه
    این بانک مرکزی فقط داره از مسولیتاش شونه خالی میکنه
    واقیت اینه که ۲تا راه برای ساماندهی موسسات داشت.۱راه مثل دولت قبل بود که بی سروصدا این همه تعاونی و جمع و جور کرده و ادغام کرد و خیلی ها رو جمع کرد.. و راه دوم هم که این دولت انتخاب کرد همین راه پیش روی مردمه.خیلی راحت خودشو درگیر نکرد.کاری که کرد این بود که با تبلیغات منفی علیه موسساتی که یه زمانی از بانک مرکزی مجوز داشتن مردم و علیه این موسسات قرار داد تا برن پولشونو ور دارن و میدونست که موسسات هم مثل بانک ها و طبق قانون ۸۰درصد منابعشونو خرج کردن(یا وام یا سرمایه گداری)و فقط ۲۰درصد نقدینگی دارن و مظمئنا نمیتونن پول همرو برگردونن و ازدحام پیش میاد/پس با علم به اینکه موسسات و دچار بحران کنه مردمو مقابل موسسات قرار داد تا به اهداف خودش(…)برسه و در نهایت به بهانه شلوغی موسسه رو منحل بکنه و با… مردم که پولشون بر باد بره(موسسه میزان)البته تهرانفر گفت که در مورد میزان اشتباه کردیم…

    بله اینه کار دولت تدبیر و امید .انشا.. …
    مطمئنا این تبلیغات علیه هر بانکی هم باشه همین اتفاق میفته
    اقای سیف به جان همون پسرت خیلی راحت و بی سرو صدا همه این کاراو متونستی انجام بدی بدونه این که مردم چیزی بفهمن و این همه سروصدا پیش بیاد

    اخه این ثامن الحجج بجز خدمت به مردم کاره دیگه ای کرده؟
    به گفته حسابرسای بانک مرکزی
    تمام املاک این موسسه به نام ثامن الحججه
    بیشتر از پول مردم املاک و دارایی داره
    تراز موسسه مثبته و این یعنی سود دهی که تو هیچ بانکی اتفاق نیفتاده
    و مطمئن باشی چشم همه به این سودس که بالا بکشن ولی دکتر میر علی گفته تا من زنده ام حافظ اموال مردمم و اجازه نمیدم دسته ادمایی بیفته که سابقشون کاملا روشنه وگرنه چرا با موسساته دیگه کار نداره
    بله این حکایت بانک مرکزیه
    بانک مردم عزیز خواهشا تایید کن تا مردم روشنتر بشن چه خبر تو این مملکت
    (این پیام به علت داشتن محتوای موهن و افترا ویرایش شده است… بانک مردم)

    [پاسخ]

  44. جواد جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴

    باز هم مصاحبه … دو پهلو تا همچنان فضا برای ژور نالیست نویسان و احیانا شایعه افکنان فرآهم گردد. موسسه مذکور هیچ مجوزی نداشته!!! یعنی چی؟ چرا قبلا حرفی در اینباره نبود؟ چرا آن هنگام که فعالیت های فرهنگی ورزشی و اقتصادی به گستردگی هر چه تمام تر انجام می شد، حرفی در میان نبود. چرا آن هنگام که بانک مرکزی با اعتماد هر چه تمام تر سرنوشت هزاران سپرده گزار تعاونی های اعتبار آزاد را به موسسه مذکور سپرده بود، حرفی در میان نبود؟ چرا آن هنگام که به بیان همین آقای سیف موافقت های اصولی را از سوی بانک مرکزی جلب کرده بود سخنی از آن نبود؟ چرا آن هنگام که از رئیس کل بانک مرکزی و معاون نظارتی وقت تقدیر نامه می گرفت سخنی از آن نبود؟ آیا فهمیدید روز گذشته در مجلس چه چیزی مطرح شده بود؟ به شما می گویم، یک نماینده در تذکر خود در صحن علنی مجلس، اظهار داشت: ” این موسسه بیش از یک دهه سابقه فعالیت در کل کشور و نامش در پورتال بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ثبت بوده است، براین اساس دو میلیون و پانصد هزار نفر از اقشار مختلف مردم کارگر، پیرمرد، پیرزن، استاد دانشگاه، معلم، نظامی و غیره پس انداز خود را در آن موسسه جمع کرده‌اند. این موسسه بیش از ۵۰۰ شعبه دارد چرا با احساسات مردم به خاطر غرض ورزی‌های شخصی و جناحی بازی می‌شود، چرا با توجه به شرایط کشور جامعه را ملتهب می‌سازید،‌ چرا مردم را به تظاهرات وا می‌دارید …” بله این روزها شواهد بیش از بیش سیاسی بودند مساله را تأیید می کند. یعنی چه ممکن است بتواند بعد از دریافت مجوز به کار خود ادامه دهد! معنای مجوز گویای در نظر آن آقایان باز هم قابل تغییر است. همانطور که پیشتر نیز معنای آن تغییر کرده بود. گویا باید به آنان دائما یادآوری کرد که چطور ممکن است موسسه ای موافقت های اصولی را کسب کند؛ اما با تغییر مدیران بی ارزش شود؟ البته که در عالم سیاست این شگفتی، امری معمول و بدیهی است. امّا مگر نه اینکه این حوزه، حوزه ای تخصصی است و تنها عرصه اقتصاد است؟ مگر نه اینکه در این عرصه تنها باید مدیریت کرد و تدبیر؟ مگر نه اینکه در این حوزه باید تنها و تنها با منطق سخن گفت و استدلال؟ مگر نه اینکه باید در این عرصه از شانتاژ و حرف های احساسی پرهیز نمود؟ مگر نه اینکه سخنان مسولان بانک مرکزی همیشه در جامعه انعکاس داشته و موج ایجاد کرده است؟ مگر نه اینکه در این عرصه …؟ وااسفا بر این بی تدبیری … چرا

    [پاسخ]

  45. رضا شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴

    با سلام دکتر اریا به نظر شما کی درست میشه کی ما به پولمون میرسیم
    بنده دویست ملیون تو شعب کرج دارم فردا یعنی یکشنبه بیست و نهم اذر
    قرار سپرده گزاران کرج و تهران جلوی شعبه مرکزی افریقا تظاهرات کنیم اخر چه میشه

    [پاسخ]

  46. سارا یکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴

    هههههههههههههههه وای دلم درد گرفت بس خندیدم. سیف اینو گفته؟ پس وای به حالتون. برای بانک میزان هم سیف از این حرفای صد من یه غاز زیاد زد آخرشم بانک صادرات رو آوردن کلی از پول مردم رو …. آب هم روش خوردن و تمام. سپرده گذارای بیچاره میزان نمیدونن دادشونو از کی بگیرن. کارشون شده نفرین. امیدوارم این نفرینها دودمان ….و دلالان بانکداری کشور از جملعه هیات تصفیه …و بانک …و بانک ..رو به باد بده. آمین.
    (این پیام ویرایش شده است…بانک مردم)

    [پاسخ]

  47. جلال شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴

    من ۱۰۵ میلیون تومان در موسسه ثامن الحجج در یکی از شعبات یزد حساب باز کردم و الان طی ۲ ماه و نیم تونستم ۱٫۵ میلیون برداشت کنم و تازه کلی هم به من منت میگزارند. من از اینکه این اتفاق افتاده اصلا تعجب نمیکنم چراکه اینجا ایران است ، اینجا مملو از بی درایتی است .
    (این پیام ویرایش شده است…بانک مردم)

    [پاسخ]

  48. رحمان بم جمعه ۲۵ دی ۱۳۹۴

    سلام.اقایون و خانوما.اینجا ایرانه یعنی جایی که فقط باید بمری یا اتیش بگیری که یکی جوابنت بده.
    .من که خیلی انه از مسولای شهرمون دیدم نه از دولت…….
    من یه دانشجو هستم که ……کار کردم پونزده میلیون جمع کردم تا باهاش کار ی راه بندازم.ولی حالا که زن گرفتم نه کاری دارم نه پولی نه کاری……
    (این پیام ویرایش شده است…یانک مردم)

    [پاسخ]

  49. رضا سه شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴

    جواد جان ممنون میشم شما کامنت نزاری نظر نده
    فکر نکنم شما دو کلاس همم سواد داشته باشی وارد بازی خطرناکی شدی
    برو ترقه بخر برای چهارشنبه سوری

    [پاسخ]

  50. سپرده گذار چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴

    با التماس مردمو دعوت به سپرده گذاری میکنند بعدم میخوای پول خودتو برداری دبه در میارن-کسی نیست جواب مردمو بده .همش دم از عدالت میزنند ولی حق مردمو ضایع میکنند

    [پاسخ]

  51. یعقوب چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴

    سلامم باشدبه انسانها ونفرینم ارزانی انسان نماهای بی دین وایمان نوشتن تهمت زدن .تظاهر .همگی خیلی آسونه.ولی انسان بودن.متقی بودن.بی ریا وصادق بودن سخته.وخوردن پول ضیفان قوت دادنش ناممکن شاید ۳۰سال توگلو بماند اماقی کردنش جان دادنه کلاهتان راقاضی کنیداگربرای خداست اجرش بی انتهاست ولی برای غیر خداست تافرصت داریدتلافی کنیدازس نوشتن من تا آخرچقدرانسان از این دنیا رفت شایدتاخوانتنش ماجزء رفتگان نباشیم چراکه مرگ زمانی میادکه اصلأفرصتی‌ برایمان داده نمیشودبدرود

    [پاسخ]

  52. احمد د پنج شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴

    این همه سر در خراب شدشون میزدن اعتماد این شد جوابش اگه چیزدیگه ای میزدخدا به دادمون برسه تو که سنگ … بی لیاقتومیزنی برو بهش بگو بیاد موسسه رو سر پا کنه مگه …م قراردامونو فسخ کنیم مثل بچه ادم بیاد سودامونو واریز کنه[این پیام توسط بانک مردم ویرایش شده است]

    [پاسخ]

  53. احمد د پنج شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴

    این همه سر در خراب شدشون میزدن اعتماد این شد جوابش اگه چیزدیگه ای میزدخدا به دادمون برسه تو که سنگ … بی لیاقتومیزنی برو بهش بگو بیاد موسسه رو سر پا کنه مگه … قراردامونو فسخ کنیم مثل بچه ادم بیاد سودامونو واریز کنه نامرده کسی که بخواد به اصل پولش دست بزنه مگه … سود بالا بگیریم قراردادمونو فسخ کنیم پس بی… از مدیریته مزخرفه این خراب شدس والسلام[این پیام توسط بانک مردم ویرایش شده است]

    [پاسخ]

  54. احمد پنج شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴

    مگه …خلیم سود بالا بگیریم قراردادمونو فسخ کنیم پس بی لیاقتی از… مزخرفه این خراب شدس[این پیام توسط بانک مردم ویرایش شده است]

    [پاسخ]

  55. احمد پنج شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴

    این همه سر در خراب شده از حدیثای امام رضا میزدن خوب بیشرفا همین امام رضا نگفته پول مرددمو نخورید یا اینم … فردا حدیثش کنید بزنید سر درتون
    (این پیام ویرایش شده است…بانک مردم)

    [پاسخ]

  56. محسن.. پنج شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵

    اخه بانک مردم چرا ملتو سرکار میذاری..این خبر مال آذر ۹۴هستش.. اخه خدانشناسا..میخواین اینجوری ضدای ملت رو بخوابونید این چه کاریه یهو بگید ملت شما گوسفند تشریف دارید پولتونم نمیدیم چون زورمون زیاده

    [پاسخ]

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

طراحی سایت : بیتانگار