پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: مدیرعامل شرکت ارتباط فردا با بیان اینکه تا کنون اقدامات زیادی در زمینه بانکداری اجتماعی انجام شده ولی هنوز هیچکدام مصداق دقیق بانکداری اجتماعی نیست، بلکه حرکت به سمت آن است، گفت: معتقدم گامهای خوبی در این راستا برداشته شده است.به گزارش بانک مردم و به نقل از روابط عمومی پژوهشکده پولی و بانکی و به نقل از ستاد خبری هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت، حامد قنادپور مدیرعامل شرکت ارتباط ایران فردا در ارتباط با اقداماتی که در بانکهای ایرانی برای نیل به مفهوم بانکداری اجتماعی صورت گرفته، اظهار داشت : آنچه در بانکهای ایرانی انجام شده حرکتهای مطلوبی در راستای دستیابی به بانکداری اجتماعی است اما هیچکدام از آنها را در حال حاضر نمیتوان بانکداری اجتماعی نامید.وی افزود: اینکه یک بانک رسانه اجتماعی(Social Media) داشته باشد یا برخی عملیات بانکیاش را در شبکههای اجتماعی بتوان انجام داد و یا کارهایی از این قبیل، حرکتهای خوبی در راستای بانکداری اجتماعی است ولی خود بانکداری اجتماعی نیست.مدیرعامل شرکت ارتباط ایران فردا تاکید کرد که آنچه مفهوم Socialize یا اجتماعیکردن را به واقع عملیاتی میکند، یک نگاه و مفهوم است که اتفاقا ممکن است متکی به فضای الکترونیک نیز نباشد.قنادپور ادامه داد: به عنوان مثال اگر بانکها بتوانند شرایطی و امکاناتی را فراهم کنند که مشتریان در یک شعبه بتوانند با یکدیگر گفت وگو و تعامل داشته باشند، شکلی از بانکداری اجتماعی است در حالی که در فضای الکترونیک نیز انجام نشده است.وی با توصیه به بانکها و جامعه انفورماتیک بانکی برای "عدم دستکاری در مفاهیم"، خاطرنشان کرد: ممیزه بانکداری اجتماعی با کارهای دیگر همان است که مثلا در راهاندازی فیس بوک انجام شد وآن را نسبت به بقیه متمایز کرد و آن مفهوم لایک کردن بود. با مفهوم لایک کردن، مخاطبان با یکدیگر مرتبط شدند و امکان بازخورد دادن و مشارکت برای افراد در این شبکه اجتماعی انجام شد.این کارشناس مسائل انفورماتیک گفت که استفاده از PFM ها (Personal financial management مدیریت مالی شخصی یا امکان به اشتراک گذاری کلان این PFM ها با رعایت ملاحظات امنیتی، امکان مشارکت دادن به مشتریان و ... میتواند مفاهیمی باشد که ما را در حرکت به سمت بانکداری اجتماعی کمک کند.قنادپور در پاسخ به این سوال که آیا در داخل کشور اقدامات مناسبی برای بانکداری اجتماعی انجام شده یا خیر؟ اظهار داشت: هر چند کارهای زیادی در این زمینه انجام شده ولی هنوز هیچکدام مصداق دقیق بانکداری اجتماعی نیست، بلکه حرکت به سمت آن است. معتقدم گامهای خوبی در این راستا برداشته شده است.وی گفت که یک مزیت ایرانیها که همان فرهنگ استفاده و مشارکت در پدیدههای اجتماعی است میتواند کمککننده بسیار خوبی برای حرکت بانکها به سمت بانکداری اجتماعی باشد.این کارشناس مسائل انفورماتیک درباره مسئله امنیت بانکداری در بانکداری اجتماعی نیز تاکید کرد که امنیت تنها جایی است که مکانیزمهای خاص خود را دارد و ما همواره میگوییم که در آن نباید نوآوری کرد. با این حال راهکارهای مدیریتی برای ریسک امنیتی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.یادآور میشود، هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت با موضوع" نوآوری، بازیگران جدید و کارآیی در کسب و کار مالی" دوم و سوم بهمن ماه سال جاری توسط پژوهشکده پولی و بانکی در مرکز همایشهای بینالمللی برج میلاد برگزار میشود.
اخبار فوری
آخرین اخبار
کارمزد خدمات بانکی | |
---|---|
خدمات بانکی | کارمزد |
کارت به کارت (تا یک میلیون تومان) | 600 تومان |
کارت به کارت (تا 2 میلیون تومان) | 840 تومان |
کارت به کارت (تا 3 میلیون تومان) | 1080 تومان |
کارت به کارت (تا 5 میلیون تومان) | 1560 تومان |
کارت به کارت (تا 10 میلیون تومان) | 2760 تومان |
صدور کارتهای بانکی | 6000 تومان |
صدور رمز جدید کارت بانکی | 1000 تومان |
اعلام مانده کارت | 120 تومان |
اعلام ۱۰ گردش آخر | 1000 تومان |
انتقال وجه پایا (شخصی) | یکصدم درصد مبلغ تراکنش (سقف کارمزد 2500 تومان) |
انتقال وجه پایا (گروهی) | 100 تومان به ازای هر تراکنش |
انتقال وجه ساتنا | 2صدم درصد مبلغ تراکنش (سقف کارمزد 25 هزار تومان) |
پرداخت قبضها (غیرحضوری) | 120 تومان |
پرداخت قبضها (حضوری) | 2400 تومان |
ارسال پیامک بانکی | 30 تومان یا هزینه آبونمان سالانه (به شرط رضایت مشتری) |
صدور دستهچک | 200 تومان +هزینه تمبر |
پرینت ریزحساب (سال جاری) | 600 تومان |
پرینت ریزحساب (سالهای قبل) | 720 تومان |
افتتاح حساب | رایگان |
سقف سود مجاز حسابهای بانکی | |
---|---|
نوع حساب | % سود |
سپرده روزشمار | 8 |
سپرده کوتاه مدت (6 ماه) | 11 |
سپرده سالیانه | 15 |
سپرده بیش از یکسال | ممنوع |
تسهیلات | 18 |
تبلیغات
کدهای دستوری (USSD) | |
---|---|
بانک | کد |
اقتصاد نوین | #780* |
پاسارگاد(امپاد) | #720* |
صادرات | #719* |
کشاورزی | #730* |
گردشگری | #764* |
سامان | #724* |
ملت (به پرداخت) | #712* |
ملی (سداد) | #737* |
آپ (پرشین سوییچ) | #733* |
همراه اول | #1* |
ایرانسل | #100* |