تعامل نهادها با بانک قرض الحسنه مهر ایران نقش بسزایی در بهبود معیشت نیازمندان دارد

  • ۱ مهر ۱۳۹۶
  • 4033

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: تفاهم نامه اعطای وام قرض الحسنه جهت اشتغالزایی مددجویان و کارفرمایان طرح های مددجویی، میان مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران و انوشیروان محسنی بندپی معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور امضاء شد.

به گزارش بانک مردم به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، مرتضی اکبری در مراسم انعقاد این تفاهم نامه بیان داشت: بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای مسئولیت های اجتماعی و مأموریتی که بر عهده آن محول شده است همپای نهادهای حمایتی همچون سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) به توانمندسازی افراد جامعه هدف و به اشتغال آنها می اندیشد.

وی با اشاره به نیات خیر سهامداران این بانک گفت: ده بانک بزرگ کشور، این بانک را پایه ریزی نمودند تا با هدف رفع مشکلات مالی و تامین مایحتاج ضروری اقشار متوسط و ضعیف تنها در مسیر ترویج و رشد سنت الهی قرض الحسنه گام بردارد و با استفاده از ابزارهای بانکداری اسلامی به رونق اقتصادی و بهبود معیشت، اشتغال و درمان جامعه کمک کند.

مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران تصریح کرد: تمامی همکاران ما برای تعالی فرهنگ قرض الحسنه در اقصی نقاط کشور تلاش می کنند تا در این راستا عملکرد شایسته ای داشته باشند و از این مسیر منحرف نشوند. این بانک متفاوت از سایر شبکه بانکی عمل می کند، به نحوی که منابع قرض الحسنه خیرین، سازمان ها و نهادها را جذب نموده و آنها را بدون دریافت سود و تنها با اخذ کارمزد صفر تا ۴ درصد در اختیار نیازمندان قرار می دهد.

اکبری در خصوص یکدهه فعالیت بانک در زمینه قرض الحسنه اظهار داشت: این بانک طی ۹سال فعالیت خود و تا پایان سال ۹۵ بالغ بر ۲ میلیون و پانصد هزار فقره تسهیلات اعطا نموده که پانصد هزار فقره آن مربوط به سال مالی ۱۳۹۵ می باشد. در ۶ ماه ابتدای سال جاری نیز بالغ بر ۳۵۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه در حوزه های ازدواج، سلامت و درمان، معیشت و اشتغالزایی پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته کل تسهیلات پرداخت شده نزدیک به ۴۳ هزار میلیارد ریال بوده اما در بازه زمانی ۶ ماهه اول سال ۹۶ بالغ بر ۳۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان واقعی جامعه اختصاص یافته است و این نشان دهنده رشد بسیار خوبی در فعالیت های بانک می باشد.

محسنی بندپی نیز در ادامه ضمن تقدیر از فعالیت های موثر و مطلوب بانک قرض الحسنه مهر ایران در حوزه توانمندسازی و توجه به اقشار نیازمند جامعه بیان داشت: این بانک به معنای واقعی در عرصه ترویج فرهنگ قرض الحسنه و اشاعه خدمات بانکداری اسلامی گام برداشته و تعامل ارزنده ای را در سنوات گذشته با نهادهای حمایتی مانند سازمان بهزیستی از خود نشان داده است.

وی افزود: مبنای اصلی بانک قرض الحسنه مهر ایران از بدو تاسیس بر کمک، مساعدت و یاری به محرومان قرار گرفته و ... در راستای تعمیق و توسعه سنن و موازین بانکداری اسلامی اقدامات شایسته ای را انجام داده است و تلاش می کند تا گرفتاری های مردم در حوزه های مختلف اجتماعی و اقتصادی به حداقل برسد.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطر نشان کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران تنها بانکی است که در کشور بدین گونه در زمینه قرض الحسنه و رفع نیازمندی های جامعه قدم برداشته و در نهایت اخذ کارمزد تکافوی هزینه های بانک را نیز به صورت کامل نمی دهد.

وی با اشاره به اقدامات و عملکرد سازمان بهزیستی در زمینه حمایت از نیازمندان تحت پوشش اظهار داشت: افرادی که متقاضی دریافت وام برای اشتغال، تولید، درمان و تامین معیشت هستند یک ویژگی هایی دارند و کسانی که تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار می گیرند این ویژگی هایشان به مراتب خاص تر است و نیاز بیشتری به توجه دارند.

محسنی بندپی تصریح کرد: این تفاهم نامه و تقویت همکاری های دوجانبه با بانک قرض الحسنه مهر ایران می تواند به افزایش توان مالی سازمان بهزیستی در کمک به اقشار ضعیف و متوسط جامعه کمک نماید.

در پایان، تفاهم نامه اعطای وام قرض الحسنه جهت اشتغالزایی مددجویان و کارفرمایان طرح های مددجویی میان دو مجموعه به امضاء رسید.

ثبت دیدگاه

ثبت