جعل اسکناس و اوراق بهادار در سال ۹۵ رکورد زد

  • ۳ مهر ۱۳۹۶
  • 1636

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: رییس دبیرخانه ستاد پیشگیری از جعل اسناد وزارت کشور با اشاره به اینکه ۲۶ هزار و ۹۸۳ مورد جعل در سال گذشته در کشور داشته ایم، تصریح کرد: عمده ترین جعل صورت گرفته در سال گذشته به ترتیب مربوط به جعل اسکناس و اوراق بهادار، مدارک و اوراق شناسایی، احکام ماموریت و اسناد مالکیت بوده است.
به گزارش بانک مردم به نقل از ایسنا، کاظم شادکام صبح امروز سوم مهرماه در همایش آموزشی یک روزه پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک دولتی در استانداری کرمان اظهار کرد: جعل به عنوان یک معضل اجتماعی و اقتصادی در کشورهای مختلف است و عمده ترین دلیل آن پیشرفت تکنولوژی به ویژه در صنعت چاپ و کاغذ، فراوانی اسناد کاغذی در فرآیند اداری، ضعف آگاهی های عمومی جامعه، انگیزه های سودجویانه، عدم بازدارندگی مجازات های پیش بینی شده و ... است.
وی افزود: از بین رفتن استحکام روابط اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، زمینه سازی وقوع و توسعه سایر جرائم، بروز آثار خرب روانی در جامعه، سلب اعتماد عمومی و تحمیل ضررهای مادی و معنوی به اشخاص از جمله آثار و پیامدهای جعل است.شادکام با بیان اینکه چهار کارگروه تخصصی در ستاد پیشگیری از جعل اسناد فعالیت دارند که دو هدف در زمینه کاهش جعل و مقاوم سازی اسناد را در دستور کار قرار داده‌اند افزود: یکی از اهداف ستاد، مقاوم سازی اسناد در برابر جعل است و توفیقات خیلی خوبی در این زمینه در اسناد پایه کشور داشته ایم و اکنون امکان جعل شناسنامه، گذرنامه، معافیت های سربازی و ... به صفر رسیده است. شادکام با اشاره به اینکه ۲۶ هزار و ۹۸۳ مورد جعل در سال گذشته در کشور داشته ایم، تصریح کرد: عمده ترین جعل صورت گرفته در سال گذشته به ترتیب مربوط به جعل اسکناس و اوراق بهادار، مدارک و اوراق شناسایی، احکام ماموریت و اسناد مالکیت بوده است.جعل اسکناس و اوراق بهادار رکورد زد

ثبت دیدگاه

ثبت