عثمانی: هزینه مبلمان بانک‌ها زیاد است/سکان بانک‌ها در دست افراد زبده نیست/هزینه بانک‌ها بیش از سودشان است

  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
  • 4588

بانک ها براساس عملکرد پاداش و کارانه نمی دهند/ سکانداری بانک ها را افرادزبده برعهده ندارندپایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: عضو هیئت رییسه مجلس، با بیان اینکه بانک ها ابزار سیاسی دست دولت ها نباشند، گفت:بانک ها براساس عملکرد به مدیران و کارکنان پاداش و کارانه نمی دهند.محمدقسیم عثمانی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه اگر بحث حاکمیتی نباشد،بانک های دولتی ورشکسته می شوند،گفت:علت ورشکستگی بانک ها مدیریت ناکارآمد آنها است،زمانی که عزل و نصب و فرآیند بانک ها به عنوان یک موسسه اقتصادی،سیاسی می شود صرفه اقتصادی و مدیریت کارا و اثربخش معنای خود را از دست می دهد.

نماینده مردم بوکان درمجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه سیاسی کردن بانک ها به اعمال دستورات جناحی منجر می‌شود، افزود:بانک که ذاتا یک موسسه اقتصادی است،زمانی که مدیریت سیاسی شود،طبیعتا خروجی آن زیان‌ده  می‌شود.

عثمانی با بیان اینکه از بانک ها به عنوان ابزار سیاسی دولت ها استفاده می شود، ادامه داد:بانک ها در مقاطعی تسهیلات آنچنانی می دهند و در مقاطعی جلوی اعطای تسهیلات را می گیرند و عملا تصمیمات بر اساس صرفه و صلاح اقتصادی بانک نیست.

رقابت واقعی بین بانک های دولتی وجود ندارد

وی با تاکید براینکه رقابت واقعی بین بانک های دولتی وجود ندارد، یادآور شد:زمانی که رقابت وجود نداشته باشد،طبیعتا مدیریت بانکها برای استفاده از نوآوری و روش های نوین مدیریت در پیشرفت مجموعه تلاش نمی کنند.

عثمانی افزود:زمانی که رقابت نباشد،هیچ شخصی تمایل و تلاشی برای بهتر بودن انجام نمی دهد و این عامل سبب می شود که هزینه اداره بانک ها بسیار سنگین و رقابت بانک ها بیشتر برای نشان دادن پرستیژ اداری شود.

وی با بیان اینکه هزینه های مبلمان و تشکیلات اداری بانک ها بسیار سنگین است، ادامه داد:این همه تغییرات پی در پی هزینه های زیادی برای بانک ها دارد، اما چیزی به کارآمدی بانک اضافه نمی کند.

این نماینده مردم درمجلس دهم،اظهارداشت:مدیریت اقتصادی بر بانک ها حاکم نیست و افراد زبده و توانمند که بتوانند کشتی بانک ها را به سرانجام برسانند، سکانداری بانک ها را بر عهده ندارند.

بانک های دولتی براساس سهم بندی شکل می گیرد

وی با بیان اینکه دربانک های خصوصی به دنبال بهترین و متخصص ترین مدیران و اعضای هیئت مدیره هستند،افزود:بانک های دولتی براساس سهم بندی شکل می گیرد و هر وزارتخانه سهمی در هیئت مدیره دارد که خروجی آن وضعیت نابسامان مالی بانک ها می شود.

عثمانی با اشاره به اینکه پرداختی های بانکی متناسب با فعالیت پرسنل و نیروهای آن نیست،ادامه داد:بانک ها براساس عملکرد به مدیران و کارکنان پاداش و کارانه نمی دهند و با هر عملکردی به پرسنل کارانه و پاداش می دهد و پاداش به حقوق مستمری تبدیل شده که برای فعالیت در کارکنان و مدیران ایجاد انگیزه نمی کند.

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:بانک ها علی‌رغم فاصله زیاد نرخ سود سپرده‌گذاری و نرخ سود وام‌ها، هزینه‌هایشان بیش از سودشان است.

ثبت دیدگاه

ثبت