با افزایش منابع مالی بانک مسکن، شرایط وام مسکن می تواند حل شود

  • ۲۶ تیر ۱۳۹۶
  • 1781

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: بخشی گفت: اگر دولت تصمیم به افزایش منابع محدود بانک ها گیرد، بانک مسکن بهترین گزینه برای انجام این عمل است. بانک مسکن ارزش بالایی برای حل یکی از بحران های رکودی مسکن دارد.

خبگزاری بسیج نوشت؛ دکتر لطفعلی بخشی کارشناس مسائل اقتصادی، درباره قطع شدن وام های عرضه مسکن برای قشر سطح پایین جامعه عنوان کرد: تنها بانکی که وام مسکن را تامین می کند بانک مسکن است که منابع این بانک هر چقدر هم باشد جوابگو برای این حجم از مراجعه کنندگان نخواهد بود.

وی افزود: اگر دولت تصمیم به افزایش منابع محدود بانک ها گیرد، بانک مسکن بهترین گزینه برای انجام این عمل است. اگر بانک مسکن منابع افزایش پیدا کند می تواند شرایط بهتری برای باز پرداخت ها و به طور کلی شرایط بهتری را برای متقاضیان فراهم کند. بانک مسکن ارزش بالایی برای حل یکی از بحران های رکودی مسکن دارد.

این کارشناس اقتصادی عنوان کرد: هر بانکی غیر از بانک مسکن هم محدودیت منابع دارد. به هر حال باز پرداخت یک وام یک مدت زمان طولانی دارد و طبیعی است که باز پرداخت آن سنگین باشد.

بخشی گفت: اگر این وام در شهر های دیگری غیر از تهران باشد مثلا مانند کاشان، مقدار وام تا ۶۰ الی ۷۰ درصد خانه را در برمی گیرد و اعظم مشکل مالی آن خانواده را حل می کند.

ثبت دیدگاه

ثبت