حفظ ارزش پول ملی با تاکتیک ضد تورمی/ارتقاء ارزش پول ملی با دستور ممکن نمی شود

  • ۲۴ مهر ۱۳۹۶
  • 7734

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت:حفظ ارزش پول ملی بصورت دستوری غیرکارشناسی است.
علی قربانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  در خصوص تقویت پول ملی گفت: حفظ ارزش پول ملی یکی از وظایف بانک مرکزی است که البته انجام این مهم باید براساس اتخاذ تدابیر صحیح اقتصادی باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود:دستوری نگه داشتن حفظ ارزش پول ملی کشور در برابر ارزهای خارجی غیر کارشناسی و غیرقابل قبول است چرا که انجام این کار بیش از یک مقطع زمانی امکان پذیر نیست.

نماینده مردم بجنورد، گرمه و جاجرم، مانه و سملقان و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:قطعا یکسان سازی نرخ ارز نیز بصورت دستوری ممکن نمی شود و برای انجام این مهم نیاز به اعمال سیاست های اقتصادی موثر و کسب درآمدهای ارزی پایدار است.

بی توجهی به رشد تورم مولفه تشدید کننده کاهش ارزش پول ملی

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود:رشد تورم در کاهش ارزش پول ملی تاثیر گذار است بنابراین باید با کنترل نرخ تورم و همچنین تقویت تولید ملی تلاش کرد تا قدرت پول ملی ارتقا یابد.

قربانی در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد:دست یابی به رشد اقتصادی پایدار لازمه ی تقویت پول ملی است و در این راستا باید مسائل تولید کنندگان و صادر کنندگان کشور رفع شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود:در حال حاضر کشور از منابع و ظرفیت های خوبی برای تولید ثروت برخوردار است که با نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی و تولید ثروت می توان ارزش پول ملی را تقویت کرد.

علی قربانی

ثبت دیدگاه

ثبت