طعنه اسحاق جهانگیری به بازداشت مهدی جهانگیری: به بهانه مبارزه با فساد کسی حق ندارد تسویه حساب سیاسی کند/مهدی جهانگیری و بانک گردشگری

  • ۱۵ مهر ۱۳۹۶
  • 5106

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: هیچ کس حق ندارد به بهانه مبارزه با فساد با کسی تسویه حساب سیاسی کند.

به گزارش بانک مردم ایسنا نوشت:اسحاق جهانگیری صبح امروز شنبه طی سخنانی در چهارمین همایش روز ملی توسعه روستا و عشایر در سالن اجلاس سران با بیان اینکه فساد در کشور سازمان یافته شده، تصریح کرد: هیچ خط قرمزی برای مقابله با فساد نیست و هیچ کس در این زمینه مصونیت ندارد، اما هیچ کس هم حق ندارد به بهانه مبارزه با فساد تسویه حساب سیاسی کند و نهادهای حاکمیتی باید در چارچوب قانون حرکت کنند.

وی ادامه داد: امروز مدار اقتصاد کشور در دست بخش خصوصی است و بخش خصوصی دانا، عاقل و آگاه است و با هر حرکت مسئولین می‌داند چقدر به حرف‌ها پایبند هستند و به آنها عمل می‌کنند. هیچ کس حق ندارد خودسر به حریم بخش خصوصی تجاوز کند و هر کس غیر از این حرکت کند، قطعا در مسیر آمریکا و دشمن قرار می‌گیرد.

جهانگیری همچنین افزود: وقتی بخش خصوصی ببیند با افراد بخش خصوصی در جاهای مختلف برخورد می‌شود، می‌گوید این مسئولین فقط حرف می‌زنند و اهل میدان دادن نیستند. بخش خصوصی هم می‌خواهد حتما با فساد مقابله شود. متاسفانه فساد در کشور سازمان یافته شده و خود من می‌دانم که فساد تا کجاها رفته است.

جزئیات بازداشت مهدی جهانگیری

روز گذشته خبر بازداشت مهدی جهانگیری منتشر شد و معاون اول رئیس جمهور در اولین واکنش اعلام کرده بود: اطلاع دقیقی از دلیل، چگونگی دستگیری، اتهام، ضابط و شاکی برادرم ندارم، البته وی هیچگونه مسولیت و فعالیت دولتی ندارد.

پس از انتشار خبر بازداشت مهدی جهانگیری برادر اسحاق جهانگیری، وی در اولین واکنش پس از انتشار خبر در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: "اطلاع دقیقی از دلیل، چگونگی دستگیری، اتهام، ضابط و شاکی برادرم ندارم، البته وی هیچگونه مسولیت و فعالیت دولتی ندارد. مساله قابل پیش بینی بود و باید صبر کرد. امیدوارم سوءاستفاده سیاسی نباشد و عدالت، مبارزه بافساد و حاکمیت قانون برای همه یکسان اجراء شود."

مهدی جهانگیری و بانک گردشگری

مهدی جهانگیری نایب رییس اتاق بازرگانی تهران و رییس گروه مالی گردشگری (که بانک گردشگری یکی از زیرمجموعه‌های آن است) است.

در این باره شبکه یورونیوز گزارش داده که:

در ماه‌های گذشته برخی رسانه‌های محافظه‌کار ایران پرسش‌هایی را درباره منشا ثروت مهدی جهانگیری منتشر کرده بودند.
اگرچه دلایل بازداشت مهدی جهانگیری هنوز اعلام نشده است اما شماری از رسانه‌های ایران آن را در ارتباط با فعالیت های اقتصادی وی در گروه مالی گردشگری می دانند و به اتهاماتی که پیش از این به او وارد شده بود اشاره کرده اند.
به نوشته برخی منابع خبری، شرکت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران مشهور به سمگا نیز بخشی از حوزه تحت مدیریت آقای جهانگیری است. سایت تابناک (نزدیک به محسن رضایی) گزارش کرد این بنگاه اقتصادی در تیرماه سال ۱۳۸۸ با سرمایه ۲۰ میلیارد تومانی به ثبت رسیده و ظرف مدت کوتاهی توانسته شش شرکت اقماری بزرگ تأسیس کند.
این پایگاه خبری گزارش کرده است که مهدی جهانگیری همچنین رئیس هیات مدیره مجتمع فولاد صنعت بناب، عضو هیات رئیسه فدراسیون هندبال، رئیس هیات مدیره شرکت نگین گردشگری، رئیس هیات مدیره شرکت هدلینگ صنایع و معادن ماهان و… است و سوابق همکاری طولانی با «طیف مشایی در دولت احمدی نژاد» و همچنین با دولت کنونی داشته است.
مهدی جهانگیری به عنوان کارآفرین برتر صنعت گردشگری شناخته شده و از او تقدیر به عمل آمده بود.
اسحاق جهانگیری، یکی از نزدیک‌ترین یاران حسن روحانی رئیس جمهوری ایران است. وی در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶، عملا به‌عنوان کاندیدای پوششی و برای حمایت از حسن روحانی وارد رقابت‌های انتخاباتی شد و پس از برگزاری مناظره‌های تلویزیونی، اعلان انصراف کرد.

ثبت دیدگاه

ثبت