ضرورت تعریف معیارهای مشخص برای رتبه بندی بانکی/مردم با رتبه بندی از خدمات مطلوب،ثبات و عملکرد بانک ها مطلع می شوند

  • ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
  • 5061

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:ایجاد فضای رقابتی در بین بانک ها می تواند به ارتقای سطح عملکرد منتهی می شود.
به گزارش بانک مردم، حمدالله کریمی در گفت و گو با  خانه ملت در خصوص رتبه بندی بانک ها گفت: مردم برای سپرده گذاری در بانک ها و موسسات مالی و اعتباری باید از وضعیت عمکلردی بانک ها، اطلاعات اولیه داشته باشند، با توجه به اینکه تعداد و تعدد بانک ها در کشور بالا است باید اقداماتی در این راستا انجام شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:وجود مشکلات در عملکرد برخی از موسسات مالی و اعتباری به ایجاد مشکل برای بانک های دیگر نیز منجر شده بنابراین باید بانک ها براساس عملکردشان از سطح بندی برخوردار شوند البته هر چند مدت یکبار، براساس عملکرد کارشناسی اگر نیاز به اعمال تغییرات شد باید تغییرات مذکور لحاظ شود.

نماینده مردم شهرستان بیجار گروس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رتبه بندی بانک ها باید براساس مولفه های مشخص و شفاف انجام شود، افزود:بطور طبیعی فضای رقابتی در بین بانک ها می تواند به ارتقای سطح عملکرد منتهی می شود.

 این نماینده مردم در مجلس دهم افزود:براساس گزارش ها، بانک ها برخی از استانداردهای کارشناسی بانکی را در صورت های مالی رعایت نمی کنند و بدیهی است این موضوع در شفافیت صورت های مالی خلل ایجاد می کند.

کریمی در ادامه افزود:باید بانک ها و موسسات مالی براساس عملکرد و میزان رعایت استانداردهایی مانند سطح مطلوبیت ارائه خدمات و رعایت استانداردهای بانکداری ارزیابی و رتبه بندی شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رتبه بندی بانک ها نقش مهمی در تقویت نظارت بانک ها دارد، یادآور شد:میزان کفایت سرمایه بانک ها، بکارگیری استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی(IFRS)،میزان پاسخگویی به نیازهای بانکی مشتریان از معیارهایی است که می تواند برای رتبه بندی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری لحاظ شود.

حمدالله کریمی

ثبت دیدگاه

ثبت