معاون اقتصادی رییس جمهور اعلام کرد؛تعیین تکلیف تعاونی‌های منحله وحدت، البرز ایرانیان و افضل طوس از هفته جاری

  • ۲۸ آبان ۱۳۹۶
  • 1833

 پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: معاون اقتصادی رییس جمهور از تعیین تکلیف تعاونی‌های منحله وحدت، البرز ایرانیان و افضل طوس از هفته جاری خبر داد و گفت: با این اقدام ۹۸ درصد مشکل سپرده‌گذاران این تعاونی‌ها برطرف می‌شود.
به گزارش بانک مردم، محمد نهاوندیان از آغاز تعیین تکلیف تعاونی‌های وحدت، البرز ایرانیان و افضل طوس از هفته جاری خبر داد. معاون اقتصادی رییس جمهور تاکید کرد: با توجه به نگرانی هایی که برای سپرده گذاران چند تعاونی اعتباری به دلیل ناتوانی در پرداخت سپرده هایشان توسط تعاونی ها ایجاد شده بود، سران سه قوه تصمیم گرفتند کمیته سه نفره ای، این کار را پیگیری کنند.
به گفته وی، این کمیته توسط آیت الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه، غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، مسعود پزشکیان نایب رییس اول مجلس و محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رییس جمهوری تعیین شدند که قرار است این جلسات هفته ای دوبار تشکیل شود که در طول هفته گذشته برگزار شد.
معاون اقتصادی رییس جمهور افزود: کار تعیین تکلیف سپرده گذاران تعاونی های منحله وحدت، البرز ایرانیان و افضل توس با تصمیم شورای پول و اعتبار به ترتیب به موسسه اعتباری ملل، بانک تجارت و بانک آینده سپرده شده است.
وی اظهارداشت: با تصمیم هایی که برای تعاونی منحله فرشتگان اتخاذ شد، همه سپرده گذاران تا مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان سپرده های خود را دریافت کردند که به این ترتیب بالای ۹۶ درصد این مشکل حل می شود.
نهاوندیان تصریح کرد: کسانی که سپرده بیش از ۲۰۰ میلیون تومان در تعاونی فرشتگان داشتند در ابتدا مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان را دریافت می کنند و بقیه بدهی شان بررسی و تصمیم گیری های لازم صورت می گیرد تا مشکل سپرده گذاران این تعاونی نیز حل شود.
بنکر

ثبت دیدگاه

ثبت