برگزاری مجمع سالانه بزرگترین بانک بورسی؛ آینده درخشان پیش روی بانک صادرات ایران است/ چرا باید سهام وبصادر را خرید؟

  • ۸ آذر ۱۳۹۵
  • 3428

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: تا کنون دو بانک از سه بانک بزرگ و مشمول اصل ۴۴ ملت و تجارت ، اقدام به برگزاری مجمع سالانه کرده اند که بانک صادرات نیز اکنون بعنوان بزرگترین بانک بورسی زمان و مکان مجمع سالانه خود را مشخص کرده است.
در این رابطه و در پی انتشار گزارش عملکرد حسابرسی شده "وبصادر"، این بانک که با سرمایه بیش از ۵٫۷ هزار میلیارد تومانی بزرگترین بانک بورسی بشمار می رود، زمان و مکان مجمع سالانه را اعلام کرد تا آخرین بانک بزرگ در برگزاری مجمع سالانه باشد.

به این ترتیب سهامداران این بانک ساعت ۱۰ روز پنج شنبه ۱۸ آذر در پژوهشگاه نیرو گرد هم می آیند تا شاهد گزارش عملکرد هیات مدیره و تصویب صورت های مالی باشند.

به گفته جهانی مدیر روابط عمومی بانک صادرات ایران، این بانک ۶۴ سال پیش با یک ایده بسیار نوآورانه توسط بنیانگذارانش به ویژه مهندس مفرح به عنوان بانک غیردولتی برخلاف سایر بانک‌های آن زمان، بر پایه یک اندیشه و فکر نوآورانه تأسیس شد.

 آینده درخشان پیش روی بانک صادرات ایران است

 وی با اشاره به دستاوردهای اخیر بانک گفت: با تلاش و برنامه ریزی های انجام شده دو افتخار دیگر به افتخارات پیشین بانک صادرات ایران اضافه شد و این بانک توانست در بین ١٠٠٠ بانک برتر دنیا برای چندمین سال پیاپی در نشریه معتبر و بین‌المللی بنکر به عنوان برترین بانک ایرانی معرفی شود.

دومین افتخاری که با تلاش تیم مذاکره کننده و پیگیری های حقوقی و تلاش های مدیران بانکی حاصل شد، رفع تحریم‌های اتحادیه اروپا از دارایی‌های بانک صادرات ایران است که این مهم می تواند ارزش افزوده فراوانی را برای همه ذینفعان بانک به دنبال داشته باشد.آینده درخشان پیش روی بانک صادرات ایران است

رفع تحریم های اتحادیه اروپا از این بانک بین المللی که دارای گسترده ترین شبکه بانکی در خارج از کشور است می تواند نقطه عطفی در روند فعالیت های آن به ویژه در بخش ارزی باشد و این امر می تواند برای ذینفعان بانک متبوع منشاء اثرات مطلوب و با ارزش باشد.

بانک صادرات ایران با توجه به نامگذاری سال ١٣٩۵ به عنوان «سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی مقام معظم رهبری و سیاست دولت در حوزه حمایت از صنایع کوچک و متوسط با همسویی و همراهی در این خصوص رتبه اول را در شبکه بانکی کسب کرده و همچنان با استمرار خدمت ‌رسانی شایسته سهم خود را در توسعه و آبادانی کشور افزایش داده است. به گونه ای که در سال ۹۵، با پرداخت بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات، ۱۵ هزار و ۵۰۰ بنگاه اقتصادی کوچک و متوسط را تأمین اعتبار کرده است.

آینده درخشان پیش روی بانک صادرات ایران است

 بانک صادرات ایران که با سرمایه بیش از ۵٫۷۸ هزار میلیارد تومانی بزرگترین بانک حاضر در بورس بشمار می رود. پیش از این از افزایش ۳۰ درصدی منابع ، ۳۲ درصدی منابع جاری و کاهش بیش از ۱۰ درصدی مطالبات نسبت به ابتدای سال ۹۴ خبر داده داده است. از نکات برجسته ای که در این بانک ریشه دار شاهد آن هستیم نسبت کفایت سرمایه بر اساس استانداردهای بال ۱ این رقم باید بیش از ۸ درصد باشد که این نسبت در بانک صادرات ایران ۱۵/ ۹ درصد می می باشد که این میزان در مقایسه با بانکهای کشور جایگاه ممتازی را برای بانک صادرات ایران خلق کرده است.

آینده درخشان پیش روی بانک صادرات ایران است

 هرچند مهم ترین عرصه فعالیت این بانک مردمی در حیطه حمایت از تولید گران خرد و کلان بوده است که در این راستا تأمین اعتبار صدها پروژه بزرگ صنعتی بیانگر عملکرد مناسب بانک صادرات ایران در حمایت از کارآفرینان می باشد اما نیم نگاهی به خدمات و اقدامات این بانک نشان می دهد که مدیران ارشد صادرات از ایفای وظایف بنگاه بزرگ اقتصادی متبوعشان غفلت نداشته اند. گواه این مدعا، اذعان مدیران مجموعه های اجتماعی است که بر پررنگ بودن نقش بانک صادرات ایران در مقوله های اجتماعی و فرهنگ تأکید کرده اند.

محمود اسلامیان مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری در رابطه با عملکرد بانک صادرات ایرانمی گوید: بانک صادرات ایران با پرداخت تسهیلات به بیش از ٢۵٠ هزار بازنشسته نقش بسزایی در تامین رفاه و این قشر دارد و در زمینه ارایه خدمات و تسهیلات به بازنشستگان کشوری عملکرد مطلوب و قابل تقدیری داشته است.

 فتاح، رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در ربطه با عملکرد بانک صادرات ایران می گوید: عملکرد بانک صادرات ایران در عرصه اشتغال زایی و توانمند سازی مددجویان این نهاد ارزشمند است و انتظار می رود این روند شتاب بیشتری داشته باشد.

 آینده درخشان پیش روی بانک صادرات ایران است

 به گفته فتاح، در سال جاری بانک صادرات ایران متعهد به اعطای هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی و توانمند سازی مددجویان این نهاد شده است که این رقم در حل بخشی از مشکلات و رسیدن به اهداف توانمند سازی مددجویان اثر بخش خواهد بود.

فتاح با تقدیر از همکاری و همراهی بانک صادرات ایران در ارائه تسهیلات قرض الحسنه به جامعه هدف کمیته امداد، می افزاید: کمیته امداد با دریافت تسهیلات از بانک صادرات توانسته تاکنون ۱۱۵ هزار طرح اشتغالزایی ایجاد کند که منجر به خروج ۷۵ هزار مددجو از چرخه حمایتی این نهاد شده است.

 در این رابطه سیاوش زراعتی، مدیرعامل بانک صادرات ایران نیز با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای اشتغالزایی مددجویان این نهاد بسیار با اهمیت است، می گوید: بانک صادرات تلاش می کند بیشتر از تعهد و سهمیه خود به مددجویان این نهاد برای ایجاد اشتغال و توانمند سازی آنان در سال جاری تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کند و در این زمینه آمادگی هرگونه همکاری را دارد.

 آینده درخشان پیش روی بانک صادرات ایران است

علاوه بر موارد فوق، عملکرد بانک صادرات ایران در اعطای وام ازدواج از دیگر نکات برجسته این بانک است که در راستای کمک به ازدواج جوانان و تسهیل در تشکیل خانواده های جدید صورت می گیرد.

 بانک صادرات ایران با پرداخت ٨ هزار و ٨٨۶میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج با بیش از ۲۳۰ هزار تن و تهیه جهیزیه به جوانان در سال ١٣٩۴ توانسته است افزون بر ٢٠درصد کل تسهیلات پرداختی از سوی نظام بانکی را به خود اختصاص دهد.

 بانک صادرات ایران با هدف ایفای رسالت‌های اجتماعی و فرهنگی و به ویژه محرومیت‌زدایی و در راستای سیاست‌های دولت مبادرت به پرداخت تسهیلات به گروه‌های مختلف کرده است.

 اشتغال‌زایی، مشاغل خانگی، زندانیان نیازمند، ساخت مسکن روستایی در زمره بخش‌هایی محسوب می‌شوند که از سوی بانک صادرات به صورت قرض‌الحسنه مشمول دریافت تسهیلات اعطایی شده‌اند.

ثبت دیدگاه

ثبت