دلایل چرخش ماموریت و تغییر شکل و محتوای وب سایت «ملت بازار» اعلام شد

  • ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
  • 1610

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: بانی و مؤسس و مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی ملت بازار، دلایل چرخش مأموریت و تغییر شکل و محتوای وب سایت خبری تحلیلی ملت بازار را تشریح کرد.
دلایل چرخش ماموریت و تغییر شکل و محتوای وب سایت «ملت بازار» اعلام شد همزمان با ۲۲ بهمن ماه سال ۹۳، پایگاه خبری تحلیلی ملت بازار بعد از طی دوره آزمایشی و تکمیل حوزه ها و مباحث گوناگون آغاز به کار کرد و پا به عرصه رسانه های تخصصی بازار سرمایه کشور گذاشت و طی ماه های اخیر با تغییر سیاست ها در عملکرد روبرو شده به طوری که با چرخش مأموریت ها، تغییر شکل و محتوای مطالب را در این وب سایت شاهد هستیم.

در همین ارتباط با محمد غفارپور، بانی و مؤسس پایگاه خبری تحلیلی ملت بازار و مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی ملت بازار، در خصوص دلایل چرخش مأموریت و تغییر شکل و محتوای این وب سایت به گفت و گو نشستیم.

در ابتدا مختصری درباره راه اندازی شرکت اطلاع رسانی ملت بازار بگویید.

نطفه ملت بازار در سال ۹۲ بسته شد و شرکت اطلاع رسانی ملت بازار ۳۰ ماه قبل در مرداد ماه سال ۹۳ تأسیس و وب سایت خبری تحلیلی ملت بازار نیز در ۲۱ بهمن ماه سال ۹۳ متولد و راه اندازی شد و پس از اخذ مجوزهای لازم از وزارت ارشاد به عنوان یک رسانه بورس محور شروع به فعالیت و اطلاع رسانی و خدمت به فعالان بازار سرمایه کرد.

این وب سایت که با ماهی ۴۵٫۰۰۰ بازدید آغاز به کار کرده بود، در مرداد ماه سال گذشته رکورد ۶٫۹۰۰٫۰۰۰ بازدید ماهانه را زد و کلاً هر ماه بین ۳ تا ۵ میلیون بازدید داشته است. ملت بازار هم در راستای سیاست های بانکداری جامع بانک ملت با هدف تکمیل زنجیره خدماتی این بانک در بازارهای پول و سرمایه طراحی و راه اندازی و ارایه شد و در کنار سایر رسانه های بورسی قرار گرفت.

در واقع پس از ورود بانک ملت به بورس، سیاست و تدبیر و اراده هوشمندانه و آینده نگرانه مدیریت بانک ملت بر این پایه قرار گرفت که بانک ملت صرفاً یک بانک پذیرفته شده در بورس نباشد بلکه همان طوری که در بازار پول کلیه خدمات مورد نیاز حاضر در بازار پول را پوشش داده و ارایه می کند در بازار سرمایه نیز همه خدمات مورد نیاز فعالان بازار سرمایه را نیز پوشش داده و ارایه کند . این چنین بود که ملت بازار هم به عنوان یک رسانه خبری و تحلیلی متولد شد.

اخیراً مأموریت ملت بازار تغییر یافته و شاهد چرخشی در شکل و محتوای آن هستیم. لطفاً در این باره توضیح دهید.

اگر بخواهیم در مورد مأموریت کلی ملت بازار صحبت کنیم باید بگویم که نخیر مأموریت کلی تغییر نیافته است. چرا که قرار بوده و هست که ملت بازار هم به نوبه خود به نیاز خبری و تحلیلی و اطلاعاتی فعالان بازار سرمایه و مخاطبان خود پاسخ بدهد.

فراموش نکنیم که فعالان بازار پول هم در بازار سرمایه فعال هستند و بالعکس. به این ترتیب مخاطبان ملت بازار طیف گسترده ای از فعالان بازار مالی را شامل می شوند. ملت بازار با شکل و شمایل جدیدش نیز همچنان این رسالت را به دوش می کشد. اما اگر بخواهیم در مورد شکل و روش های متخذه برای این اطلاع رسانی و این خدمت رسانی صحبت کنیم باید بگویم که بله بنا به تصمیمات متخذه در گروه مالی ملت که هلدینگ مالی شرکت های بانک ملت می باشد اخیراً تغییراتی در ملت بازار به وقوع پیوسته است که مهمترین آن شکل و روش های جاری بوده است.

به گونه ای که این وب سایت اطلاع رسانی از بورس محور بودن به بانک ملت محور بودن تغییر یافته و به جای اینکه توجه مخاطبان را از بورس به سمت بانک ملت جلب کند، توجه ایشان را از بانک ملت به سمت بورس جلب می کند.

در صورت امکان در خصوص تغییر مأموریت و تغییر شکل ملت بازار به مخاطبان کمی بیشتر توضیح دهید.

همان طور که عرض کردم ملت بازار یک ابزار اطلاع رسانی بوده که از سوی بانک ملت به جامعه اقتصادی کشور ارایه و هدیه شده و امروز هم دیگر برای خودش جایی در میان وب سایت های خبری و اطلاع رسانی باز کرده است.

به همین دلیل هم موافق و مخالف پیدا کرده است. تصمیم جدید این بوده است که این وب سایت بر خلاف سابق در نظر اول اخبار و گزارشات بانک ملت و شرکت ها و مجموعه های وابسته به بانک ملت را تداعی کند و به نمایش بگذارد و مخاطبان را از بانک ملت به سایر بازارها ببرد.

در حالی که این سایت قبلاً سعی داشت تا مخاطبان خود را از بازار سرمایه به بانک ملت بکشاند. مخاطب ملت بازار امروز در این سایت اول از همه بانک ملت را می بیند و پس از اطلاع از آخرین اخبار و گزارشات و خدمات بانک ملت و شرکت های وابسته به آن به سراغ اخبار و گزارشات سایر بازارها می رود و نیاز خود را تأمین می کند.

یعنی پایگاه خبری تحلیلی ملت بازار همچنان مثل سابق به پوشش خبری بورسی ادامه خواهد داد؟

بله. البته در شکل جدید نیمی از حوزه های خبری حذف و به جای آن حوزه های خبری جدید وارد شده است. برخی موضوعات را در رسالت و مأموریت جدید حذف کرده و موضوعاتی را که لازم می دیدیم اضافه کرده و به مرور زمان نیز بر کمیت و کیفیت موضوعات اصلی در مأموریت جدید اضافه خواهد شد.

به عبارت دیگر قبلاً بورس وسط میدان بود و بانک ملت و سایر حوزه ها در کنار میدان دیده می شدند؛ اما هم اکنون بانک ملت به وسط میدان آمده است و بورس و سایر حوزه های موردنظر در کنار میدان دیده می شوند ولی همگی در زمین بازی هستند. تماشاگران نیز که همان مخاطبان هستند در جایگاه تماشاچیان نشسته و همه این ها را خواهند دید.

در شکل جدید به نظر شما مخاطبان اصلی ملت بازار چه کسانی خواهند بود ؟

به نظر من از طیف گسترده ای از کارکنان بانک ملت گرفته تا مشتریان بانک و سهامداران بانکی و فعالان بازار پول و سرمایه و تمامی جامعه اقتصادی کشور مخاطبان اصلی ملت بازار خواهند بود . در حال حاضر تنها اتفاقی که افتاده این است که مخاطب از راه بانک ملت وارد سایر بازارها خواهد شد. از جمله علاقمندان به بورس که همچنان می توانند اطلاعات و گزارشات خبری و معاملاتی بورس ها و تحلیل ها را در همین سایت مشاهده کنند.

نکته جالب آن که شکل جدید ملت بازار که تفکر و ایده مدیرعامل بانک و مدیرعامل گروه مالی ملت بود، فرصتی مناسب برای نزدیکی و همدلی و همفکری هر چه بیشتر و مؤثرتر سهامداران و مشتریان و کارکنان بانک ملت با همدیگر و با فعالان بورس و بازار سرمایه را فراهم کرده است.

همچنین شکل جدید ملت بازار فرصت مناسبی است برای کارکنان بانک ملت که بتوانند همه روزه از اخبار و اتفاقات و گزارشات و وقایع سایر مجموعه های بانک خویش مطلع شوند و این سایت همچون سلسله پل هایی به هم پیوسته به طور مطمئن و محکم همه کارکنان بانک را به یکدیگر متصل کرده و به این ترتیب مقوله همگرایی در بانک ملت افزایش خواهد یافت.

سهامداران و مشتریان بانک ملت نیز می توانند به طور آنلاین از اخبار و گزارشات و خدمات بانک خویش مطلع شوند و همچون یک خانواده صمیمی و همدل و همفکر اگر خواستند سری هم به سایر بازارها بزنند. ضمناً ملت بازار نقطه تلاقی سهامداران و مشتریان و کارکنان بانک ملت با فعالان بورس و بورسیان است.

آینده ملت بازار را چگونه می بینید ؟

بسیار روشن و قوی و مفید و تأثیرگذار . از سویی ملت بازار متشکل از چند نیروی انسانی جوان و متخصص و مجرب و علاقمند است که بعد از گذشت این چند سال توجیه و همگرا و متبحرتر نیز شده اند. از سوی دیگر بر بانک بزرگ ملت به عنوان یک سازمان پولی بزرگ که در ارایه خدمات و نوآوری نیز همواره پیشتاز بوده است، تکیه دارد.

بانکی که در این کار نیز پیش از سایر بانک ها پیشتاز و پیشقدم بوده و با یک وب سایت اطلاع رسانی خاص در میان جامعه اقتصادی وارد شده و علاقمندان را به طور متمرکز و آنلاین در جریان وقایع جاریه و اهداف و برنامه های خود قرار می دهد و در کنار آن اخبار سایر حوزه ها را نیز پوشش می دهد . به نظر من همین دو پتانسیل کافی است که بگوییم ملت بازار موفق خواهد شد که در آینده ای نزدیک تبدیل به یک سایت خبری مرجع شود. راهی که بیش از نیمی از آن را هم پیموده است.

و حرف آخر معمار ملت بازار؟

خوشحالم که امروز ملت بازار را یک واقعیت و در این جایگاه و در میان مردم و همکاران بانکی ام می بینم. از اینکه در پیاده سازی محصولی که چند سال قبل برای من فقط یک ایده و آرزو بود و خواسته ای بود در بانک ملت، من هم در کنار همراهانم و همکارانم نقشی داشتم خیلی خیلی خوشحالم. آرزو می کنم ملت بازار با من یا بی من همچنان محکم و استوار و هرروز بهتر از دیروز به راه خود ادامه اهد و وسیله مؤثری باشد برای هر چه بیشتر و نزدیک تر شدن فکر و دل سهامداران و مشتریان و کارکنان بانک ملت با یکدیگر و با فعالان بورس.

برنامه ای برای آینده دارید؟

من سازنده ام، روحیه سازندگی دارم. هر چه را که بانک بخواهد می سازم و وقتی به بهره برداری رسید به مدیران بهتر واگذار می کنم و می روم تا سازه دیگری بنا کنم.

ثبت دیدگاه

ثبت