تشکیل کمیته پولی و بانکی برای رسیدگی به وضعیت موسسات مالی غیرمجاز به ویژه ثامن‌الحجج

  • ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
  • 7118

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس،از تشکیل کمیته پولی و بانکی درکمیسیون متبوعش برای رسیدگی به تخلفات حوزه بانکی و موسسات مالی غیرمجاز خبر داد.به گزارش بانک مردم،سیدفرید موسوی درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت،با اشاره به وضعیت موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج(ع)،گفت: موضوع موسسات مالی غیرمجاز مربوط به امروز نیست؛بلکه از مدت ها قبل در فضای اقتصادی کشور مطرح شده، بانک مرکزی هم اطلاع رسانی خوبی درخصوص این نوع موسسات با ارایه هشدارهای لازم به مردم برای سپرده گذاری نزد موسسات مجاز داشته است.

خلاءهای قانونی در برخورد با موسسات غیرمجاز وجود دارد

نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی،با تاکید براینکه خلاء های قانونی در برخورد با موسسات غیرمجاز وجود دارد،افزود: بسیاری از موسسات غیرمجاز از این خلاء ها استفاده کرده و از برخی نهادها مجوزهایی را دریافت می کردند که ماهیت پولی و مالی نداشتند؛برهمین اساس بروز مشکلات موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز را شاهد شدیم.

وی با بیان اینکه مجلس گذشته مصوباتی درخصوص موسسات مالی غیرمجاز داشته است،تصریح کرد:درخصوص این نوع موسسات یک سری اختیارات به بانک مرکزی تفیض شد و بر اساس آن اختیارات بانک مرکزی ورود پیدا کرده است.

موسوی با اشاره به وضعیت کنونی موسسه مالی ثامن الحجج(ع)،ادامه داد:درخصوص موسسه ثامن الحجج(ع)؛ بانک پارسیان یک سری اقداماتی از جمله اولویت بندی برای پرداخت سپرده مشتریان را در دستور کار دارد.

 انتقاد از شایعه پراکنی درخصوص وضعیت موسسه ثامن الحجج

وی با اشاره به تشکیل کمیته پولی و بانکی در کمیسیون اقتصادی مجلس برای پیگیری بحث های حوزه شبکه بانکی کشور، افزود: این کمیته مشکلات و معضلات سیستم بانکی به ویژه مشکل موسسه مالی ثامن الحجج(ع) را بررسی خواهد کرد.

این نماینده مردم درمجلس دهم با اشاره به برخی شایعه پراکنی ها درخصوص موسسه ثامن الحجج(ع) و حضور برخی مدیران یک وزارت خانه در این آشفته بازار، تصریح کرد: یک عده با سوءاستفاده شایعه پراکنی هایی کرده اند؛از این رو از بانک مرکزی و بانک پارسیان دعوت می کنیم در کمیته مذکور و همچنین کمیسیون اقتصادی مجلس حضوریافته تا حصول نتیجه روند بهتری پیدا کند.

عضوهیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه دفاع از حقوق حقه مردم در دستور کار مسئولان است،گفت: بررسی شرایط بازپرداخت تسهیلات و همچنین کارمندان موسسه ثامن الحجج(ع) درجلسه کمیته پولی و بانکی کمیسیون اقتصادی مجلس صورت خواهد گرفت.

کمیته پولی و بانکی

خانه ملت

ثبت دیدگاه

ثبت