علت بسته بودن نماد مپنا/ هیات مدیره جدید مپنا چه ترکیبی دارد؟

  • ۷ شهریور ۱۳۹۵
  • 2687

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم:مدیر مالی مپنا در پی تغییر و تحولاتی که قرار است در این شرکت رخ دهد، می‌گوید هیات مدیره فعلی گروه مپنا تا اعمال تغییرات جدید خود را از انجام مسئولیت معاف کرده‌اند. او همچنین در بخشی از صحبت هایش درباره اینکه چرا نماد این شرکت نیروگاهی در بورس بسته است، اظهار بی‌اطلاعی کرد.ا، شرکت بورس، مدیران ارشد شرکت های بزرگ بورسی را در سالروز عرضه سهام شان در بازار سرمایه ایران، به تالار حافظ دعوت می‌کند و طی مراسمی مدیرعامل یا اعضای هیات مدیره آن شرکت بورسی، زنگ آغاز معاملات را به صورت نمادین به صدا درمی‌آورند و بعد از این مراسم مدیرِ مربوطه در نشست خبری یا در جمع خبرنگاران به سوالات اصحاب رسانه پاسخ می‌دهد.امروز نهمین سالگرد عرضه سهام شرکت مدیریت پروژه نیروگاه‌های ایران (مپنا) به نوعی متفاوت در تالار حافظ برگزار شد. در آغاز باز شدن معاملات عباس علی ‌آبادی مدیرعامل مپنا زنگ آغاز معاملات را به صدا درآورد و در حالی که اصحاب رسانه انتظار داشتند او در نشست خبری به سوالات آن‌ها پاسخ دهد، مدیرمالی این شرکت را در نشست خبری حاضر دیدند. این در حالی است که معمولا مدیر مربوطه خود بعد از نواختن زنگ آغاز معاملات شخصا در جمع خبرنگاران حاضر می شوند و در کنارشان مدیر مالی شرکت و دیگر مسئولان حضور دارند.بهنام حقیقی، مدیر ارتباطات و بازار گروه مپنا درباره اینکه چرا عباس علی آبادی، مدیر عامل مپنا با وجود حضور در تالار حافظ در نشست خبری حاضر نشد؟ گفت: ایشان جلسه‌ای را از قبل تنظیم شده داشتند و با توجه به اهمیت موضوع همه تلاش‌شان را کردند که صبح بتوانند در جلسه زنگ معاملات بورس حضور پیدا کنند. به همین دلیل باید به سرعت به جلسه می‌رفتند.این در حالی است که نشست خبری بعد از آغاز معاملات معمولا بسیار کم زمان می‌گیرد و اگر مدیرعامل مپنا واقعا زمان‌ش آنقدر تنگ بود،  می‌توانست مسئولیت نواختن زنگ‌ را به مسئولی دیگر در این شرکت واگذار کند و خود در تالار حافظ حضور نیابد. کاری که تعدادی از مدیران دیگر شرکت‌های بورسی نیز به هر دلیلی انجام می‌دهند.  چندی است که شنیده می‌شود هیات مدیره مپنا در حال تغییر است و صحبت‌هایی از انتقال دوباره این شرکت به وزارت نیرو شنیده می‌شود به طوری که دادگاه اخیرا درباره انتقال سهام مپنا از آستان قدس به وزارت نیرو رای موافق داده است. عدم حضور عباس علی ‌آبادی در نشست مطبوعاتی امروز خود می‌تواند مهر تاییدی بر تغییر و تحولات آتی در سطح مدیران ارشد گروه مپنا باشد.

میرزایی، مدیر مالی مپنا درباره این موضوعات به ایسنا این‌طور توضیح داد: واگذاری شرکت مپنا از نظر انتقال مالکیت و سهام هیچگاه مطرح نبوده، این واگذاری مربوط به شرکت‌های بالادستی مپنا است و تعداد سهامی که قبلا به آستان قدس واگذار شده بود. با حکم دادگاه به سهامدار اصلی که وزارت نیرو بود برگشت داده شد.

هیات مدیره فعلی خود را از انجام مسئولیت ها معاف کردند 

وی درباره تغییر و تحولات هیات مدیره مپنا نیز اظهار کرد: طبیعتا زمانی که سهامدار بالادستی تغییر کرده، هیات مدیره‌ها را تغییر می‌دهند و هیات مدیره شرکت گروه مپنا ترکیبی بود از همکاران آستان قدس و عباس علی ‌آبادی که نماینده سهام عدالت بود. هیات مدیره‌ای که در حال حاضر در شرکت حضور دارند هم اکنون از نظر قانون تجارت هیات مدیره هستند ولی بنا به حکم دادگاه فعلا تا تغییرات و معرفی هیات مدیره جدید از انجام مسئولیت‌ها خود را معاف کرده‌اند و فقط عباس علی‌آبادی در هیات مدیره حضور دارد چرا که او قبلا هم در مپنا حضور داشته است.

میرزایی ادامه داد: ولی این واقعیت که شرکت در بیشتر امور مانند مناقصه‌ها نمی‌تواند مشارکت موثر داشته باشد، درست است، چرا که برای این کارها به مصوبات هیات مدیره نیاز داریم که ان شاءالله هرچه زودتر در این مورد تعیین تکلیف شود.

نمی‌دانیم چرا نماد مپنا بسته است!؟

مدیر مالی گروه مپنا در پاسخ به اینکه چرا در حال حاضر نماد گروه مپنا بسته است؟ گفت: ما در همین حدی که اطلاع داشتیم و حکم دادگاه بود، اطلاعات را به بورس دادیم و شفاف سازی کردیم. به نظر می‌آّْید که این موضوع کفایت نکرده و به همین دلیل نماد را بسته نگه داشته‌اند. ما هم نمی‌دانیم چرا نماد بسته است، امیدواریم باز کنند.

میرزایی درباره قراردادهایی که شرکت مپنا با خارجی‌ها در فضای پساتحریم بسته است، اظهار کرد: بعد از برجام در راستای کارهای قبلی‌مان که در توسعه و انتقال تکنولوژی داشتیم عموما با شرکت زیمنس صحبت کردیم.

حضور نیروگاه سنندج سال آینده در بورس

وی افزود: سال ۱۳۹۴ را با بیش از ۶۰۰۰ میلیارد تومان مطالبات از دولت پشت سرگذاشتیم و در سال جدید امیدواریم که از محل اوراق خزانه رقم قابل توجهی به ما اختصاص داده شود. چیزی  که در حال حاضر در دستور کار وزارت نیرو است این است  که ۵۱۲ میلیارد تومان از اوراق خزانه به ما تخصیص داده شود که این مبلغ را در هفته‌های آتی دریافت خواهیم کرد.

مدیر مالی گروه مپنا افزود: سابقا  نیروگاه عسلویه را در بورس عرضه کردیم که تجربه خوبی بود. ما در حال انجام مقدماتی هستیم که نیروگاه سنندج هم واگذار کنیم البته بعید می‌دانم این واگذاری تا امسال انجام شود ولی انشاالله در سال آتی آن‌را در بورس عرضه می‌کنیم.

کسانی که انتظار بازده کوتاه مدت دارند در مپنا سرمایه گذاری نکنند

میرزایی درباره سرمایه گذاری در سهام گروه مپنا اظهار کرد: اگر دوستان سهامدار فرضشان بر حفظ ثروت باشد مپنا شرکت خوبی برای سرمایه گذاری است اما شرکتی مثل ما طبیعتا نمی‌تواند در کوتاه مدت بازده دهد. دوستانی که انتظار بازده کوتاه مدت دارند در شرکت‌هایی مثل ما سرمایه گذاری نکنند بهتر است.

وی درباره فعالیت‌های این روزهای مپنا نیز تصریح کرد: در حال حاضر ما روی واحدهای بزرگ متمرکز شدیم. ما توربین کلاس E زیمنس را بومی سازی کرده‌ بودیم و الان کلاس F را شروع کرده‌ایم و اولین واحدش را به زودی در نیروگاه بندرعباس نصب و راه‌اندازی خواهیم کرد.

مدیرمالی گروه مپنا اضافه کرد: در مزایده‌ای سیگنالینگ خط شش مترو را برنده شدیم که این موضوع را حتما از طریق کدال اعلام خواهیم کرد.

حقیقی مدیر ارتباطات وبازار گروه مپنا در قسمت دیگری از صحبت‌هایش درباره عدم حضور عباس‌ علی آبادی (مدیرعامل مپنا) در این نشست خبری گفت: جلسه‌ای که عباس علی آبادی داشت مربوط به موضوعات شرکت می‌شد. امیدوار هستیم که بتوانیم آن موضوعات را به سرعت حل کنیم. حتما ما بعد از حل و فصل این موضوعات در نشستی از اصحاب رسانه دعوت خواهیم کرد و شخص عباس علی آبادی جزئیات اتفاقاتی که افتاده را به خبرنگاران توضیح خواهد داد.

نقدینه

ثبت دیدگاه

ثبت