انتقاد از بلوکه کردن بخشی از تسهیلات پرداختی بوسیله بانک ها

  • ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
  • 4119

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از بلوکه کردن بخشی از تسهیلات پرداختی بوسیله بانک ها انتقاد کرد و گفت : متاسفانه ایران جز کشورهای معدود در دنیا است که از نرخ سود بانکی بالایی برخوردار است.
به گزارش بانک مردم علی اکبر کریمی درگفت وگو با خانه ملت، گفت:بالا بودن نرخ سود بانکی یکی از چالش های اقتصادی برای فعالان اقتصاد کشور است. در حالی‌که دولت در سال های گذشته همواره اعلام می کرد درصدد کاهش نرخ سود بانکی است، اما این مهم باید در عمل اجرایی شود.
نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به وجود روند نزولی نرخ تورم در سال های گذشته و تک رقمی شدن این نرخ، انتظار این بود نرخ سود بانکی با تورم متناسب شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: علی‌رغم وعده‌های دولت برای کاهش نرخ سود بانکی، شورای پول و اعتبار تنها در یک نوبت نرخ سود را ۲درصد کاهش داد.

وی ادامه داد: روند کاهش نرخ سود بانکی ادامه نیافت و بانک مرکزی به وعده خود در این خصوص عمل نکرد، البته علاوه بر پیگیری های مجلس و وزارت اقتصاد موضوع تداوم کاهش نرخ سود بانکی در دستور کار شورای پول واعتبار قرار نگرفت.

کریمی تصریح کرد: عدم نظارت موثر بانک مرکزی حتی باعث شد برخی بانک ها از کاهش جزیی نرخ سود بانکی که مصوب شده بود نیز طفره بروند و از راهکارهای غیرقانونی مانند بلوکه کردن بخشی از تسهیلات پرداختی به نفع بانک استفاده کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: متاسفانه ایران جز کشورهای معدود در دنیا است که از نرخ سود بانکی بالایی برخوردار است.

انتقاد از بلوکه کردن بخشی از تسهیلات پرداختی بوسیله بانک ها/عدم نظارت موثر بانک مرکزی مانع از تداوم کاهش نرخ سود

ثبت دیدگاه

ثبت