هشدار؛ بیت کوین قابل ردیابی نیست/ باید با مطالعه سراغ ارز مجازی رفت

  • ۲۱ آذر ۱۳۹۶
  • 6384

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: تحلیلگر سرمایه گذاری در برنامه تیتر امشب با اشاره به اینکه اکثریت خریداران و فروشندگان شناخت کافی از سیستم بیت کوین ندارند، توصیه کرد: با مطالعه سراغ ارزهای مجازی بروید.­

به گزارش  بانک مردم به نقل از فارس، ­بهروز خدا رحمی تحلیلگر سرمایه گذاری در برنامه تیتر امشب شبکه خبر درباره بیت کوین گفت: درواقع بیت کوین یک ارز مجازی، ارز مبتی بر رمز و یک ابزاری برای مبادله است.

وی گفت: بیت کوین قرار است جانشین ارز خارجی شود که فقط در فضای مجازی حضور دارد، ادعای اولیه این ست که نظام کنترل پولی در نوسانات اقتصادی مراعات مردم را نمی کند و مردم در نوسانات اقتصادی قسمتی از سرمایه خود را از دست می دهند اما در سیستم بیت کوین چون در کنترل نظام پولی نیست؛ سرمایه مردم از کنترل آنها خارج است و مردم ضرر نمی کنند.

وی گفت: نهادهای مالی در پی این هستند که بر بیت کوین کنترل داشته باشند و در نهایت این نظام کنترل پولی بر بیت کوین هم کنترل پیدا می کنند.

خدارحمی با اشاره به اینکه اکثریت خریداران و فروشندگان شناخت کافی از سیستم جدید ندارند، توصیه کرد: حتما با مطالعه سراغ ارزهای مجازی بروند.

وی گفت: در بیت کوین به نهادهای ناظر بدبین می شویم و به جای بانک های مرکزی به بیت کوین که هیچ شناختی از آن نداریم اعتماد می کنیم. این در حالی است که امکان نظارت بر بیت کوین نیست. همچنین قابل ردیابی نیست.

خدارحمی افزود: در حال حاضر به بیت کوین به عنوان یک کالای سرمایه ای نگاه شده و از مسیر اولیه اش خارج شده است. علت افزایش قیمت بیت کوین در بازار هم افزایش تقاضا بوده نه چیز دیگری.

همایون دارابی دیگر مهمان ببرنامه هم در برنامه تیتر امشب شبکه خبردرباره بیت کوین یا پول الکترونیک گفت: در حوزه پولی با مشکلات ساختاری مواجه هستیم از قبیل ارز بدون پشتوانه اما در بیت کوین اینگونه نیست و طبق پروتکل خاصی است و یک شبکه زنجیره ای هم از این سیستم حمایت می کند.

دارابی گفت: در سایه تحریم ، بیت کوین می تواند چند درصدی از مشکلات ما را حل کند که این یک فرصت حتی برای رفع بیکاری جوانان است.

وی افزود: افرادی که سراغ این ارز مجازی می روند از دانش کافی برخوردارند و اینگونه نیست که کورکورانه این مسیر را انتخاب کنند.

دارابی گفت: بیت کوین یک ارز مبادله ای است و در فضای مجازی معاملات با سهولت بیشتر انجام می شود و نباید از بیت کوین و ارزهای مجازی ترسی به خود راه داد.

خبرگزاری فارس: بیت کوین قابل ردیابی نیست/ باید با مطالعه سراغ ارز مجازی رفت

ثبت دیدگاه

ثبت