مجموع بدهی بانک های خصوصی به بانک مرکزی اعلام شود

  • ۲۶ مهر ۱۳۹۶
  • 4788

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی در خصوص مجموع بدهی بانک های خصوص به بانک مرکزی از وزیر امور اقتصادی و دارائی طرح سوال کرده است.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، جهانبخش محبی نیا به دنبال اجرای ماده ۲۰۹ آیین نامه داخلی مجلس سوال خود را از مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارائی به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی مجموع بدهی بانک های خصوصی به بانک مرکزی و عدم استهلاک بدهی را از وزیر اقتصاد جویا شده است.

نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین دژ در مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت که یکی از عوامل اصلی تشدید مشکلات نظام بانکی و همچنین افزایش پایه پولی، بدهی بانک ها به ویژه بانک های خصوصی به بانک مرکزی است.

این نماینده مجلس تاکید دارد که وزیر اقتصاد آمار دقیق میزان بدهی هر یک از بانک های خصوصی و مجموع آنها و جمع میزان بدهی بانک های دولتی را اعلام و تحلیل کند تا آثار سوء استفاده این عمل در مراتب و سطوح اقتصادی برآورد شود.

محبی نیا در نهایت نسبت به عدم اقدام برای استهلاک بدهی ها انتقاد کرد.

طبق ماده ۲۰۶ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی هر نماینده می‌تواند راجع به مسائل داخلی و خارجی کشور از وزیر مسؤول درباره وظایف او سؤال نماید. سؤال باید کتبی و صریح بوده و در فرم مخصوص که هیأت رئیسه تهیه می‌نماید توسط نماینده تنظیم و به هیأت رئیسه تسلیم شود. هیأت رئیسه موظف است سؤال را فوری به کمیسیون تخصصی ذی‌ربط ارسال کند.

جهانبخش محبی نیا

ثبت دیدگاه

ثبت