سپرده گذاران کاسپین امروز به وزارت اقتصاد رفتند+عکس‌های مخاطبان

  • ۲۰ فروردین ۱۳۹۶
  • 5241

   photo_2017-04-09_18-22-05
 پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: جمع زیادی از سپرده گذاران کاسپین از صبح امروز به خیابان صوراسرافیل رفته و در تلاش هستند تا با تجمع مقابل ساختمان وزارت امور اقتصادی و دارایی صدای اعتراض شان را به گوش وزیر اقتصاد هم برسانند.
به گزارش بانک مردم به نقل از تسنیم سپرده گذاران کاسپین که ۵ ماه از مسدود ماندن سپرده هایشان در این موسسه می گذرد از روز گذشته تجمع های اعتراضی خود را به مانند آخرین روزهای سال قبل از سرگرفته اند. جمع زیادی از این سپرده گذاران صبح دیروز مقابل ساختمان بانک مرکزی تجمع کرده و امروز نیز به خیابان صور اسرافیل رفتند تا صدای اعتراض شان را به گوش وزیر امور اقتصادی و دارایی برسانند.

تجمع کنندگان با سر دادن شعارهایی همچون امنیت سرمایه تاکید رهبر ماست ؛ دولت تدبیر و امید حمایت ؛ وزیر باید جواب بدهد؛ مجوزهای بانک مرکزی هرگز ندارد ارزشی؛ قوه قضاییه مجازات بانک مرکزی حق مسلم ماست و یک خط اعتباری ایجاد باید گردد سپرده های ملت آزاد باید گردد، خواستار دخالت سریع شخص رییس جمهور و وزیر اقتصاد شدند.

تعدادی از سپرده گذاران نگران و خشمگین کاسپین در این تجمع اعتراضی به خبرنگار تسنیم گلایه های متعددی را مطرح کردند؛ یکی از این افراد که خود را جانباز معرفی می کند، گفت: بنده به دلیل مجوز بانک مرکزی و دیدن نام کاسپین در سایت بانک مرکزی تمام سرمایه ام از جمله سنوات بازنشستگی ام را در این موسسه به امانت گذاشته اما بانک مرکزی که موظف به انجام وظایف نظارتی اش بوده میخواهد کم کاری و سوء مدیریتش در این خصوص را به  مردم تحمیل کند.

سپرده گذاران کاسپین همانند روز گذشته فرمایشات مقام معظم رهبری در حرم رضوی را ملاک شعارهای خود قرار داده وی می گویند: با توجه به فرمایشات امام خامنه ای در روز اول فروردین امسال در حرم رضوی و اشاره به تامین امنیت سرمایه گذاری و لزوم داشتن مدیریت انقلابی در جهت پیشرفت در کارها، باید مدیران بانک مرکزی ضمن نصب العین قراردادن فرمایشات رهبری و حل سریع مشکلاتی که به دست خود بانک مرکزی ایجاد شده است تبعیت خود را از مقام عظمای ولایت در عمل به اثبات برسانند و نگذارند عده ای با بازی با کلمات مانع از احقاق حقوق مردم سرمایه گذار شوند چرا که فرشتگان سال های قبل منحل شده است .

سپرده گذار دیگری که به گفته خود رقم بالایی در موسسه کاسپین سپرده گذاری کرده است می گوید: موسسه کاسپین یا همان آرمان ایرانیان از سال ۱۳۹۴ و بسیار پیش تر از صدور مجوز نهایی و با انحلال۸تعاونی اعتبار بوجود آمده بود ولی بانک مرکزی و مدیران آن نمی خواهند کوتاهی خودشان را در انجام وظایف مهم خود در صدور مجوز بر عهده بگیرند چون قبول مسئولیت یعنی بطور ضمنی صحه گذاری برکوتاهی و قصور نابخشودنی خودشان و این هم یعنی رسوایی در بالاترین نهاد پولی و بانکی دولت تدبیر و امید و به همین دلیل هم بانک مرکزی قصد دارد اعتراضات به حق مردمی رو به سپرده گذارن تعاونی های منحلل شده نسبت بدهد تا از زیر بار این رسوایی تاریخی فرار کند اما مردم از پیگیری حق پایمال شده خود از بانک مرکزی و نیز هیات مدیره کاسپین ذره ای کوتاه نمی آیند.

سپرده گذار دیگری که خود را یک فرهنگی بازنشسته و دارای یک فرزند معلول معرفی کرد در ادامه صحبت های این فرد وارد بحث می شود و می گوید: حاصل تمام عمرم در این موسسه است ولی آقای سیف به جای پذیرش اشتباه خود و زیر دستانش در بررسی صورت های مالی تعاونی های اعتبار تشکیل دهنده خصوصا فرشتگان قبل از صدور مجوز کاسپین می خواهد با مسدود نمودن سرمایه های مردم  در این موسسه و با روش پرداخت مرحله ای آن برای سهامداران موسسه کاسپین سود سازی کند چونکه با مسدود شدن سرمایه های مردم در موسسه و پرداخت آن در طی سال های بعد و با روش فروش اموال در طی سالهای آتی ایجاد یک تفاوت سود کلان می شود که فقط به نفع سهامداران و مدیران نجومی بگیر کاسپین و به ضررکامل مردم سرمایه گذار خواهد بود!!!

فرد دیگری که خود را وکیل و سرمایه گذارکاسپین معرفی می کرد، در ادامه می گوید: با عنایت به وقوع تخلفات متقن توسط بانک مرکزی، از جمله اعمال شیوه ای غلط در راستای ساماندهی نظیر ادغام پس از صدور مجوز،عدم انجام تکالیف قانونی و نظارت عالی در فرایند مجمع عمومی کاسپین ،فرافکنی از طریق استنکاف از قبول مسئولیت در قبال تعویض تابلو و سپرده پذیری علی رغم ارسال مجوز مربوطه به بانک مرکزی و ناجا وعدم پاسخگویی و بی عملی محض منتج به بی اعتمادی به ساختار و نظامات دولتی و بانکی و حتی تحریک مردم با اظهارات نابجا ولی هدفمند مدیران بانک مرکزی ، مجدانه از کلیه مراجع ذیصلاح و مقامات محترم قضایی درخواست رسیدگی و ورود فوری به جهت صیانت از حقوق مردم  را دارم.

یکی دیگر از سپرده گذارن موسسه مجاز کاسپین که بانوی سرپرست خانواده با ۲ فرزند است هم گفت: من با این سود ماهانه زندگی ام را تامین می کردم ولی الان ۵ ماه است تمام زندگی ام شده است گریه و ناله و کمرم در زیر بار هزینه های سنگین زندگی و اجاره منزل شکسته شده و به دلیل نپرداختن اجاره بها هر شب با مالک درگیری دارم .

وی همچنین گفت: سوال من این است چرا آقای سیف و مدیران بانک مرکزی ما مردم را شرمنده خانواده های شان کردند و زندگی ما را به این اوضاع اسفناک انداختند این رسم مسلمانی نیست مگر شما مدیران دولتی خصوصا بانک مرکزی این حدیت پیامبر (ص) را نمی دانید که فرمودند" : مَنْ اَصْبَحَ لا یَهْتَمُّ بِاُمورِ الْمُسْلِمینَ فَلَیْسَ مَنْهُمْ وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنادى یا لَلْمُسْلِمینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ هر کس صبح کند و به امور مسلمانان همّت نورزد، از آنان نیست و هر کس فریاد کمک خواهى کسى را بشنود و به کمکش نشتابد، مسلمان نیست."

سرمایه گذار دیگری که خود را کارمند یکی از سازمان های دولتی معرفی می کرد، افزود: مجوز فعالیت موسسات و بانک ها و بیمه ها از جمله مجوزهای حاکمیتی هستند و سوالی که از این آقایان مدیر بانک مرکزی باید پرسید این هست که چگونه این فرایند پیچیده وطولانی مدت ( قریب به ۳ سال ) بانک مرکزی برای اخذ مجوز توسط یک موسسه به نام کاسپین طی شده و منجر به صدور مجوز شده است !!! ؟؟؟ آقای سیف و معاونین ایشان چرا فرا فکنی می کنید و  عوامانه سخن میگویید ؟!بانک مرکزی چرا از تریبونها و رسانه هایی  که در اختیار آنها است به شعور مردم توهین می کنند ؟؟ امروز همه می دانند و روشن شده است که کاسپین فقط یک نام است و نه بیشتر و فرشتگان هم سال های قبل منحل شده است و سپرده گذارانش الان مورد یک تبانی و فریب آشکار ا واقع شده اند و اگر هم هر گونه خللی در فرآیند مجوز دهی به کاسپین یا همان آرمان ایرانیان بوده به علت کوتاهی خود بانک مرکزی بوده است نه مردم عادی .

سپرده گذاران کاسپین با استناد به صحبت های فرشاد حیدری معاون نظارتی بانک مرکزی در برنامه شب گذشته گفتگوی خبری شبکه ۲ سیما می گویند: بعد از ۵ ماه هنوز شفاف سازی عملی از نحوه و زمان پرداخت ها انجام نشده است؛ چگونه می توانیم به وعده های بانک مرکزی اعتماد کنیم چرا که بانک مرکزی با مجوز خودش سرمایه های ما مردم را به واسطه کاسپین جمع آوری کرد ولی حالا بدون کوچکترین عذر خواهی صرفا در حال حواله دادن ما به اسم تعاونی هشتم، به زمان های نا مشخص برای تعیین تکلیف نهایی است .

همچنین مردم بشدت نگران هستند که بانک مرکزی قصد دارد با سناریویی از پیش طراحی شده سرمایه های به امانت داده شده آنها نزد موسسه مجاز کاسپین را با همان روش موسسات غیر مجاز باز پرداخت نماید و این یعنی آن که هیچ تفاوت عملی بین بک موسسه مجاز و غیر مجاز وجود ندارد.

مردم حاضر در تجمع از آقای روحانی رییس جمهور سوالاتی مطرح کردند از جمله اینکه آقای روحانی مگر ما مردم ایران نیستیم پس منشور حقوق شهروندی و صیانت از حقوق مردم کجاست و برای چه کسانی آن منشور نوشته و ابلاغ شده است ؟

جناب رییس جمهور چرا نسبت به مدیران متخلفی که ظلم آشکار بر مردم می نمایند و در حال از بین بردن سرمایه های مالی و اجتماعی مردم هستند ورود نمی کنید و بر طبق قانون اساسی و قسمی که خورده اید از ما مردم دفاع نمی کنید؟!

در زیر می‌توانید عکس‌های ارسالی مخاطبان بانک مردم را مشاهده فرمایید:

photo_2017-04-09_18-21-54

photo_2017-04-09_18-21-33

photo_2017-04-09_18-21-43

ثبت دیدگاه

ثبت