خط اعتباری ویژه بانک مرکزی برای پدیده

  • ۱۰ مهر ۱۳۹۵
  • 6678

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم:  استاندار خراسان رضوی با رد هرگونه شایعه‌ای مبنی بر لغو تشکیل کنسرسیوم بانکی از اختصاص خط اعتباری ویژه بانک مرکزی برای پدیده خبردادو گفت:پیش از تشکیل کنسرسیوم بانکی، رئیس کل بانک مرکزی خط اعتباری ویژهای را برای پدیده پیشبینی کرده است که اگرچه این مبلغ پایینتر از رقم مورد تقاضای هیئت مدیره است اما در شرایط فعلی کمک بسیاربزرگی است که میتواند زمینه تشکیل کنسرسیوم بانکی برای حل مشکل موجود نیز باشد.
، علیرضا رشیدیان در حاشیه جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در پاسخ به خبرنگاران در خصوص بازدید مسئولان سازمان بورس از پروژه پدیده اظهار داشت:مقرر بود سازمان بورس برای تشکیل اتاق مبادله سهام به پدیده کمک کند.
وی با بیان این مطلب اضافه کرد: البته این به معنای پذیرش پدیده دربورس یا قرار گرفتن اتاق مبادله زیر نظر این سازمان نیست.
رشیدیان تصریح کرد : اگر مطالبی هم قبلا از قول مشاور وزیر اقتصاد مبنیبراینکه بورس فعلا پدیده را نپذیرفته است بیان شده اینها مطلب تازهای نیست.
وی اضافه کرد:شرکتی که در بسیاری از ردیفها و صورتهای مالی براساس نظر کارشناسان بورس قابل طرح در این ساختار نیست انتظار نمیرود دربورس پذیرفته شود. استاندار خراسان رضوی افزود: با این حال ما امیدواریم با اخذ و رعایت چارچوبهای بورس و اجرای آن در اتاق مبادله سهام تحت نظر خود شرکت پدیده بن بست خرید و فروش سهام باز شود.
وی با تاکید براینکه ما پیش از این هم براین باوربودیم که پولهایی برای شروع عملیات ساخت وساز پدیده وجود دارد، تصریح کرد: با این حال اکنون مبالغی با کمکدستگاه قضایی به حساب شرکت وارد شده است که هیئت مدیره تدبیر کردهاند تا از ۱۵مهرماه آن را در ۱۸۰هزار متر فضای تجاری پروژه هزینه کنند.
لازم به ذکر است حدود ۲۰نفر از نمایندگان مجلس در تذکری به وزیر اقتصاد خواستار تعیین تکلیف سهامداران شرکتهای پدیده و پردیسبان و سپردهگذاران موسسه ثامنالحجج شدند. منبع: روزنامه خراسان

ثبت دیدگاه

ثبت