نماینده قم: چرا بعد از برجام با بانک‌های در پیتی فقط رابطه بانکی برقرار کرده‌ایم

  • ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
  • 5248

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت می گوید به خاطر مسئله نرم‌افزاری محدودیت‌هایی برای ارتباط با بانک‌های بزرگ وجود دارد. اما پس چرا با بانک‌های در پیتی رابطه بانکی برقرار شده درحالی که سیستم بانکی بین‌المللی از یک قاعده پیروی می کند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام مجتی ذوالنوری در مخالفت با کلیات کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس خاطرنشان کرد: سن کابینه یک سال افزایش پیدا کرده در حالی که صحبت از جوان شدن کابینه پیش از این مطرح شده بود و شعار دولت دراین بخش عملی نشده.

وی افزود: امروز رئیس‌جمهور گفت هیچ فشاری در تعیین اعضای کابینه وجود نداشته است اما پس از ۲۰ دقیقه در صحبت‌هایش تاکید کرد که سه وزیر زن انتخاب شده بود اما به دلیل فشارها معرفی نشدند. اگر قرار باشد حرفها در ۲۰ دقیقه تغییر کند وای به حال کشور در ۴ سال آینده.

وی با انتقاد از عدم معرفی وزیر علوم گفت: آیا از میان ۱۰۰ هزار هیئت علمی هیچ کس شایستگی و توانمندی معرفی شدن به عنوان وزیر علوم شدن را نداشت که امروز شاهد معرفی کابینه ناقص نباشیم.

نماینده قم در خصوص برنامه‌های پیشنهادی دولت در بخش فرهنگی تصریح کرد: من هرچه گشتم هیچ رنگ و بویی از دین در برنامه های فرهنگی نیافتم و در حکومتی دینی و در جمهوری اسلامی اگر بگوییم برنامه‌ای سکولار و لائیک در حوزه فرهنگ ارائه شده بسیار تاسف آور است. حوزه فرهنگ که همیشه دغدغه رهبری بوده است نباید دین و اندیشه دینی در آن کمرنگ باشد.

وی ادامه داد: بودجه‌های قرآنی در برنامه‌های فرهنگی دولت کجاست؟ البته من معتقدم وظیفه همه ما است که از دولتی که دو پایه مشروعیت تنفیذ رهبری و رای ملت را دارد باید حمایت کرد و به آن کمک نمود. اما باید این دقت را نیز داشت که دستاوردهای آن را از دست ندهیم.

ثبت دیدگاه

ثبت