دستور فوری وزیر اقتصاد به بانک‌ها و بیمه‌ها برای رسیدگی به زلزله زادگان

  • ۲۳ آبان ۱۳۹۶
  • 5869

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: وزیر اقتصاد در نامه های جداگانه ای به معاون امور بانکی و بیمه، رئیس کل سازمان امور مالیاتی و خزانه داری کل کشور،دستورات ویژه ای را به منظور رسیدگی فوری و مساعدت به زلزله زدگان صادر کرد.
به گزارش بانک مردم، در نامه مسعود کرباسیان خطاب به معاون امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد آمده است؛ مقتضی است با همکاری بیمه مرکزی، بانک ها ، بیمه های دولتی و نیمه دولتی ضمن تشکیل کمیته ویژه پیگیری و رسیدگی نسبت به تسریع در ارائه خدمات و اعطای تسهیلات لازم به آسیب دیدگان اقدام عاجل به عمل آورد.
همچنین بانک های عامل مشمول این دستور مکلفند در خصوص افراد و شرکت هایی که در این حادثه دچار ضایعه جانی و یا خسارت مالی شده اند تا بازگشت به حالت عادی نسبت به هر گونه اقدام پیگیری جهت وصول مطالبات و یا موارد مشابه دستور توقف صادر کنند.
در نامه وزیر اقتصاد خطاب به رییس کل سازمان امور مالیاتی آمده است؛   مقتضی است در خصوص مودیانی که به تایید نهادهای ذیصلاح دچار خسارت شده اند و امکان عمل به تعهدات خود را ندارند تا بازگشت به حالت عادی دستور توقف عملیات پیگیری صادر کند.
همچنین در نامه کرباسیان خطاب به خزانه داری کل کشور آمده است؛ با عنایت به دستور معاون اول محترم رئیس جمهوری و ضرورت رفع تنگنا های مالی برای کمک به حادثه دیدگان از سوی مراجع مسئول دولتی، خزانه داری کل کشور مکلف است به محض وصول ابلاغ تخصیص اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص جبران خسارات ناشی از زلزله اخیر به قید فوریت اقدام کند.
وزیر اقتصاد همچنین در پیامی ضمن ابراز همدردی با زلزله زدگان نوشته است: حادثه غم بار، دردناک و تالم برانگیز وقوع زمین لرزه در استان های خطه غرب کشور به ویژه استان کرمانشاه که خسارات بسیاری در پی داشت، درد و غم بزرگی است که بنده را همانند همه مردم عزیز کشورمان سوگوار کرد.
در ادامه این پیام آمده است: اینجانب ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با آسیب دیدگان و بازماندگان عزیزانی که جان خود را در این حادثه از دست دادند همانند همه دولتمردان و خدمتگزاران مردم بر خود و مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی فرض میدانیم که همه تلاش، توان و همتمان را برای خدمت رسانی به آسیب دیدگان و کاهش آلام ناشی از این حادثه بکار گیریم. از خداوند متعال برای درگذشتان رحمت و غفران واسعه، برای بازماندگان صبر و شکیبایی و برای آسیب دیدگان بازگشت هر چه سریعتر سلامتی را خواهانم.

ثبت دیدگاه

ثبت