سیف: بسته شدن حساب ایرانیان را تایید نمی‌کنم

  • ۱۳ آذر ۱۳۹۶
  • 1183

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: رییس بانک مرکزی در واکنش به ادعای بسته شدن حساب ایرانیان در برخی کشورها به بهانه قانون کاتسا گفت: آغاز چنین اقدامی را به هیچ وجه تایید نمی کنم و زود است که از این موضوع اینگونه استنباط شود.
به گزارش بانک مردم، آمریکا قانون «مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها موسوم به قانون کاتسا» را علیه ایران، روسیه و کره شمالی تصویب کرد تا از طریق تحریم با آنچه اقدامات خطرناک و دشمنانه این کشورها در قبال آمریکا و متحدانش خوانده شده ‌است، مقابله کند.
«ولی الله سیف» این مطلب را عصر یکشنبه پس از دیدار با نایب رییس مجلس چین و در پاسخ به این سوال مطرح کرد که گفته می شود حساب بانکی ایرانیان غیرمقیم در امارات، ترکیه و انگلیس به دلیل اجرای قانون کاتسا بسته شده است.
«سیدحسین سلیمی» نایب‌رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، امروز با اشاره به اجرای قانون کاتسا از مسدود کردن حساب بانکی ایرانیان غیرمقیم در امارات، ترکیه و انگلیس خبر داده بود.
سیف در جمع خبرنگاران تصریح کرد: این را چنین اقدامی شروع شده است به هیچ وجه تایید نمی کنم و خیلی زود است که از این موضوع اینگونه استنباط شود؛ منتهی در مقابل اقدام های آمریکایی، ایران نیز اقداماتی انجام می دهد و اگر بخواهد عملیاتی شود، بموقع از آن ابزارها استفاده می کند.
سیف افزود: آمادگی ایران برای انعقاد قرارداد پیمان پولی و بحث «سوآپ اگریمنت» را مشابه آنچه اخیرا با ترکیه امضا کردیم به اطلاع طرف چینی رساندیم. از این ابزار می توانیم برای تسهیل مبادلات بانکی با چین استفاده کنیم.
*پیگیری بسته شدن حساب دانشجویان ایرانی در چین
رییس کل بانک مرکزی اضافه کرد: چندی پیش شایعاتی درباره بستن حساب‌های دانشجویان ایرانی در چین مطرح شده بود که در این جلسه نیز به این مساله اشاره شد و نایب رییس مجلس چین اعلام کرد این مساله را بررسی می کند.
وی نقش چین برای ایران را راهبردی دانست و با تاکید بر اینکه افزایش همکاری‌ها به بستر بانکی گسترده‌تر نیاز دارد، افزود: تسهیل روابط بانکی به تحقق سریع و آسان دیگر اهداف ۲کشور کمک می کند.
رییس کل بانک مرکزی موضوع مذاکرات امروز ایران و چین را درباره گسترش روابط بانکی دانست و ابراز امیدواری کرد با همکاری مسئولان ۲کشور موانع روابط بانکی با سرعت بیشتری رفع شود.
«چن یو آن» نایب رییس مجلس چین, در این دیدار گفت: در نشست امروز درباره همکاری و تبادل نظر دستگاه‌های نظارتی و نظام بانکی بررسی‌هایی شد و ۲کشور برای توسعه همکاری ها رایزنی کردند.
وی سطح روابط تجاری ۲کشور را خوب ارزیابی کرد و گفت: البته مشکلاتی نیز در این زمینه وجود دارد که باید آنها را رفع کنیم.

ثبت دیدگاه

ثبت