شاخص بورس ۳۲ واحد رشد کرد

  • ۸ شهریور ۱۳۹۵
  • 3391

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم:دماسنج بازار سرمایه ایران پس از چند روز افت پیاپی امروز پس از فرود و فرازهای مداوم توانست ۳۲ واحد رشد کند. همچنین شاخص کل فرابورس ۴.۷ واحد افزایش یافت.

 شاخص بورس اوراق بهادار امروز از ابتدای باز شدن معاملات با نوسان‌های شدیدی مواجه شد. این شاخص امروز در بالاترین حالت به رقم ۷۷ هزار و ۳۷۴ واحدی رسید اما در انتها در تراز ۷۷ هزار و ۳۴۵ واحدی به کار خود خاتمه داد.

شاخص کل بازده نقدی و قیمتی در سومین روز معاملات این هفته نسبت به روز گذشته ۳۲ واحد رشد داشت. همچنین شاخص کل هم‌وزن امروز ۱۹ واحد افت کرد و به رقم ۱۴ هزار و ۳۵۷ واحدی رسید. شاخص آزاد شناور نیز با نزدیک به ۳۰ واحد افت در کانال ۸۶ هزار و ۱۶۶ واحدی قرار گرفت.

شاخص بازار اول با ۲۴ واحد افزایش به رقم ۵۴ هزار و ۱۳ واحد رسید و شاخص بازار دوم با ۶۰ واحد رشد عدد ۱۶۷ هزار ۴۳۷ واحدی را تجربه کرد.

ارزش معاملات امروز ۱۵۱ میلیارد و ۳۷۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۶۳۳ میلیون و ۷۲۰ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۶ هزار و ۶۲۹ نوبت داد و ستد بود.

نماد معاملاتی شرکت کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران امروز با ۳۱ واحد تاثیر مثبت در شاخص کل بیشترین نقش را در رشد شاخص ایفا کرد. همچنین نماد معملاتی نفت و گاز پتروشیمی تامین(تاپیکو) با ۲۸ واحد تاثیر منفی در نماگر بیشترین اثر منفی را در شاخص بورش گذاشت.

بیشترین افزایش قیمت در معاملات امروز مربوط به نماد شرکت سپنتا، بیمه ملت وسیمان قائن بود.

در معاملات امروز نماد شرکت‌های لیزینگ خودرو غدیر پس از برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده بابت افزایش سرمایه و تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم مربوط به سال مالی منتهی به ۳۰ آذرماه ۱۳۹۵، حق تقدم شرکت لیزینگ خودرو غدیر و سرمایه گذاری گروه بهشهر ایران با توجه به دوره پذیره نویسی بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج تک‌قیمتی بازگشایی شدند.

آیفکس ۴.۷ واحد نسبت به روز گذشته صعود کرد و به رقم ۸۲۰.۵ رسید.

ارزش معاملات فرابورس ایران بالغ بر ۱۵۳ میلیارد و ۸۷۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱۷۷ میلیون و ۷۱۵ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۷ هزار و ۶۱۷ نوبت داد و ستد بود.

ثبت دیدگاه

ثبت