نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد:حل مشکل غیرمجازها در اسرع وقت/کار بررسی برای پرداخت پول مردم با سرعت مطلوب پیش نمی‌رود

  • ۱۵ آبان ۱۳۹۶
  • 6646

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مردم از روند تعیین تکلیف وضعیت سپرده‌گذاران در موسسات مالی و اعتباری راضی نیستند، ما هم رضایت نداریم لذا باید بانک مرکزی در اسرع وقت این مشکلات را حل کند.

به گزارش بانک مردم، علی‌اکبر کریمی اظهار داشت: کمیسیون اقتصادی مجلس با استناد به ماده ۲۳۶ آیین‌نامه گزارشی در مورد تخلفات بانک مرکزی نسبت به موسسات مالی و اعتباری تهیه کرد که گزارش برای بررسی این تخلفات به قوه قضاییه ارجاع شد.
وی افزود: تاکید اعضای کمیسیون اقتصادی بر این است که باید هر چه سریعتر وضعیت موسسات مالی و اعتباری ساماندهی شده و تعیین تکلیف شوند تا دیگر شاهد بروز بحران‌هایی برای موسساتی مثل میزان و ثامن‌الحجج نباشیم البته در این راه باید بانک مرکزی برای حل مشکلات سپرده‌گذاران اقدامات تاثیرگذارتری انجام دهد.
کریمی به ایسنا گفت: مجلس و کمیسیون اقتصادی به دنبال تهیه فرمولی جهت ساماندهی موسسات مالی و اعتباری هستند تا دیگر شاهد وجود موسسات غیرمجاز نباشیم. قبل از آن باید تکلیف سپرده‌گذاران مشخص شود، باید روند بازپرداخت سپرده‌های مردم تسریع شود البته این کار آغاز شده اما به خاطر حجم گسترده سپرده‌ها ظاهرا کار با سرعت مطلوب پیش نمی‌رود.
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سپرده‌گذاران از اقدامات بانک مرکزی راضی نیستند، ما هم رضایت نداریم که این نارضایتی بحق است. بانک مرکزی باید فرآیند را تسریع بخشیده و تکلیف مردم و سپرده‌هایشان را مشخص کند تا حقی از کسی ضایع نشود.

ثبت دیدگاه

ثبت