عضو کمیسیون اقتصادی: بی‌توجهی به تعیین تکلیف موسسه ثامن الحجج استیضاح وزیراقتصاد را درپی دارد

  • ۶ مرداد ۱۳۹۵
  • 4549

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس،با تاکید برضرورت ورود دولت و مجلس به موضوع تعیین تکلیف موسسات مالی غیرمجاز،گفت: بی توجهی به تعیین تکلیف موسسه ثامن الحجج(ع) استیضاح وزیراقتصاد را درپی دارد.
سیدحسن حسینی شاهرودی درگفت وگو با خانه ملت، با انتقاد از بلاتکلیفی سپرده گذاران و کارمندان موسسه مالی غیرمجاز ثامن الحجج(ع)، گفت: سوال از وزیر و استیضاح وی با بی توجهی دولت به تعیین تکلیف وضعیت موسسه ثامن الحجج(ع) قوت می گیرد.

نماینده مردم شاهرود،میامی و بسطام در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وضعیت اقتصادی ناسالم کشور باعث بروز بسیاری از تخلفات مالی شده است،افزود: رو شدن هر روزه موسسه ای غیرمجاز نتیجه اقتصاد بیمار کشور است.

موسسه مالی اعتباری ثامن‌الحجج

 دولت باید با تهیه سازوکارهایی قبل از بروز تخلف راه های منتهی به آن را مسدود کند

این نماینده مردم درمجلس دهم،با تاکید براینکه قبل از ورود مجلس به موضوع تخلفات موسسات مالی غیرمجاز دولت باید به آن ها ورود داشته باشد،تصریح کرد:دولت باید با تهیه سازوکارهایی قبل از بروز تخلف راههای منتهی به آن را مسدود کند.

وی با اشاره به ارایه مجوز فعالیت ازسوی بانک مرکزی به موسسه ثامن الحجج(ع)  همچنین دریافت تضامین لازم از آن،تاکید کرد: مردم به موسسه ای که مجوز بانک مرکزی داشته و با تقدیرهای بانک مرکزی آن فعالیت می کرده ،اعتماد کرده اند و سپرده خود را نزد آن گذاشته اند.

بانک مرکزی باید پاسخ اعتماد مردم به موسسه ثامن الحجج(ع) را بدهد

حسینی شاهرودی،ادامه داد: بانک مرکزی باید پاسخ اعتماد مردم به موسسه ثامن الحجج(ع) را بدهد،زیرا مردم به اعتبار بانک مرکزی به این بانک اطمینان کرده اند.

وی با بیان اینکه بی توجهی بانک مرکزی به وضعیت ثامن الحجج (ع) ورود مجلس به بررسی وضعیت موسسات مالی غیرمجاز را درپی دارد،افزود:ادامه روند بی توجهی ها احضار وزیر اقتصاد به مجلس را در پی دارد.

عضوهیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:به طورحتم پس از تعطیلات مجلس برای سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه بررسی وضعیت موسسه ثامن الحجج(ع) درمجلس شورای اسلامی با حضور مسئولان مربوطه انجام خواهد شد.

منبع: خانه ملت

ثبت دیدگاه

ثبت