شبکه خبری بانک مرکزی افتتاح شد/ایبِنا به جمع رسانه‌های بانکی پیوست

  • ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
  • 4183

پایگاه خبریی تحلیلی بانک مردم: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبِنا) با هدف ایجاد پایگاهی تحلیلی- خبری در بازار های پول و سرمایه کشور به جمع رسانه های کشور پیوست.

به گزارش بانک مردم، این شبکه خبری با هدف ایجاد رسانه ای مرجع در جهت کمک و همیاری با دیگر رسانه ها امروز (شنبه ۱۶ مردادماه) در آستانه روز خبرنگار به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

ایجاد پایگاهی تحلیلی و خبری در شبکه بانکی کشور و ایجاد اتحاد و انسجام بین حوزه های اطلاع رسانی شبکه بانکی و اقتصادی از جمله اهداف این رسانه عنوان شده است.

با توجه به اینکه در حال حاضر رسانه های خبری موجود برای تولید محتوا و نگاه تحلیلی به فعالیت های اقتصادی، شبکه بانکی و بازار سرمایه با محدودیت مواجه هستند ، اِیبنا قصد دارد با تولید فرآورده های تحلیلی علمی و خبری به این نیاز پاسخ دهد.

این شبکه خبری قرار است در حوزه های اقتصاد کلان، بازار پول، اخبار بانک ها، بورس و بیمه، بانکداری الکترونیک و بانکداری بین الملل به تولید خبر، مصاحبه و گزارش بپردازد.

به گزارش بانک مردم، ایبِنا توسط پژوهشکده پولی و بانکی و زیر نظر بانک مرکزی به انتشار اخبار رسمی و ویژه بانکی می‌پردازد و می‌تواند فرصت خوبی برای رسانه‌های تخصصی بانکی و همچنین بانک‌های کشور باشد.

برای مشاهده شبکه خبری اقتصاد و بانک (ایبِنا) اینجا را کلیک کنید

توضیح رئیس پژوهشکده پولی و بانکی در مورد ایبِنادیواندری رئیس پژوهشکده پولی و بانکی درباره فعالیت ها و اهداف ایبنا توضیح داد: یکپارچه سازی و جریان سازی رسانه ای در سازمان های مختلف پیگیری می شود. در بخش های مختلف مثلا در صنعت نفت  وزارت صنعت وزارت اقتصاد و بورس رسانه ها و شبکه های خبری مختلفی فعالیت می کنند.دیواندری ادامه داد:‌ تشکیل شبکه خبری ایبنا می تواند به سایر بخش های رسانه ای کشور کمک کند تا به تولید اطلاعات در این زمینه کمک و به این موضوع به صورت حرفه ای نگریسته شود؛ هدف از راه اندازی این شبکه خبری ایجاد مرجعی برای رقابت با رسانه ها نیست بلکه هدف ما ایجاد مرجعی است تا سایر رسانه ها بتوانند از آن استفاده کنند.پیمان قربانی عضو شورای سیاستگذاری ایبنا هم در این مراسم به ایراد سخنانی پرداخت و گفت: بخش مالی اقتصاد بسیار مهم است و در هر فعالیت اقتصادی یک روی سکه بخش واقعی و یک روی سکه بخش مالی است.معاون اقتصادی بانک مرکزی با بیان اینکه تا زمانی که نتوانیم بخش واقعی پوینده ای داشته باشیم، بخش مالی خوبی نخواهیم داشت، به سرعت بسیار بالای تحولات بانکی اشاره کرد و افزود:‌ متناسب با این تحولات باید یک شبکه خبری بانکی گسترده در خدمت نظام بانکی باشد.وی گفت: ایبنا می تواند مرجعی برای شبکه بانکی باشد و از طریق آن همراهی مردم را با اصلاحات بانکی داشته باشیم. فکر نمی کنیم که این شبکه خبری جایگزین خبرگزاری های دیگر است بلکه مکمل آن است و انتظار داریم همه خبرگزاری ها و این خبرگزاری بتوانند تحلیل دقیق و سازنده در این حوزه ارایه دهند و بانک مرکزی همواره از خبرگزاری ها حمایت کرده است.بانک مردم ایجاد شبکه خبری اقتصاد و بانک (ایبِنا) را به موسسان آن تبریک می‌گوید و امیدوار است که این پایگاه خبری به اهداف از پیش تعیین شده دست باید.برای مشاهده آدرس اینترنتی سایر رسانه‌های بانکی اینجا را کلیک کنید۱۵_adv-banner

ثبت دیدگاه

ثبت