معرفی ضامن کارمند رسمی معضلی بزرگ برای متقاضی وام/بانک ها در پرداخت وام های خرد سختگیری می کنند

  • ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
  • 5068

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از شرایط دشوار بانک ها در زمینه پذیرش ضامن برای ارائه وام های خرد انتقاد کرد.
به گزارش بانک مردم، احمد انارکی محمدی در گفت و گو با خانه ملت در خصوص شرایط دشوار بانک ها در زمینه پذیرش ضامن برای ارائه وام های خرد گفت:به دلیل کاهش استخدام های دولتی در سال های گذشته بطور طبیعی امکان معرفی ضامن به بانک، که کارمند رسمی دولت باشد، بسیار محدود شده است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بخشی از مشکلات اقتصادی بسیاری از خانوارها با ارائه وام های خرد رفع می شود اما متاسفانه سخت گیری بانک ها در ارائه وام خرد، در روند مذکور اخلال ایجاد کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود:مشکل در معرفی ضامن با شرایط اعلامی از سوی بانک ها یکی از مسائل مهمی است که مردم در مراجعه به نمایندگان مجلس مطرح می کنند اما با وجود تاکید نمایندگان بر رفع این مشکل، بانک مرکزی اقدام مناسبی برای رفع این مشکل انجام نداده است.

انارکی محمدی در ادامه گفت وگوی خود با خبرگزاری خانه ملت افزود:علی رغم اینکه رئیس کل بانک مرکزی اظهار داشته بانک ها می توانند از ظرفیت حساب یارانه نقدی سرپرست خانوار برای پرداخت وام های خرد استفاده کنند، اما در این رابطه عملکرد بانک ها سلیقه ای است و خیلی به این موضوع اعتنا نمی کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:در هرصورت بانک ها با اخذ تعهد از سرپرست خانوار می توانند از ظرفیت حساب یارانه نقدی برای رفع مشکل معرفی ضامن متقاضیان دریافت وام استفاده کنند.

احمد محمدی انارکی

ثبت دیدگاه

ثبت