خبر خوش کمیسیون برنامه و بودجه: جریمه وام‌های تا ۱۰۰ میلیون تومان بخشیده می‌شود/کارت سوخت حذف می‌شود/دولت برای پرداخت یارانه به پردرآمدها مجرم نمی‌شود!

  • ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
  • 1029

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: سخنگوی کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس از تصویب جزییات لایحه اصلاحیه بودجه ۹۵ خبر داد.محمدمهدی مفتح با اشاره به دستور کار امروز سه شنبه(۱۹ مرداد) کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس،گفت:دراین جلسه جزییات لایحه اصلاحیه بودجه ۹۵ کل کشور مصوب شد.

نماینده مردم تویسرکان درمجلس شورای اسلامی،با یادآوری تغییرات حاصله در لایحه مذکور، افزود: ماده یک این اصلاحیه که ناظر بر تبصره ۳۵ بود با یک انشای دقیق تری مبنی براین که با تسعیر ارزها و دارایی های خارجی بانک مرکزی،مقداری از بدهی های دولت به بانک ها و بانک مرکزی تصویه شود مصوب شد.

وی ادامه داد:در این بند دولت مکلف شد که به نحوی این اقدامات را انجام دهد که پایه پولی از این محل به هیچ وجه افزایش نیابد دوم اینکه مطالبات بانک ها از دولت باید درحد بدهی بانک ها باشد که سازمان حسابرسی این بدهی را تایید کند.

این نماینده مردم درمجلس دهم،افزود:درحقیقت تصویه مطالبات بانک ها از دولت تنها پس از احراز قانونی بودن مطالبات و تایید سازمان حسابرسی قابل انجام است؛یعنی مطالبات بانک از دولت بر مبنای مصوبات قانونی بوده باشد نه از جای دیگر.

ضرورت ارایه گزارش هایی در خصوص بدهی دولت به بانک ها به مجلس

مفتح با بیان اینکه درهر مقطع ۳ ماهه باید گزارش هایی در خصوص بدهی دولت به بانک ها به مجلس داده شود،تصریح کرد: امروز جدولی هم مشخص شد که بتوان به استناد این جدول میزان تسویه هریک از بانک ها مشخص شود که براین مبنا ضمانت اجرای آن حکمی است که پایه پولی از این محل افزایش نیابد.

وی ادامه داد:برای هریک از بانک ها مشخص شده که مطالبات بانک مرکزی و مطالبات قانونی که بانک از دولت دارد؛چه میزان است و درمجموع جمع آن چه میزان خواهد بود.

مفتح گفت:در حقیقت با تنظیم یک جدول،ما برای هریک از بانک ها میزان تسویه را مشخص کرده ایم و این یک ضمانت اجرایی است.

خبرخوش برای دریافت کنندگان وام های خرد

وی با اشاره به مصوبه دیگر کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در خصوص لایحه اصلاحیه بودجه ۹۵ کل کشور، تصریح کرد: در این بخش مقرر شد وام های دریافت شده از سوی توده مردم تا ۱۰۰ میلیون تومان که به علت مشکلات اقتصادی هنوز اقساط یا اصل آن بازپرداخت نشده با شرط بازپرداخت اصل وام سود از این محل تسویه شود و جریمه هم بخشیده شود.

این نماینده مردم درمجلس دهم،ادامه داد:با این اوصاف تسهیل بسیار مناسبی درحد وسیع برای مردم پیش آمد که بیایند اصل وام خود را پرداخت کنند.

وی با اشاره به سایر مصوبات امروز کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس،گفت:در بندهای دیگر نیز بحث تبصره ۳۶ بود که بحث اوراق مالی اسلامی و تصویه بدهی دولت به پیمانکاران مطرح شد.

تامین ۸ هزار میلیارد تومان از بدهی سازمان بیمه سلامت از طریق اوراق اسلامی

مفتح ادامه داد: در تبصره ۳۷ مقرر شد ۸ هزار میلیارد تومان از بدهی سازمان بیمه سلامت از طریق اوراق اسلامی تامین شود که گشایشی در بحث کار این سازمان رخ خواهد داد و گره سازمان سلامت را باز خواهد کرد.

وی افزود: بند ب و ح تبصره ۱۴ نیز که ناظر بر اینکه اگر حذف دهک های بالا از دریافت یارانه نقدی صورت نگیرد دولت مجرم شناخته می شود حذف شد.

کارت سوخت و هزینه پلکانی بنزین حذف شد

مفتح گفت: در این جلسه کارت سوخت و هزینه پلکانی بنزین حذف شد.

سخنگوی کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی،یادآور شد:دراین جلسه تبصره ۲۲ باقی ماند که در این تبصره گفته شده بود که وجوه ارزی مسترد شده ناشی از طرح دعاوی در مراجع بین المللی کشوری خارجی مربوط به قراردادهای نظامی قبل و بعد از پیروزی انقلاب تا سقف ۵۰ هزار میلیارد ریال یک ردیف های خاصی تخصیص پیدا کرده بود که دولت پیشنهاد حذف این مهم را داده بود که کمیسیون نسبت به حذف آن مخالفت کرد.

مجلس

ثبت دیدگاه

ثبت