کمیته امداد: به جای صدقه دادن، سپرده‌گذاری کنید!

  • ۲۸ تیر ۱۳۹۵
  • 6346

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: رییس کمیته امداد امام (ره) گفت: مردم به جای صدقه دادن در صندوق قرض‌الحسنه امام خمینی سپرده‌گذاری کنند.

پرویز فتاح درخصوص ایجاد صندوق قرض الحسنه در کمیته امداد امام (ره)، گفت: این موضوع خوشبختانه پیگیری و مجوز ایجاد صندوق از سوی وزارت اقتصاد و بانک مرکزی صادرشده است، بنابراین به زودی ۵۰ شعبه از این صندوق در کل کشور شروع به کار می کند؛ البته می توان در آینده تعداد شعبات را افزایش داد.

وی با اشاره به اینکه مردم می توانند ازاین پس به جای صدقات دراین صندوق سپرده گذاری کنند، افزود: کمیته امداد از این سپرده‌ها وام قرض الحسنه به مددجویان پرداخت می‌کند، البته این موضوع با دریافت وام از بانک‌های عامل متفاوت است؛ زیرا بانک‌ها موظف هستند به مددجویان کمیته امداد وام اشتغال پرداخت کنند؛ اما منابع این صندوق از طریق سپرده های مردمی تامین می شود.

فتاح درباره برخی گفته ها مبنی بر اینکه بانک‌های عامل به افراد غیرواجد شرایط در کمیته امداد وام پرداخت می‌کنند، تصریح کرد: برخی وام‌ها به افراد واجد شرایط غیر مددجو پرداخت می شود، چون اگر به این افراد متعلق نگیرد درآینده تحت پوشش کمیته امداد قرار می گیرند؛ البته غیرمددجو به معنای این است که افراد تحت پوشش کمیته امداد نبوده اما نیازمند هستند.

رییس کمیته امداد امام (ره) با اشاره به اینکه در گذشته وام‌ها به نسبت ۶۰ به ۴۰ به افراد نیازمند تعلق می‌گرفت، افزود: اما امسال به میزان ۸۰ به ۲۰ وام تعلق می‌گیرد، یعنی ۸۰ درصد به مددجویان تحت پوشش و ۲۰  به درصد غیرمددجویان وام پرداخت می‌شود.

حقوق کمیته امداد بیشتر است یا بهزیستی؟

فتاح درباره انتقادات وارده مبنی بر دو برابر بودن حقوق مدیران کمیته امداد در مقایسه با سازمان بهزیستی، با اشاره به اینکه ۱۴ هزار نفر نیروی رسمی دولت در کمیته امداد امام (ره) مشغول به فعالیت هستند، گفت: دولت هزینه های حقوق این تعداد افراد را دربودجه سالانه کمیته امداد در نظر می‌گیرد بنابراین حقوق کارکنان کمیته امداد تابع نظام پرداخت کارمندان دولت است؛ از این رو خارج از قوانین  نظام پرداخت میزان بیشتری از حقوق پرداخت نمی شود.

وی با بیان اینکه مدیران کمیته امداد جزو کارمندان دولتی محسوب می‌شوند، افزود: حقوق مدیران نیز تابع قوانین و ضوابط نظام پرداخت حقوق است بنابراین برخی گفته ها مبنی براینکه مدیران کمیته امداد ۲ برابر مدیران سازمان بهزیستی حقوق دریافت می‌کنند به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست؛ همچنین دریافتی مددجویان کمیته امداد با مددجویان بهزیستی و کارمندان دو نهاد باهم برابر است.

رییس کمیته امداد امام (ره) با تاکید بر اینکه تفاوت در پرداختی ها با میزان سنوات، جایگاه افراد، مدرک تحصیلی و تاهل ارتباط دارد، تصریح کرد: حقوق مدیران این نهاد نیز چندی پیش به اطلاع سازمان بازرسی رسید  و میزان فیش حقوقی بنده به عنوان بالاترین مقام کمیته امداد اعلام شد؛ بنابراین در کمیته امداد پرداخت ۲ برابری حقوق مدیران درمقایسه با بهزیستی وجود ندارد.

صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد

ثبت دیدگاه

ثبت