شاخص کل بورس ۲۸ واحد رشد کرد

  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
  • 6355

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار امروز پس از افت و خیزهای فراوان ۲۳ واحد رشد کرد و به رقم ۷۷ هزار و ۸۷۹ واحدی رسید.

 دماسنج بازار سرمایه امروز از ابتدای باز شدن معاملات با رشد مواجه شد به طوریکه تا تراز ۷۷ هزار و ۹۲۳ واحد بالا رفت، اما پس از آن با کاهش روبرو شد و بعد از نوسان‌هایی در تراز ۷۷ هزار و ۸۷۹ واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز امروز ۲۸ واحد رشد کرد و به مقدار ۱۴ هزار و ۴۵۸ واحد رسید. شاخص آزاد شناور در آخرین روز معاملات این هفته ۴۱ واحد رشد کرد و به عدد ۷۸ هزار و ۱۹۲ واحد رسید.

شاخص بازار اول نیز با ۱۱ واحد صعود مواجه شد و رقم ۵۵ هزار و ۷۰۵ واحدی را تجربه کرد. علاوه بر اینها شاخص بازار دوم توانست با ۸۰ واحد رشد در تراز ۱۶۶ هزار و ۹۱۸ واحدی بایستد.

نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری غدیر امروز با ۳۳ واحد تاثیر مثبت در شاخص بیشترین نقش را در رشد دماسنج بازار داشت. همچنین شرکت ملی صنایع مس ایران بیشترین تاثیر را در جهت منفی روی نماگر بازار در معاملات امروز گذاشت.

ارزش معاملات امروز به رقم ۱۹۶ میلیارد و ۹۸۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۱۰۹ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی نزدیک به ۴۷ هزار نوبت داد و ستد بود.

در پایان آخرین روز معاملات این هفته نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری پتروشیمی به منظور برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و نماد معاملاتی شرکت سیمان دورود به علت ابهام در ارائه اطلاعات متوقف شدند.

امروز بیشترین حجم و ارزش معامله را نماد معاملاتی شرکت سایپا به خود اختصاص داد به طوریکه حجم معاملات این نماد به رقم ۴۵۷ میلیون و ۶۶۶ سهم و اوراق مالی قابل معامله بالغ شد. همچنین ارزش معاملات این نماد به رقم ۵۵ میلیارد و ۶۶۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.

آیفکس امروز ۵.۳ واحد کاهش پیدا کرد و در تراز ۸۰۳.۷ قرار گرفت. ارزش معاملات امروز فرابورس ایران به رقم ۱۷۲ میلیارد و ۲۳۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۲۵۰ میلیون و ۳۴۵ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۲۶ هزار و ۱۴۷ نوبت داد و ستد بود.ایسنا

ثبت دیدگاه

ثبت