مدیر عامل بانک ملی از آغاز فعالیت شعبه هنگ کنگ (Melli Bank (Plc خبر داد

  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۶
  • 7696

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: مدیر عامل بانک ملی ایران از آغاز فعالیت دوباره شعبه هنگ کنگ (Melli Bank (Plc خبر داد.
به گزارش بانک مردم به نقل از بانکداران ، دکتر محمدرضا حسین‌زاده با بیان این که یکی از اقدامات لازم برای رفع موانع شروع فعالیت این شعبه، انتخاب و معرفی موسسه معتبر و مستقل به منظور تهیه گزارشی درخصوص آمادگی شعبه بود، گفت: در این رابطه موسسه معتبر و شناخته شده «ارنست اند یانگ» بر اساس ضوابط خاص انتخاب و به مرجع نظارتی هنگ کنگ معرفی ‌شد.
مدیرعامل بانک ملی ایران اظهار کرد: از اقدامات دیگر برای شروع فعالیت شعبه هنگ کنگ ، انجام ضوابط احتیاطی طبق تشخیص موسسه منتخب و سپس تایید اقدامات انجام گرفته توسط موسسه مذکور برای ارائه به مرجع نظارتی هنگ کنگ بود که اقدامات لازم در این باره براساس استانداردهای بین‌المللی به عمل آمد.
وی افزود: مرجع نظارتی هنگ کنگ نیز گزارش نهایی ارائه شده توسط موسسه منتخب را معتبر و آمادگی شعبه برای شروع فعالیت بانکی را مورد تایید قرار داد و به این ترتیب موافقت خود را با شروع فعالیت شعبه هنگ کنگ شعبه هنگ کنگ (Melli Bank (Plc اعلام کرد.
حسین‌زاده گفت:( Melli Bank (Plc لندن نیز در تاریخ ۲۴ شهریورماه جاری ( ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۷ ) اعلام موافقت مرجع نظارتی بانکی هنگ کنگ برای شروع فعالیت شعبه هنگ کنگ را با درج اطلاعیه‌ای در سایت خود به آگاهی عموم رساند و بدین ترتیب این شعبه، هم‌اکنون آمادگی ارائه هرگونه خدمات بانکی را برای مراجعین و درخواست کنندگان دارد.
وی تاکید کرد: مواردی از جمله دریافت تاییدیه مربوط به شروع فعالیت شعبه، نیازمند حل و فصل موانع پیچیده و متعددی برای تامین رضایت و موافقت مسئولان نظارتی هنگ کنگ بود که لازم می دانم در این ارتباط از همکارانم در تقدیر کنم.
حسین زاده ادامه داد: البته در این رابطه نمایندگان (Melli Bank (Plc دیداری نیز با جناب فاخری سرکنسولی کشورمان در (Melli Bank (Plc  هنگ کنگ و ماکائو داشتند و مراتب قدردانی خود را از مساعدت‌های صورت گرفته اعلام کردند.
لازم به ذکر است بانک ملی ایران سهامدار اصلی (Melli Bank (Plc لندن است.

ثبت دیدگاه

ثبت