رونمایی از سکه جدید ۵۰۰ تومانی/ عکس امام با عینک در سکه جدید/ آغاز توزیع از نیمه خرداد

  • ۹ خرداد ۱۳۹۶
  • 3936

سکه 500 تومانیپایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: رئیس کل بانک مرکزی از طرح جدید سکه ۵۰۰ تومانی رونمایی کرد و از توزیع آن در نیمه خردادماه، همزمان با سالروز گرامیداشت رحلت حضرت امام خمینی(ره) خبر داد.

به گزارش بانک مردم در سکه جدید تصویر امام خمینی در شمایلی که کمتر در رسانه‌ها منتشر می‌شود استفاده شده و آن تصویر امام خمینی با عینک درج شده است.ولی الله سیف در آیین رونمایی از سکه جدید ۵ هزار ریالی (۵۰۰ تومانی)  که در پایان یکی از نشست های هئیت عامل  بانک مرکزی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی گفت: تولید سکه و اسکناس فرصت مناسبی است که جلوه هایی از رهبران تاثیرگذار و  بزرگان علم و اندیشه، ایام و مناسبت های ویژه فرهنگ و تاریخ این مرز و بوم در آن استفاده شود.

وی افزود: سکه های یادبود که نمونه ای از آن به همت متخصصان این صنعت در بانک مرکزی تولید و رونمایی شد و در میانه خرداد منتشر خواهد شد، از این دست است.

در این مراسم رییس کل  بانک مرکزی، در خصوص میزان ضرب سکه  جدید ۵ هزار ریالی گفت: بانک مرکزی مجوز ضرب سکه ۵ هزار ریالی رایج با طرح جدید به میزان ۲۰ میلیون قطعه را اخذ کرده است که در چهاردهم خرداد ماه سال جاری به مناسبت سالروز گرامیداشت رحلت حضرت امام خمینی (ره) منتشر می‌شود.

وی افزود: در سکه ۵۰۰ تومانی از همان تصویر حضرت امام در واترمارک اسکناس ده هزار ریالی جدید، استفاده شده است.

رییس کل بانک مرکزی  همچنین با اشاره به توزیع اسکناس جدید ۱۰ هزار ریالی در نیمه خردادماه و در آستانه سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) به خودکفایی بانک مرکزی در تولید مطلس و واترمارک اشاره کرد وگفت: خوشبختانه با تلاش و همت همکاران، بانک مرکزی موفق به تولید واترمارک  با طراحی جدید و با کیفیت شده است.

گفتنی است در مراسم رونمایی سکه ۵ هزار ریالی  از دست اندرکاران این طرح، قدردانی به عمل آمد.

در طراحی اسکناس جدید ۱۰ هزار ریالی  که اواخر سال گذشته توسط رییس جمهور رونمایی شد، از نقوش اسلیمی که نماد فرهنگ و هویت ایرانی- اسلامی است، بهره گرفته شده است. در طرح پشت این اسکناس نیز، تصویر آرامگاه حافظ به همراه شعر «هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق؛ ثبت است بر جریده عالم دوام ما» از اشعار لسان‌الغیب با خطاطی یکی از خطاطان برجسته کشور گنجانده شده است.

ثبت دیدگاه

ثبت