افزایش کارمزد خدمات بانکی در دستور کار

  • ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
  • 5168

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: در نشست شورای پول و اعتبار گزارش آخرین وضعیت شبکه بانکی و مشکلات موجود در نظام پولی کشور توسط ولی‌‌‌‌ا... سیف، رئیس‌کل بانک مرکزی و رئیس شورای پول و اعتبار برای اعضای شورا تشریح شد.
به گزارش بانک مردم، همچنین مواردی نظیر وضعیت دارایی-بدهی و درآمدی-هزینه‌ای بانک‌ های کشور، انباشت دارایی‌های غیرمولد و منجمد در ترازنامه بانک‌ها، افزایش قیمت تمام شده تجهیز منابع، اتکای صرف بانک‌ها به درآمدهای حاصل از اعطای تسهیلات، دغدغه های ناشی از کمبود نقدینگی و دشواری کاهش نرخ‌های سود بانکی متناسب با شرایط و شاخص‌های کلان اقتصادی کشور تشریح و بررسی شد.
شورای پول و اعتبار مقرر کرد بانک مرکزی در اسرع وقت راهکارهای مناسب کلان به منظور بهبود اصلاح ساختار ترازنامه‌ای بانک‌ها، تدبیر چالشهای موجود در نظام پولی و بانکی و بهبود روند امور، ازجمله برنامه افزایش سهم درآمدی بانک‌ها از محل کارمزد خدمات بانکی را تهیه و به منظور اتخاذ تصمیم به شورای پول و اعتبار ارائه کند.این در حالی است که خبرگزاری میزان روز سه شنبه گزارش کرد برخی بانک‌ها در روزهای گذشته به طور نا محسوس اقدام به افزایش کارمزد کارت به کارت برای مبلغ یک میلیون از ۵۰۰ تومان به ۷۰۰ تومان و مبلغ ۲ میلیون از ۷۰۰ تومان به۹۰۰ تومان کرده اند و به همین ترتیب با افزایش مبلغ مورد نظر میزان کارمزد از حساب شخص نیز افزایش می‌یابد و در واقع به میزان کارمزد ۲۰۰ تومان اضافه شده است. این اقدام خلاف بخشنامه بانک مرکزی و غیرقانونی است.۴۷۰۸۲۹۸_۳۵۳

ثبت دیدگاه

ثبت