رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: تا هفته آینده جمع بندی های خوبی برای ساماندهی موسسه مالی کاسپین انجام خواهد شد/پیگیری وضعیت موسسه توسط بانک مرکزی

  • ۲۹ دی ۱۳۹۵
  • 7475

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به وضعیت فعلی موسسه کاسپین و تکرار سرنوشت موسساتی همچون ثامن الحجج برای این موسسه، گفت: بانک مرکزی و کمیسیون اقتصادی مجلس پیگیر وضعیت این موسسه هستند.
محمدرضا پور ابراهیمی در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به وضعیت فعلی موسسه مالی کاسپین و دغدغه های عدیده مردم در این رابطه، گفت: بانک مرکزی در حال حاضر پیگیر وضعیت این موسسه بوده و مقرر شده گزارش های خود در این رابطه را به مجلس ارایه کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در ابتدا مقرر شده بود موسسه کاسپین ساماندهی ۸ صندوق اعتباری در کشور را برعهده بگیرد، افزود: موسسه  کاسپین امسال موفق به اخذ مجوز از بانک مرکزی با پیش شرط ساماندهی ۸ موسسه مذکور شده تا دارایی های و بدهی های قابل قبول آن ها را بگیرد.

ادغام ۸ مجموعه اقتصادی شرط بانک مرکزی برای ارایه مجوز به موسسه کاسپین بوده است

وی با تاکید بر اینکه شرط بانک مرکزی برای فعالیت و همچنین ارایه مجوز به موسسه کاسپین ادغام ۸ مجموعه مالی در خود با رعایت اصول حسابداری است، تصریح کرد: اکنون موسسه کاسپین کار خود در مسیر ادغام را آغاز کرده اما مشکلات بزرگی دارد.

پورابراهیمی ادامه داد: هنوز برخی از موسسه هایی که باید در موسسه مالی کاسپین ادغام شوند، تعیین تکلیف نشده اند و متاسفانه قبل از اینکه ادغام صورت بگیرد، تابلوی کاسپین را نصب کرده اند.

وی افرود: تا زمانی که همه اطلاعات کامل نشده، صورت مالی شفاف نشود و همچنین دارایی های قابل احراز نباشد ادغام مجموعه ها و تعاونی ها با موسسه مالی کاسپین موفق نخواهد بود.

ورود دستگاه قضا در برخی استان ها و صدور حکم قضایی در رابطه با موسسه کاسپین

این نماینده مردم در مجلس دهم، از ورود دستگاه قضا در برخی استان ها و صدور حکم قضایی در رابطه با موسسه کاسپین خبر داد و افزود: جلسات متعددی در مجلس در رابطه با فعالیت های موسسات مالی غیرمجاز برگزار شده تا بر اساس هویت مستقل یک مجموعه چارچوب ادغام مشخص شده و نگرانی های مردم رفع شود.

وی با بیان اینکه موسسه مالی کاسپین شخصیت مستقلی از ۸ صندوق مذکور دارد، گفت: بر اساس رویه قانونی هماهنگی ها از سوی دستگاه قضا با حکم شورای پول و اعتبار باید در خصوص این موسسه صورت بگیرد.

پورابراهیمی گفت: تا هفته آینده جمع بندی های خوبی در راستای ساماندهی موسسه مالی کاسپین انجام خواهد شد، تا ضمن اطلاع رسانی به مردم حق و حقوق آن ها نیز رعایت شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: کمیسیون اقتصادی مجلس پیگیر موضوع آخرین وضعیت موسسه کاسپین بوده و به محض تعیین تکلیف این موسسه اطلاع رسانی ها صورت خواهد گرفت.

بانک مرکزی پیگیر وضعیت موسسه کاسپین است/ساماندهی 8 صندوق تعاونی شرط ارایه مجوز به کاسپین بوده است

ثبت دیدگاه

ثبت