معوقات بانکی اقتصاد را فلج کرده است/۸۰درصد معوقات بانکی متعلق به دریافت کنندگان وام های کلان

  • ۱۶ مهر ۱۳۹۵
  • 6658

 
پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس،با بیان اینکه ۸۰ درصد معوقات بانکی متعلق به دریافت کنندگان وام های کلان است، گفت: معوقات بانکی اقتصاد را فلج کرده است.
 
معوقات بانکی اقتصاد را فلج کرده است/80درصد معوقات بانکی متعلق به دریافت کنندگان وام های کلان

به گزارش بانک مردم، یحیی کمالی پور با اشاره به حجم بالای معوقات بانکی،گفت: سیستم بانکی ما درگیر مشکلاتی است که عدم اصلاح آن به بروز معضلات بسیار در نظام اقتصادی منجر خواهد شد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برخورد با معوقات بانکی و دانه درشت ها برای بازگرداندن بیت المال به خزانه باید در دستور کار قرار بگیرد، افزود: متاسفانه تمام سخت گیری ها برای اقشار ضعیف جامعه بوده و دانه درشت ها آزادانه به هر تخلفی دست می زنند.

وصول معوقات بانکی و برخورد با دانه درشت ها لازمه بهبود وضعیت اقتصادی کشور است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید براینکه پرداخت وام های خرد با سخت گیری های بسیار در حال انجام است، تصریح کرد: برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور باید وصول معوقات بانکی و برخورد با دانه درشت ها در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.

کمالی پور با بیان اینکه معوقات بانکی فعلی مربوط به افراد خاصی است که با استفاده از رانت بدهکاری های کلان را رقم زده اند، گفت: برخورد با بدهکاران دانه درشت بانکی باید به گونه ای باشد که علاوه بر بازپس گیری بیت المال رانت های ایجاد شده در مسیر اخذ وام های کلان نیز شناسایی شود.

برخورد با دانه درشت های بانکی ضروری است

وی ادامه داد: اگر بخواهیم صنعت بانکداری خود را از فشل بودن نجات داده و به مسیر تولید ثروت هدایت کنیم؛باید به برخورد با دانه درشت ها بپردازیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه ارایه وام های کلان توسط بانک ها به افرادی که معوقات بسیار دارند،تخلف است، افزود: باید مشخص شود که چرا اخذ تضامین کافی از افراد برای ارایه وام ها صورت نگرفته یا اگر تضمین های لازم اخذ شده،چرا وصول معوقات ممکن نیست.

کمالی پور ادامه داد: در حال حاضر ۸۰ درصد معوقات بانکی متعلق به دریافت کنندگان وام های کلان است.

وی با بیان اینکه توقیف سرمایه های افراد بدهکار به سیستم بانکی ضروری است، گفت: باید با برخوردهای جدی جلوی ادامه دار شدن روند معوقات بانکی و فلج شدن سیستم اقتصادی کشور را بگیریم.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بانک های عامل باید با طرح دعوی خود در دستگاه قضا به بازگشت بیت المال به خزانه کمک کنند.

خانه ملت

ثبت دیدگاه

ثبت