ادغام موسسه ثامن و کوثر برای تبدیل شدن به بانکی مقتدر/ ثامن وکوثر دارای پشتوانه قوی و وضعیت سپرده های آنها بهتر نیز می شود

  • ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
  • 2509

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: رئیس کمیسیون اقتصاد مجلس از نشست این کمیسیون با مسئولان بانک مرکزی در مورد موسسات مالی اعتباری کوثر، ثامن و مهر اقتصاد خبر داد و گفت: این موسسات از پشتوانه خوبی برخوردار هستند.

به گزارش بانک مردم، محمدرضا پورابراهیمی در گفتگو با مهر از نشست کمیسیون اقتصاد با مسئولان بانک مرکزی برای بررسی موضوعات مربوط به مؤسسه مالی و اعتباری ثامن، کوثر و مهراقتصاد خبر داد.

موسسه ثامن،کوثر ومهر اقتصاد از پشتوانه قوی نهادی عمومی غیر دولتی برخوردارند/ سپرده های این موسسات دارای کمترین ریسک است

رئیس کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مؤسسه ثامن، کوثر و مهر اقتصاد وابسته به نهادهای عمومی غیردولتی هستند و از پشتوانه خوبی برخوردارند، گفت: بر این اساس پرداخت تعهدات سپرده‌های این مؤسسات در بخش‌های مختلف دارای کمترین ریسک است و مقایسه این مؤسسات با برخی مؤسسات که ۵۰ نفر عضو هیأت مدیره آن هستند و دچار مشکل شده‌اند، اشتباه است.

پورابراهیمی تصریح کرد: با توجه به ارتباط این مؤسسات مالی و اعتباری با نهادهای عمومی غیردولتی، ریسک ناشی از فعالیت‌های این مؤسسات در کمترین میزان است.

پیگیری ادغام موسسه ثامن و کوثر برای تبدیل شدن به بانک های مقتدر

وی اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های کلان بانک مرکزی در کشور و همچنین حمایت کمیسیون اقتصادی از موضوع ادغام مؤسسات کوچک برای تبدیل شدن به بانک‌های مقتدر در راستای افزایش کفایت سرمایه و امکان افزایش روابط بین‌المللی بین بانک‌های داخلی و خارج از کشور، موضوع ادغام این مؤسسات در حال پیگیری است.

رئیس کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با ادغام مجموعه‌هایی مانند ثامن و کوثر شرایط بهتری برای سپرده‌گذاران هر دو مؤسسه ایجاد خواهد شد؛ لذا بحث ادغام این مؤسسات در حال پیگیری است و کمیسیون اقتصاد از ادغام این مؤسسات حمایت می‌کند.

وی گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده و پیشنهادات مؤسسات ثامن و کوثر، تبدیل شدن آنها به بانک مقتدر می‌تواند جایگاه آنها را قوی‌تر کند تا سپرده‌گذاران وضعیت بهتری نسبت به گذشته داشته باشند.

طبق اعلام بانک مرکزی مجوز های موسسه مالی و اعتباری ثامن صادر خواهد شد

پورابراهیمی ادامه داد: در نشستی مشترک بانک مرکزی اعلام کرد مؤسسه ثامن در حال اخذ مجوزهای مورد نظر است و مشکلی در این مسیر وجود ندارد و طبق روال قانونی ظرف چند ماه آینده این مجوزها صادر خواهد شد.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی افزود: ساماندهی مؤسسات مالی و اعتباری در بازه زمانی چند ماه آینده با حمایت کمیسیون اقتصاد انجام خواهد شد، بانک مرکزی هم پیگیری خواهد کرد و نگرانی خاصی در خصوص مؤسسه ثامن وجود ندارد.

رئیس کمیسیون اقتصاد درخواست کرد با توجه به لزوم ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی در کشور، در راستای افزایش اختیارات بانک مرکزی بر اساس احکام قانون برنامه ششم توسعه، اصلاحیه قوانین پولی و بانکی و احکام دائمی اقدام شود.

وی تصریح کرد: انتظار داریم بانک مرکزی از مؤسساتی که دارای مجوز قانونی هستند، حمایت جدی کرده و در راستای انطباق فعالیت‌هایشان با ضوابط و مقررات بانک مرکزی اقدام کنند و همچنین به شکل قاطع و کامل با مؤسسات غیرمجاز برخورد نمایند.

پورابراهیمی در پایان یادآور شد: کمیسیون اقتصاد هم به صورت دقیق موضوعات مربوط به مؤسسات مالی و اعتباری را رصد کرده و اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

محمدرضا پور ابراهیمی

ثبت دیدگاه

ثبت