موسسه اعتباری کاسپین به جمع شرکت های بازار پایه فرابورس پیوست

  • ۱۶ آبان ۱۳۹۵
  • 4267

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: موسسه ۳۰۰ میلیاردی کاسپین با مالکیت ۳۷ درصدی ۲۵ فرد حقیق از دیروز به جمع شرکت های بازار پایه فرابورس پیوست.
به گزارش بانک مردم، آخرین رویدادهای مربوط به ورود و پذیرش شرکت های جدید به بازار سهام نشان می دهد دیروز موسسه اعتباری کاسپین به جمع شرکت های حاضر در بازار پایه فرابورس پیوسته است.

این شرکت از دیروز با نماد "وکاسپی" به عنوان دویست و سومین نماد معاملاتی و گروه واسطه گری های مالی و پولی، در بازار پایه فرابورس درج نماد شده است.

براساس این گزارش، این موسسه در حالی دارای سال مالی اسفند است که آخرین سرمایه اسمی آن ۳۰۰ میلیارد تومان بوده و برای سال مالی قبل، ۱۸ ریال سود محقق کرده است.

بررسی ها از گذشته "وکاسپی" نشان می دهد این موسسه که قبلا" با نام آرمان ایرانیان فعالیت می کرد، بعد از اخذ مجوز بانک مرکزی و سازمان بورس، اقدام به پذیره نویسی یک میلیارد و ۴۰۸ میلیون و ۷۰۱ هزار و ۴۱۳ سهم (معادل ۴۷٫۹ درصد از کل سرمایه اسمی ۳۰۰ میلیارد تومانی) در ۲۷ آبان ۹۳ کرده است.

سپس در آذر ماه سال ۹۴ و با قبول شرط شورای پول و اعتبار برای تغییر نام شرکت به "کاسپین" سرانجام در اواخر اسفند ماه همان سال موفق به اخذ مجوز فعالیت تحت نظارت بانک مرکزی شد.

موسسین این شرکت که بیش از ۵۳ درصدکل سرمایه ۳۰۰ میلیارد تومانی را تعهد کرده بودند شامل ۳۹ فرد حقیقی با حداکثر مالکیت هر نفر ۱٫۱۸ درصدی و مجموع ۴۷ درصدی به همراه سه فرد حقوقی شامل شرکت اعتمادگستر پرشین، کانون نشر و ترویج فرهنگ اسلامی حسنات و شرکت چهلستون جی به ترتیب با ۵ ، ۰٫۵۳ و ۰٫۰۷ درصد بودند.

اما درآخرین ترکیب سهامداری و مربوط به سال مالی ۹۴ ، به جز دو شرکت شرکت اعتماد گستر پرشین و کارگزاری سهام گستران شرق مشهد با مالکیت ۵ و ۱٫۶ درصدی ، ۲۵ فرد حقیقی بین یک تا حداکثر ۴٫۶ درصد سهام را در اختیار دارند و ۵۶ درصد سهام هم نیز در تملک سایر اشخاص است.

پیش از تغییر نام این موسسه هم شرکت، مقرر شد شرکت‌های تعاونی‌ اعتبار «فرشتگان»، «الزهراء مشهد»، «حسنات اصفهان»، «دامداران و کشاورزان کرمانشاه»، «بدرتوس مشهد»، «پیوند»، «امید جلین گرگان» و «عام کشاورزان مازندران» را به حساب های خود انتقال دهد و در نهایت با یک نام یعنی کاسپین فعالیت کند.

کاسپین

ثبت دیدگاه

ثبت