عدم پرداخت مالیات با تاکتیک حذف دستگاه‌های کارتخوان

  • ۲۹ شهریور ۱۳۹۶
  • 4905

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:باید آگاهی رسانی کافی انجام شود تا کارکنان برخی صنوف ندانسته به عاملی برای فرار مالیاتی مدیران و مالکان آن صنف نشوند.

به گزارش بانک مردم، شهاب نادری در گفت و گو با خانه ملت در خصوص فرارهای مالیاتی در کشور گفت:اینکه براساس آمارها حدود ۲۰ درصد از جمعیت کشور از پرداخت مالیات طفره می روند، قابل قبول نیست وباعث می شود متخلفان سوء استفاده کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:تجربه بیانگر این است که در حال حاضر کارمندان جزء مودیان خوش حساب محسوب می شوند اما برخی اشخاص با وجود درآمدهای کلان از پرداخت مالیات امتناع می کنند.

نادری ادامه داد:برای کاهش اتکای بودجه به درآمدهای نفتی باید درآمدهای مالیاتی کافی وصول شود البته بطور طبیعی نباید افزایش درآمدهای مالیاتی از طریق اخذ مالیات از مودیان خوش حساب حاصل شود

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:گسترش پایه های مالیاتی لازمه ی افزایش درآمدهای مالیاتی بوده البته پیاده سازی طرح جامع مالیاتی شرط مهم برای جلوگیری از فرار مالیاتی است.

نادری در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت افزود:پیاده سازی طرح جامع مالیاتی و بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارائه خدمات الکترونیکی نقش مهمی در جلوگیری از فرارهای مالیاتی دارد.

وی با بیان اینکه باید با  مودیانی که به هرنوعی از پرداخت مالیات فرار می کنند برخورد قانونی شود، گفت:اینکه شنیده می شود برخی صنوف، دستگاه های کارتخوان را برای شانه خالی کردن از پرداخت مالیات، حذف یا به اسم شخص دیگر اخذ می کنند تخلف محسوب می شود و باید با این موضوع برخورد شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه سازمان مالیاتی با متخلفان مالیاتی برخورد کند، افزود:باید آگاهی رسانی کافی انجام شود تا کارکنان برخی صنوف ندانسته به عاملی برای فرار مالیاتی مدیران و مالکان آن صنف نشوند.

ثبت دیدگاه

ثبت