زمزمه ادغام به بانکهای دولتی رسید/ ادغام بانک توسعه صادرات با صندوق ضمانت صادرات در دست بررسی/ اگزم بانکی ایرانی ایجاد می‌شود؟

  • ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
  • 4313

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: ادغام بانک توسعه صادرات با صندوق ضمانت صادرات و تشکیل اگزیم بانک ایرانی (بانک صادرات و واردات) در حال بررسی است.به گزارش بانک مردم، ادغام بانک توسعه تعاون و تشکیل بانک صادرات و واردات ایرانی هنوز نیامده مخالفان و موفقانی دارد. رئیس صندوق ضمانت مخالف و رئیس کانون بانکهای خصوصی کشور موافق.در مطلب زیر دیدگاه‌های هر دو مدیر بانکی را می خوانید:اعتقادی به ادغام بانک توسعه صادرات و صندوق ضمانت ندارم

سیدکمال سیدعلی

رییس صندوق ضمانت صادرات از بررسی پیشنهاد ادغام بانک توسعه صادرات و صندوق ضمانت صادرات خبر داد و گفت: اعتقادی به ادغام بانک توسعه صادرات و صندوق ضمانت ندارم بلکه می گویم کار کارشناسی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایبِنا، سیدکمال سیدعلی رییس صندوق ضمانت صادرات صبح امروز ( سه شنبه) در جلسه هیات نمایندگان اتاق تهران با ارائه گزارشی از فعالیت های این صندوق، افزود: ایران بزرگترین جذب کننده فاینانس بلند و میان مدت بوده است به نحوی که طی سال های ٢٠٠٢ تا ٢٠٠۶ میلادی از ٢٠٠ میلیارد دلار فاینانس در دنیا، ٣۵ درصد را جذب کرده ایم.وی ادامه داد:در حالی که ریسک کشوری ما امروز ۶ درصد  است اما انتظار ما ٢و ٣ است اما بهترین رتبه ما قبل از تحریم ۴ بوده است. با این حال باید توجه داشت که ٧٠ درصد ریسک ها تجاری و ٣٠ درصد ریسک های غیرتجاری است.رییس صندوق ضمانت صادرات تصریح کرد :بانک های خارجی علاقمند به همکاری با ایران هستند زیرا کشور حتی در زمان تحریم اقساط فاینانس‌های استفاده شده در گذشته را پرداخت کرد.سیدعلی با اشاره به برخی پیشنهادات مبنی بر ادغام بانک توسعه صادرات با صندوق و تبدیل آن به اگزیم بانک خواستار کار کارشناسی تر در این زمینه شد.وی افزود: معوقات بانکی باعث شده تا سهم کار اصلی صندوق ضمانت صادرات که بیمه نامه است را افزایش دهیم و توانستیم سهم بیمه نامه ها را به ٨٨٩ میلیون دلار برسانیم.کوچک شدن دولت با تاسیس اگزیم بانکیک عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: ادغام بانک توسعه صادرات و صندوق ضمانت صادرات و تبدیل آن به اگزیم بانک گامی در جهت کوچک شدن دولت است.
به گزارش خبرنگار ایبِنا، کوروش پرویزیان با اشاره به بحث های مربوط به ادغام بانک توسعه صادرات و صندوق ضمانت صادرات و تبدیل آن به اگزیم بانک اظهار داشت: دولت باید کوچک شود زیرا هزینه بزرگ بودن دولت را مردم پرداخت می کنند.مدیرعامل بانک پارسیان ادامه داد: برای بحث صادرات، در بانک توسعه صادرات مشتریان و صادرکنندگان اعتبارسنجی می شوند و بعد در صندوق ضمانت صادرات هم همین فرآیند طی می شود. اگر یکپارچگی در فرآیندها حاصل شود، به کاهش وقت و هزینه منجر خواهد شد.

ثبت دیدگاه

ثبت