لزوم تغییر رمز کارت به صورت دوره‌ای

  • ۲۶ مهر ۱۳۹۶
  • 2166

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: مدیرعامل بانک ملی درخواست برخی از بانکها ازمشتریان برای تغییر رمز کارت های بانکی را عادی دانست وگفت: از نظر امنیتی بهتر است تمامی دارندگان کارتهای بانکی به صورت دوره ای رمز اول و دوم خودرا تغییر دهند.
 
به گزارش بانک مردم به نقل از دنیای بانک، محمدرضا حسین زاده در گفتگو با ایبنا درباره درخواست روز گذشته برخی از بانک ها از مشتریان خود برای تغییر رمز اول و دوم کارت های بانکی گفت: البته این درخواست تنها توسط بانک ملی ایران یا بانک های دولتی نبوده و برخی از بانک های خصوصی نیز از مشتریان خود خواسته اند تا رمز اول و دوم کارت های خود را تغییر دهند.

وی تصریح کرد که از نظر امنیتی و برای بالا بردن ضریب امنیت بهتر است تا دارندگان کارت های بانکی به صورت دوره ای رمز اول و دوم خود را تغییر دهند.

روز گذشته بانک ملی ایران در اطلاعیه ای درباره اختلال ایجاد شده در تعداد محدوی از ملی کارت ها بدلیل قدیمی و ساده بودن رمزها اعلام کرد: در پی تاکیدات بانک مرکزی تمامی بانک های کشور موظف شدند در راستای حفظ امنیت حساب مشتریان، کارت های دارای رمز دوم قدیمی و ساده را جهت الزام به امنیت بیشتر و ممانعت از ایجاد مشکلات آتی مسدود کنند.

البته این موضوع تنها شامل بانک ملی ایران نبوده و برخی دیگر از بانک های دولتی و خصوصی نیز با ارسال پیامک برای مشتریان خود از آنها خواسته اند تا با مراجعه به شعبه یا دستگاه های خودپرداز نسبت به تغییر رمز اول و دوم کارت بانکی خود اقدام کنند. حتی برخی از بانک ها اقدام به تغییر رمز اینترنتی حساب های مشتریان خود کرده و با ارسال پیامکی به مشتری این موضوع را اطلاع رسانی کرده اند.

ثبت دیدگاه

ثبت