بانک دی بدون مدیرعامل دست به تغییرات زده است/ هیأت مدیره و مدیرعامل بانک دی در نوبت تأیید صلاحیت بانک مرکزی!

  • ۲۴ آذر ۱۳۹۵
  • 5586

 پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: بانک دی هم‌اکنون مدیرعامل ندارد و عاطفی‌فر سرپرست کنونی این بانک بدون حکم مدیرعاملی تغییر و تحولات را آغاز کرده است.به گزارش بانک مردم، شفیع‌زاده مدیرعامل سابق بانک دی خرداد ماه سال جاری از سمت خود استعفا کرد که باتوجه به عدم تعیین جانشین برای وی همان زمان به نظر می‌رسید که این استعفا، برکناری بوده است.

دادستان تهران ۱۶ شهریور ماه اعلام کرد شفیع‌زاده بازداشت شده است.

گفته می‌شود بازداشت‌ مدیرعامل سابق و برکناری برخی اعضای هیات مدیره این بانک، پس از بررسی نتایج تحقیق و تفحص مجلس از این بانک در خصوص برخی تخلفات مالی انجام شده است.

بانک دی در صورت‌های مالی سه ماهه اول سال جاری با ۲۲۴ میلیارد تومان زیان مواجه شد. از آن زمان عاطفی‌فر به عنوان سرپرست بانک دی منصوب شده اما بعد از ۶ ماه هنوز این بانک مدیرعامل ندارد. جالب اینکه سرپرست بانک دی با وجود اختیارات محدود دست به تغییرات بسیار زیاد در ساختار بانک دی زده است. مثلا هفته گذشته حمدعلی بخشی‌زاده به عنوان  سرپرست معاونت فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک بانک دی منصوب و یک هفته قبل از آن حسین ظریفی خامنه  به عنوان سرپرست معاونت مالی و سرمایه‌گذاری بانک دی منصوب شد.

 

این در حالی است که اگر صلاحیت وی توسط بانک مرکزی تایید نشود، بانک دی به علت این تغییر و تحولات متحمل زیان اداری خواهد شد.

به نظر می‌رسد باید مدیران بانک دی در این باره با دقت بیشتری به تحرکات سرپرست بانک دی نظارت کنند تا بانک دی از طرف مدیریت ضربه دوباره نخورد.

در این باره  رئیس هیأت مدیره بانک دی گفت: اعضای هیأت مدیره این بانک برای بررسی صلاحیت به بانک مرکزی معرفی شده‌اند.علی اکبر عرب مازار ، در خصوص تعیین مدیرعامل جدید بانک دی، اظهارداشت: بعد از تایید صلاحیت هیات مدیره جدید از سوی بانک مرکزی، اعضای هیات مدیره مدیرعامل جدید را به بانک مرکزی معرفی خواهند کرد.

وی افزود: هنوز فرایند تایید صلاحیت افراد معرفی شده به اتمام نرسیده است.

رئیس هیات مدیره بانک دی درباره علت زیان‌ده شدن این بانک براساس صورت‌های مالی سه ماهه اول امسال، گفت: به هر صورت بانک‌ها در نیمه اول سود ندارند و معمولا در ماه‌های پایانی سال حساب‌ و کتاب‌ها مشخص و سود شناسایی می‌شود اما وقتی بانک زیان می‌کند نمی‌توانیم بگوییم زیان نداریم.

عرب مازار تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم بانک دی تا پایان سال زیان نداشته باشد.

دی عاطفی‌فر ظریفیعکس: انتصاب سرپرست معاونت مالی توسط مدیرعامل بانک دی - طریفی سمت راست و عاطفی‌فر سمت چپ

ثبت دیدگاه

ثبت