شاخص بورس کاهش و شاخص فرابورس افزایش یافت

  • ۷ شهریور ۱۳۹۵
  • 7729

نماگر بورس اوراق بهادار امروز ۴۴۰ واحد افت کرد و به رقم ۷۷ هزار و ۳۱۳ واحدی رسید، اما آی‌فکس نیز ۵.۵ واحد بالا رفت و به رقم ۵۱۵.۸ رسید.

 شاخص بورس اوراق بهادار تهران امروز در دقایق ابتدایی باز شدن معاملات تا رقم ۷۷ هزار و ۸۴۷ واحد بالا رفت، اما بعد از آن با شیبی تقریبا خطی افت کرد و در نهایت با کاهش ۴۴۴ واحدی نسبت به روز گذشته در تراز ۷۷ هزار و ۳۱۳ واحد ایستاد.

شاخص کل هم‌وزن نیز در دومین روز معاملات این هفته ۷۰ واحد کاهش یافت و رقم ۱۴ هزار و ۳۹۴ واحدی را تجربه کرد. همچنین شاخص آزاد شناور ۶۸۱ واحد نسبت به روز گذشته افت کرد و به رقم ۷۶ هزار و ۱۹۵ واحدی رسید.

شاخص بازار اول با نزول ۳۳۵ واحدی رقم ۵۴ هزار و ۳۸۹ واحدی را تجربه کرد و شاخص بازار دوم نیز با ۸۲۷ واحد کاهش وارد کانال ۱۶۷ هزار و ۳۸۳ واحدی شد.

نماد معاملاتی شرکت مخابرات ایران با ۷۸ واحد تاثیر مثبت در شاخص کل سعی کرد نگذارد نماگر بازار سرمایه، امروز بیش از این پایین برود، اما در طرف مقابل فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان و سایپا هر یک با ۶۳، ۴۴.۷ و ۴۴.۵ واحد تاثیر منفی در شاخص بیشترین اثر را در افت نماگر بازار سرمایه داشتند.

نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری غدیر امروز شاهد بیشترین ارزش و حجم معامله شد، به‌طوری که ارزش معاملات این نماد به رقم ۵۸ میلیارد و ۸۴۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بالغ شد و حجم معاملات آن نیز به رقم ۲۷۰ میلیون و ۶۸۴ اوراق مالی قابل معامله رسید.

در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت تولید مواد اولیه داروپخش به علت برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده درباره‌ی تصمیم‌گیری در مورد افزایش سرمایه متوقف شد.

ارزش معاملات امروز به رقم ۲۳۶ میلیارد و ۱۷۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۲۶ میلیون سهم و اوراق قابل معامله طی ۶۰ هزار و ۶۵۷ نوبت دادوستد بود.

آی‌فکس امروز ۷.۵ واحد رشد کرد و به رقم ۸۱۵.۸ رسید. ارزش معاملات فرابورس نیز امروز به رقم ۶۰ میلیارد و ۵۵۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱۴۴ میلیون و ۹۵۵ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی بیش از ۲۱ هزار نوبت دادوستد شد.

ثبت دیدگاه

ثبت