برنامه‌ریزی دقیق بان ثامن برای شناسایی مشتریان هدف

  • ۸ خرداد ۱۳۹۶
  • 6634

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: معاون طرح و برنامه موسسه اعتباری ثامن عنوان کرد: برنامه‌ریزی دقیق شعب برای شناسایی مشتریان هدفمعاون طرح و برنامه موسسه اعتباری ثامن گفت: هر تکنولوژی و محصول خدماتی که ارائه می‌شود اگر مورد استقبال مشتریان قرار نگیرد محکوم‌ به شکست است.
امیر بیات ترک در جمع روسای شعب منتخب اظهار کرد: هسته مرکزی استراتژی بازاریابی بخش‌بندی بازار برای تشخیص ویژگی‌های خریداران و مشتریان هدف است.وی در همین رابطه افزود: بخش‌بندی بازار هدف شامل دو مقوله استراتژی بازاریابی و اهداف بخش‌بندی بازاراست که دربرگیرنده گزینش بازار هدف، تیپ‌شناسی مشتریان، توسعه و تدوین برنامه بازاریابی مؤثر برای موفقیت در بازار هدف، انتخاب بازارهایی که سازمان می‌خواهد یا می‌تواند محصولات و خدماتش را به آن عرضه کند و طراحی محصولات و برنامه‌های بازاریابی برای پاسخگویی به احتیاجات تیپ‌های متفاوت مشتریان است.بیات بابیان اینکه در بخش‌بندی بازار مجموعه‌ای از متغیرها برای دسته‌بندی مشتریان به گروه‌های همگن مطرح است، گفت: شعب می‌تواند از سه شیوه جمعیت شناختی، روان‌شناختی و رفتاری تیپ‌های مشتریان خود را شناسایی و با برنامه‌ریزی‌های دقیق و طراحی محصول آنان را هدف قرار دهند.وی با اشاره به بررسی های انجام‌شده در خصوص تیپ‌شناسی مشتریان و معیارهای بخش‌بندی آنان در ثامن به مجموع یافته‌های این تحقیق که از بیشترین فراوانی برخوردار بودند، اشاره کرد.معاون طرح و برنامه در این جلسه به مشخصات بازار هدف، خصوصیات مشتریان امروزی، ارزش ماندگاری مشتری در طول عمر، هزینه‌های بازاریابی، علل از دست دادن مشتریان، خلق ارزش و مشتری مداری و نقش ارزش در پیوند دائمی مشتری و شرکت پرداخت.حمیدرضا فرتوک زاده مشاور مدیرعامل موسسه اعتباری ثامن نیز در این جلسه از اهداف کلان بخش‌بندی مشتریان در ثامن گفت و اضافه کرد: در حوزه جذب منابع کاهش بهای تمام‌شده پول و کاهش وابستگی به سپرده‌گذاران عمده با تمرکز بر افزایش تلاش‌های بازاریابی برای جذب مشتریان بخش متوسط و برقراری ارتباط ارزش‌آفرین دوسویه ضروری است.وی به افزایش درآمد، پوشش هزینه‌ها، کاهش ریسک نکول، سوخت و تعویق در بخش تسهیلات اشاره و تصریح کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری یک بانک و یا موسسه هرگز نباید نقش اول را به عهده بگیرد بلکه می‌تواند بهترین بازیگر نقش دوم باشد.بر اساس این گزارش دومین کارگاه آموزشی شناسایی مشتریان با حضور معاون طرح برنامه ، مدیران معاونت طرح و برنامه و مشاور مدیرعامل در جمع روسای شعب منتخب در ساختمان جهان کودک برگزار شد.در این جلسه مدیر تحقیق و توسعه، معاون مدیریت بازاریابی و معاون مدیریت آمار به بیان مطالبی در خصوص طراحی زنجیره ارزش، بخش‌بندی مشتریان ثامن و بررسی هسته اصلی سپرده‌های مؤسسه بر اساس قاعده پارتو پرداختند.

ثبت دیدگاه

ثبت