پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم:رئیس کل بیمه مرکزی گفت: " وقتى بیمه مرکزى انرژى خود رامصروف جزئیات کند ازوظایف اصلى و اساسییاش غافل خواهد شد در این راستا بنده بانویسنده مقاله هم عقیده هستم."روز چهارشنبه ریسک نیوز گزارشی در خصوص تصمیم اخیر بیمه مرکزی مبنی بر متحدالشکل شدن اقلام تبلیغاتی کارگزاران منتشر کرد با عنوان "نقدی بر اجبار کارگزاران به استفاده از اقلام تبلیغاتی متحد الشکل" دراین راستا عبدالناصر همتی ، رئیس کل بیمه مرکزی ، به این گزارش واکنش نشان داده و صراحتا اعلام کرد:"مقاله نقدى براجبار کارگزاران ...حرفى است حسابى، وقتى بیمه مرکزى انرژى خود رامصروف این نوع کارها کند ازوظایف اصلى واساسیش غافل خواهد شد در این راستا بنده بانویسنده مقاله هم عقیده هستم."بر اساس این گزارش طی این مقاله تصریح شده بود، اگر چه که بیمه مرکزی به عنوان نهاد بالادستی موظف بر نظارت بر ذینفعان صنعت است و در این زمینه خاص می تواندبر طبق آیین نامه های موجود بر اقلام تبلیغاتی کارگزاران نظارت موثر داشته باشد اما این مهم می تواند از طریق تعریف یکسری استانداردهای کلی باشد به عنوان مثال نمادها باید از یکسری شاخص های مورد نظر که بر طبق سیاستهای موجود است برخوردار باشد اما اگر به گونه ای باشد که اختیار عمل را از شبکه فروش و سایر ذینفعان بگیرد بدون شک ناقض خلاقیت بوده و نوآوری به راحتی رنگ می بازد.ضمن اینکه بیمه مرکزی به جای نظارت حداکثری می تواند با فراهم نمودن زمینه رشد و ارتقاء انجمن های صنفی کارگزاران ، نمایندگان و شبکه فروش و البته با تعریف ابزارهای کنترلی کارا از طریق ان انجمن ها ، زمینه نظارت موثر را فراهم آورد.این گزارش حاکی است ، یک مقام مسوول نیز در بیمه مرکزی در واکنش به این گزارش عنوان کرد:نقد مناسبی بود اما چند نکته شایان ذکر است ١.این اقلام قبلا مورد به مورد برای هر کارگزار توسط بیمه مرکزی تأیید می شد که وقت گیر بود ٢.رقابت إز أشکال این اقلام با إستاندارد شدن به سمت تولید محتوا برای جلب بیمه گذار سوق داده می شود ٣.باید مردم کار گزاران بیمه را بانماد مشخص إز سایر عرضه کنندگان بیمه تمییز دهند.وی البته در خصوص نهاد نظارتی به جزییات ابراز داشت: این را قبول دارم که در مقررات به جزییات پرداخته است اما ما فقط مقررات را اجرا کردیم.گفتنی است در این مقاله بر لزوم تجدید نظر مقام ناظر در محلهای نظارت تصریح شده است و تاکید گردیده نظارتهای حداکثری مانع رشد شبکه فروش می شود در عین حال که متحدالشکل بودن جزئیات اقلام تبلیغاتی کارگزاران ناقض فنون بازار یابی و اصول حرفه ای تبلیغات است.
اخبار فوری
آخرین اخبار
کارمزد خدمات بانکی | |
---|---|
خدمات بانکی | کارمزد |
کارت به کارت (تا یک میلیون تومان) | 600 تومان |
کارت به کارت (تا 2 میلیون تومان) | 840 تومان |
کارت به کارت (تا 3 میلیون تومان) | 1080 تومان |
کارت به کارت (تا 5 میلیون تومان) | 1560 تومان |
کارت به کارت (تا 10 میلیون تومان) | 2760 تومان |
صدور کارتهای بانکی | 6000 تومان |
صدور رمز جدید کارت بانکی | 1000 تومان |
اعلام مانده کارت | 120 تومان |
اعلام ۱۰ گردش آخر | 1000 تومان |
انتقال وجه پایا (شخصی) | یکصدم درصد مبلغ تراکنش (سقف کارمزد 2500 تومان) |
انتقال وجه پایا (گروهی) | 100 تومان به ازای هر تراکنش |
انتقال وجه ساتنا | 2صدم درصد مبلغ تراکنش (سقف کارمزد 25 هزار تومان) |
پرداخت قبضها (غیرحضوری) | 120 تومان |
پرداخت قبضها (حضوری) | 2400 تومان |
ارسال پیامک بانکی | 30 تومان یا هزینه آبونمان سالانه (به شرط رضایت مشتری) |
صدور دستهچک | 200 تومان +هزینه تمبر |
پرینت ریزحساب (سال جاری) | 600 تومان |
پرینت ریزحساب (سالهای قبل) | 720 تومان |
افتتاح حساب | رایگان |
سقف سود مجاز حسابهای بانکی | |
---|---|
نوع حساب | % سود |
سپرده روزشمار | 8 |
سپرده کوتاه مدت (6 ماه) | 11 |
سپرده سالیانه | 15 |
سپرده بیش از یکسال | ممنوع |
تسهیلات | 18 |
تبلیغات
کدهای دستوری (USSD) | |
---|---|
بانک | کد |
اقتصاد نوین | #780* |
پاسارگاد(امپاد) | #720* |
صادرات | #719* |
کشاورزی | #730* |
گردشگری | #764* |
سامان | #724* |
ملت (به پرداخت) | #712* |
ملی (سداد) | #737* |
آپ (پرشین سوییچ) | #733* |
همراه اول | #1* |
ایرانسل | #100* |