پشت پرده بسته ماندن نماد بانک‌ها در بورس/یک حسابدار رسمی: بانک‌ها با زیان شدید مواجه‌اند و سازمان بورس برای حمایت سهامداران نماد را بسته است!

  • ۱۱ مهر ۱۳۹۶
  • 874

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: یک حسابدار رسمی گفت: با توجه به مشکلات متعدد نظام بانکی و زیان‌های انباشته‌ای که پیش‌تر پنهان می‌شود، اقدام سازمان بورس اوراق بهادار در متوقف کردن نماد بانک‌ها عاقلانه و منطقی بود.به گزارش بانک مردم،  در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری میزان (رسانه قوه قضاییه) در خصوص شرایط نماد بانک‌ها در بازار سرمایه بیان کرد: شرایط بغرنج بانک‌ها بگونه‌ای بود که اگر نماد بانک‌ها باز شود عده‌ای از سهامداران در کسری از ثانیه شاهد از بین رفتن سرمایه‌های خود بودند. این در حالی بود که سپرده گذاران با گرفتن سودهای بیست و چند درصدی با خیالی آسوده نظاره‌گر ورشکستگی بانک‌ها می شدند.

این حسابدار که سابقه حسابرسی یک بانک را در سابقه کاری خود دارد، افزود: ارائه ندادن صورتهای مالی از سوی بانک‌ها به بورس بخاطر شفاف نبودن صورت‌های سود و زیان و همینطور معوقات بسیار سنگین بود. همچنین قبول تعهدات زیان موسسات مالی اعتباری ورشکسته و تحمیل یکسری تعهدات دولت به بانک‌ها و تحریم بین المللی نظام بانکی ایران از دیگر دلایل شرایط بانک‌ها و ضررهای سنگین آنهاست.آبراهامیان تاکید کرد: هرچند ناهماهنگی بین بانک مرکزی، سازمان حسابرسی و سازمان بورس مشهود بود، اما اقدام سازمان بورس در متوقف کردن نماد بانکها، قطعا حمایت از سهامداران در شرایط حساس اقتصادی به شمار می رود.

ثبت دیدگاه

ثبت