ترکیب هیات مدیره برخی بانک ها کامل نیست/ بانک مرکزی برای ساماندهی وارد عمل شود

  • ۱۹ آذر ۱۳۹۵
  • 1700

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: شنیده می شود ترکیب هیات مدیره برخی بانک ها چهار نفره است که این قابل قبول نیست.
به گزارش بانک مردم، رمضانعلی سبحانی فر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: بانک ها می توانند نقشی مهم در توسعه اقتصادی کشور داشته باشند و با ارائه تسهیلات مناسب به رونق بخش تولید کمک کنند.

نماینده مردم سبزوار درمجلس شورای اسلامی افزود: در بانکها باید به سیاست هایی توجه شود که به تقویت اقتصاد کشور منتهی شود که البته هیئت مدیره بانک ها در تعیین سیاست ها و تصمیم گیری ها نقش مهمی دارند.

سبحانی فر، افزود: شنیده می شود ترکیب هیات مدیره برخی بانک ها چهار نفره است که این قابل قبول نیست و باید این وضعیت سامان یابد.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: بانک مرکزی باید دربرابر تخلف بانک هایی که ترکیب اعضای هیئت مدیره کامل ندارد واکنش نشان دهد و اجازه ادامه چنین وضعیت را ندهد.

لازم به ذکر است؛با وجود اینکه قانون تجارت تاکید می‌کند که تعداد اعضای هیات مدیره شرکت‌های سهامی عام نباید از ۵ نفر کمتر باشد،اما ترکیب هیات مدیره برخی بانک ها چهار نفره است.

ترکیب هیات مدیره برخی بانک ها کامل نیست/مسئولان رسیدگی کنند

ثبت دیدگاه

ثبت