پیشنهاد افزایش مبلغ وام ازدواج جوانان

  • ۱ مرداد ۱۳۹۶
  • 1669

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر لزوم تداوم پرداخت وام ضربتی اشتغال، خواستار افزایش مبلغ وام ازدواج جوانان شد.

به گزارش بانک مردم، رحیم زارع در گفتگو با خانه ملت با استقبال از طرح ضربتی پرداخت وام ازدواج گفت: اینکه تسهیل در پرداخت وام ازدواج محدود به مردادماه و شهریورماه شود، قابل قبول نیست.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس درباره طرح ضربتی پرداخت وام ازدواج بیان کرد: بخش قابل توجهی از جمعیت کشور را جوانان تشکیل می دهند که در سن ازدواج قرار دارند؛ بنابراین باید در راستای تسهیل ازدواج برنامه ریزی‌های جامعی شود.وی ادامه داد: با وجود اینکه وام ازدواج، تنها بخش کمی از نیازهای مالی زوج های جوان را حل می کند، اما روند اعطای وام با مشکلاتی روبرو بوده که باعث شده صف متقاضیان وام ازدواج در ماه های گذشته طولانی شود.زارع افزود: طرح ضربتی برای پرداخت وام ازدواج اقدام خوبی است، اما برای انجام این مهم باید برنامه ریزی جامعی صورت گیرد تا در تمامی سال روند پرداخت وام ازدواج آسان باشد. در حال حاضر، میزان وام ازدواج برای هر یک از زوجین ۱۰ میلیون تومان است که باید این میزان وام افزایش یابد و همچنین با افزایش زمان بازپرداخت از میزان اقساط کاسته شود.وی ادامه داد: اینکه تسهیل در پرداخت وام ازدواج محدود به مردادماه و شهریورماه شود قابل قبول نیست، بلکه باید روند اعطای وام تداوم داشته باشد. سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: معرفی ضامن یکی از مشکلات برای متقاضیان وام ازدواج بوده این در حالی است که بانک ها می توانند از ظرفیت حساب یارانه نقدی سرپرست خانوار برای رفع این مشکل استفاده کنند.گفتنی است، طرح ضربتی اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از اول مرداد تا آخر شهریور عملیاتی می شود و میزان تسهیلات برای هر یک از زوجین ۱۰۰ میلیون ریال است.رحیم زارع

ثبت دیدگاه

ثبت