دیدار ترامپ با جنت یلن برای تعیین رئیس جدید بانک مرکزی آمریکا

  • ۲۵ مهر ۱۳۹۶
  • 4996

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم:  دونالد ترامپ قرار است روز پنجشنبه به منظور تعیین رئیس جدید بانک مرکزی با رئیس فعلی این بانک دیدار کند.

به گزارش بانک مردم  به نقل از رویترز، یک منبع آگاه اعلام کرد: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قرار است روز پنجشنبه در ادامه تلاش‌هایش برای تعیین رئیس جدید بانک مرکزی این کشور با «جنت یلن»، رئیس فعلی این بانک دیدار کند.

روز پنجشنبه هفته گذشته کاخ سفید اعلام کرد که دونالد ترامپ با «جان تیلور»، اقتصاددان دانشگاه استنفورد هم دیدار کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در فهرست گزینه های احتمالی ترامپ برایریاست بانک مرکزی آمریکا «جرومی اچ. پاول»، یکی از کارکنان ارشد فدرال رزرو ، «کوین وارش»، رئیس سابق این بانک، «گری کوهن»، مشاور اقتصادی دونالد ترامپ و «جنت یلن» قرار دارند.

جان کلی، رئیس کارکنان کاخ سفید روز پنجشنبه اعلام کرد: همچنان مصاحبه هایی در حال انجام است. همه افرادی که به مصاحبه دعوت شده اند گزینه های احتمالی ما هستند.

دونالد ترامپ اواخر ماه گذشته میلادی اعلام کرده بود که با ۴ گزینه احتمالی برای جایگزینی «جنت یلن» دیدار کرده است و تا چند هفته آینده در خصوص انتخاب یکی از آن‌ها تصمیم گیری خواهد کرد. اما به نظر می رسد روند تصمیم گیری برای انتخاب رئیس جدید بانک مرکزی بیشتر از زمانی که ترامپ اعلام کرده بود به طول انجامیده است.

یک مقام کاخ سفید اعلام کرد ترامپ روز چهارشنبه با «جان تیلور» دیدار کرده است. در این دیدار مایک پنس، معاون رئیس جمهور و افراد دیگری هم برای کمک در یافتن شخص مناسب این سمت حضور داشته اند. رئیس جمهور آمریکا ماه گذشته هم با «کوین وارش» دیدار داشت. وارش بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ ریاست بانک مرکزی را بر عهده داشت و به دلیل مخالفت با برخی از سیاست های این بانک از سمت خود استعفا کرد.

هر کدام از نامزدهای ریاست بانک مرکزی آمریکا باید برای تصدی این سمت، به تأیید مجلس سنا برسند. دوره خدمت ۴ ساله جنت یلن در ماه فوریه سال آینده میلادی به پایان می رسد. جنت یلن، اقتصاددان آمریکایی و استاد بازنشسته دانشگاه برکلی کالیفرنیاست که از اول فوریه ۲۰۱۴ ریاست بانک مرکزی آمریکا را بر عهده دارد. یلن نخستین زن در تاریخ ۱۰۰ ساله تأسیس بانک مرکزی است که عهده دار این سمت شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ثبت دیدگاه

ثبت