شرایط جدید وام ۱۶۰ میلیونی مسکن‎؛ سود ۱۳ درصد، درآمد کافی

  • ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
  • 5600

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: مدیر عامل بانک مسکن شرایط جدید پرداخت تسهیلات خرید و ساخت مسکن را برای متقاضیان تشریح کرد.

به گزارش بانک مردم به نقل از روابط عمومی بانک مسکن در این نشست که با حضور علیرضا بلگوری و ابوالقاسم رحیمی انارکی اعضای هیات مدیره بانک و جمعی از مدیران امور و روسای ادارات برگزار شد، محمدهاشم بت شکن، مدیرعامل بانک با اشاره به تصویب طرح جدید اعطای تسهیلات خرید و ساخت مسکن توسط شورای پول و اعتبار عنوان کرد: طرح های جدیدی به منظور ارتقای توان مالی اقشار متوسط جامعه، به این شورا ارائه شد که مورد موافقت قرار گرفت.

وی افزود: منظور از اقشار متوسط جامعه کسانی هستند که توانایی پس انداز کردن و پرداخت قسط دارند.در ادامه بت شکن به تشریح شرایط جدید حساب صندوق پس انداز مسکن یکم پرداخته و گفت: سقف تسهیلات پرداختی از محل این حساب برای زوجهای خانه اولی بر روی یک پلاک ثبتی به دو برابر افزایش یافته است. به طوری که زوجین می توانند از محل این تسهیلات در تهران تا سقف ۱۶۰ میلیون تومان، در مراکز استان ها و شهرهای با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان و در سایر شهرها تا سقف ۸۰ میلیون تومان استفاده نمایند.

وی با تاکید بر اینکه تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم برای زوجین هیچ گونه محدودیتی از نظر تاریخ ازدواج ندارد، افزود: این سقف ها در صورتی که حداکثر تا ۸۰ درصد قیمت منزل مسکونی را پوشش دهند، قابل استفاده است.همچنین مدیرعامل بانک مسکن نرخ سود تسهیلات را با یک درصد کاهش معادل ۱۳ درصد عنوان و اظهار کرد: بازپرداخت این اقساط ۱۲ ساله بوده و در تهران حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، در مراکز استان ها و شهرهای با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت حدود یک میلیون و ۴۶۰ هزار تومان و در سایر شهرها حدود ۹۷۰ هزار تومان خواهد بود.

دکتر بت شکن با اشاره به شرایط لازم جهت دریافت این تسهیلات بیان کرد: دارا بودن حداقل ۱۸ سال سن و درآمد مستقل، عدم استفاده از تسهیلات شبکه بانکی برای خرید، ساخت مسکن، انتقال سهم الشرکه و جعاله تعمیرات مسکن و همچنین عدم استفاده از انواع امکانات دولتی برای مسکن از جمله شرایط دریافت این تسهیلات است.وی افزود: امکان اعطای این گونه تسهیلات از طریق پس انداز فراهم شده است، به عبارتی مبلغ اولیه باید سپرده گذاری شده که با امکان دریافت ۱۰ میلیون تومان تسهیلات جعاله، قدرت خرید خوبی برای اقشار متوسط جامعه ایجاد می کند، به طوری که این قدرت خرید بالای ۵۰ درصد از ارزش یک ملک در سطح کشور را تامین می کند.

در ادامه مدیرعامل بانک مسکن به تشریح طرح دوم پرداخت و بیان کرد: امکان بهره مندی زوجین از تسهیلات خرید مسکن از طریق حساب سپرده سرمایه گذاری ممتاز که اوراق آن در فرابورس وجود دارد نیز فراهم شده است. بر اساس این طرح زوجین می توانند بر روی یک واحد مسکونی در تهران تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان (هریک ۵۰ میلیون تومان)، در مراکز استان ها و شهرهای با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت تا سقف ۸۰ میلیون تومان (هر یک ۴۰ میلیون تومان) و در سایر شهرها تا سقف ۶۰ میلیون تومان (هر یک ۳۰ میلیون تومان) تسهیلات دریافت نمایند.وی افزود: در این طرح نیز امکان دریافت ۱۰ میلیون تومان تسهیلات جعاله نیز فراهم شده و همچنین به دلیل کاهش روند تورم نیز نرخ سود این تسهیلات با ۱ درصد کاهش به ۱۷٫۵ درصد رسیده است.

بت شکن ادامه داد: دوره بازپرداخت این تسهیلات ۱۲ ساله بوده و اقساط ماهیانه آن بر اساس دریافت حداکثر سقف تسهیلات در تهران حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، در مراکز استان ها و شهرهای با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و در سایر شهرها حدود ۸۹۰ هزار تومان خواهد بود.مدیر عامل بانک مسکن اظهار کرد: این تسهیلات برای زوجهایی قابل دریافت است که تاریخ ازدواج آنان از اول فروردین ۱۳۸۵ به بعد است و اعطای این تسهیلات هیچ شرط دیگری ندارد.

بت شکن در ادامه به تشریح سومین طرح پرداخت و گفت: فراهم آمدن امکان استفاده همزمان از سپرده های تعهدی بانک با تسهیلات بدون سپرده از دیگر طرح های تصویب شده است. بر اساس این طرح، کسانی که طی سال های ۱۳۷۹، ۱۳۸۰ و ۱۳۸۱ در بانک سپرده حساب پس انداز مسکن جوانان افتتاح کرده باشند علاوه بر امتیاز تسهیلات متعلقه خود می‌توانند تا ۱۰۰ درصد آن را از تسهیلات خرید بدون سپرده برخوردار شوند. مشروط بر اینکه در تهران مجموع تسهیلات متعلقه از ۶۰ میلیون تومان و در مراکز استان ها و شهرهای با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت از ۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها از ۴۰ میلیون تومان تجاوز ننماید.

مدیرعامل بانک مسکن بیان کرد: سقف های ذکر شده با توجه به مصوبات شورای پول و اعتبار در خصوص تسهیلات خرید بدون سپرده تعیین شده است و در حال حاضر نرخ سود تسهیلات حساب جوانان ۱۳ درصد می باشد که در صورت تقسیط ۲۰ ساله، اقساط آن با سقف ۴۱ میلیون تومان در تهران ماهانه ۴۰۰ هزار تومان، در کلان شهرها با سقف ۳۴ میلیون تومان ماهانه ۳۳۶ هزار تومان و در سایر شهرها با سقف ۳۰ میلیون تومان ۲۹۴ هزار تومان خواهد بود.

وی افزود: تسهیلات بدون سپرده خرید برای تهران در حالت ذکر شده ۱۹ میلیون تومان خواهد بود که با نرخ ۲۰ درصد و بازپرداخت ۱۰ ساله، اقساط آن حدود ماهانه ۳۳۵ هزار تومان و در کلان شهرها این تسهیلات ۱۶ میلیون تومان و اقساط آن در حدود ماهانه ۲۸۰ هزار تومان با مدت بازپرداخت ۱۰ ساله و نرخ ۲۰ درصد و برای سایر شهرها ۱۰ میلیون تومان و قسط آن ماهانه ۱۷۶ هزار تومان با مدت بازپرداخت ۱۰ ساله و نرخ سود ۲۰ درصد خواهد بود.

در پایان این نشست بت شکن به تشریح شرایط اعطای تسهیلات خرید و ساخت مسکن در بافت فرسوده پرداخت و گفت: اعطای تسهیلات از محل امتیاز حساب صندوق پس انداز مسکن یکم در بافت فرسوده بدون در نظر گرفتن شرایط خانه اولی بودن متقاضی ویزه بافت فرسوده امکان پذیر بوده و افراد می توانند تا سقف های مقرر از این تسهیلات استفاده نمایند.وی افزود: سقف این تسهیلات در تهران به صورت توام برای زوجین به مبلغ ۱۶۰ میلیون تومان، در مراکز استان ها و شهرهای با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۸۰ میلیون تومان تعیین شده است.

همچنین مدیرعامل بانک مسکن تاکید کرد: از خرداد ماه سال آینده شروع پرداخت تسهیلات برای زوجین دارای صندوق پس انداز مسکن یکم محقق خواهد شد و چنانچه یکی از زوجین فاقد صندوق پس انداز مسکن یکم باشد، می تواند تسهیلات خود را در قالب اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن استفاده نماید. همچنین زوجین فاقد حساب صندوق پس انداز مسکن یکم که تمایل به افتتاح حساب مذکور و سپرده گذاری نداشته باشند می توانند از روز سه شنبه مورخ ۱۸ اسفند ماه ۹۴ به بعد ضمن مراجعه به شعب بانک و اخذ اطلاعات لازم و از محل خرید اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن بلافاصله نسبت به خرید واحد مسکونی به صورت مشترک در چارچوب ضوابط جدید اقدام نمایند.

بت شکن۲

ثبت دیدگاه

ثبت