موسوی لارگانی: بانک‌ها حتی برای بخشش سود و جرایم دیرکرد وام‌ کمتر از ۱۰ میلیون تومان نیز عزم جدی ندارند چه برسد به وام ۱۰۰ میلیونی!

  • ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
  • 6363

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:بانک ها حتی برای بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های بانکی کمتر از ۱۰ میلیون تومان نیز عزم جدی ندارند.به گزارش بانک مردم، سیدناصرموسوی لارگانی در گفتگو با خانه ملت درباره روند اجرای مصوبه بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان گفت:مصوبه مذکور بعد از تاخیر چندماهه در دستورکار برخی بانک ها قرار گرفت.نماینده مردم فلاورجان درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعد از اعتراض نمایندگان درخصوص روند اجرای مصوبه بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های بانکی،کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور "سیف" رئیس بانک مرکزی، نشستی دراین رابطه برگزار کرد.

این نماینده مردم درمجلس دهم افزود:"سیف" در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد که به دلیل کمبود منابع مالی،بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های بانکی کمتر از ۱۰ میلیون تومان در اولویت قرار می گیرد.

موسوی لارگانی افزود:اولویت بندی موضوع بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های بانکی با توجه به منابع مالی موجود تا حدی قابل قبول است،اما بانک ها در این رابطه نیز عملکرد قابل قبولی ندارند.

وی ادامه داد:براساس مصوبه قانونی،سود وام های مذکور توسط دولت به بانک ها ارائه و جرایم دیرکرد نیز باید از سوی بانک ها  بخشیده شود که اگر این مهم عملی می شد؛بسیاری از مشکلات مالی مردم و کشاورزان نیز رفع می شد و بخش قابل توجهی از مطالبات بانک ها وصول می شود.

تاکید مجلس بر اجرای مصوبه بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های بانکی

موسوی لارگانی افزود:باوجود اینکه بسیاری از مشتریان بانکی حدود دوبرابر اصل وام خود را تسویه کرده اند؛اما وقتی به بانک مراجعه می کنند بانک به مشتری می گوید،این مبالغ تسویه شده مربوط به سود وام است و باید اصل وام نیز عودت داده شود.

وی افزود:باید پذیرفت، بانک ها حتی برای بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های بانکی کمتر از ۱۰ میلیون تومان نیز عزم جدی ندارند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود:در هرصورت موضوع بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان، مصوبه قانونی است و باید بانک ها آن را اجرایی کنند و پیگیری های مجلس دراین رابطه ادامه دارد.

ثبت دیدگاه

ثبت